Gemeenteblad van Leiderdorp
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Leiderdorp | Gemeenteblad 2019, 185969 | Beleidsregels |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Leiderdorp | Gemeenteblad 2019, 185969 | Beleidsregels |
Beleidsregel van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Leiderdorp houdende regels omtrent jobcoaching (Beleidsregels jobcoaching Participatiewet, IOAW en IOAZ gemeente Leiderdorp 2019)
In deze beleidsregels wordt verstaan onder:
doelgroep: personen als bedoeld in artikel 6, eerste lid, onder e, van de wet die tot de doelgroep loonkostensubsidie behoren of andere personen als bedoeld in artikel 7, eerste lid, onder a, van de wet, die een structurele functionele beperking hebben als gevolg van ziekte, handicap of gebrek met een indicatie dat die persoon persoonlijk ondersteuning nodig heeft.
Jobcoaching heeft tot doel een werknemer te begeleiden naar een situatie waarin hij of zij uiteindelijk zonder persoonlijke ondersteuning in staat is de aan hem opgedragen taken zelfstandig te verrichten.
5. Kerntaken en verantwoordelijkheden van de jobcoach
Een jobcoach begeleidt de werknemer gedurende een door het college te bepalen maximale periode bij het verrichten van zijn taken op het werkveld. De jobcoach begeleidt de werknemer en treedt zo nodig in die hoedanigheid in overleg met de werkgever en het college.
De intensiteit van de jobcoaching is gebaseerd op het begeleidingsregime licht van het UWV 1 en bedraagt maximaal 69,12 uur per jaar bij een werkweek van ten minste 24 uur. Indien een werknemer minder dan 24 uur werkt, wordt het aantal begeleidingsuren naar rato naar beneden bijgesteld.
De tarieven van jobcoaching zijn afhankelijk van de soort jobcoaching die wordt ingezet. Deze tarieven zijn gebaseerd op de normtarieven van het UWV 2 volgens het begeleidingsregime licht.
Voor jobcoaching via een interne jobcoach wordt een vast bedrag aan de werkgever toegekend. Dit bedrag komt overeen met het bedrag dat UWV hanteert voor de interne begeleiding bij een werkweek van 24 uur of meer. Indien een werknemer minder dan 24 uur werkt, wordt het bedrag naar rato naar beneden bijgesteld.
In het individuele geval is maatwerk mogelijk en kan de maximale periode zoals genoemd in het vorige lid worden verlengd met maximaal 12 maanden. Een nieuwe aanvraag wordt hiertoe ingediend met een gedegen onderbouwing waarom de verlenging noodzakelijk is en een gewijzigd begeleidingsplan, zoals bedoeld in artikel 10, eerste lid.
9. Verantwoording inzet jobcoaching
De werknemer, de werkgever en de jobcoach stellen bij de aanvraag gezamenlijk vast wat de ontwikkeldoelen zijn en wat de verwachte ureninvestering is om het doel, zoals genoemd in artikel 2 van deze beleidsregels, te realiseren. Dit alles wordt vastgelegd in een begeleidingsplan dat voor definitieve vaststelling wordt voorgelegd aan het college en is ondertekend door alle betrokken partijen. Het begeleidingsplan wordt bijgevoegd bij de aanvraag.
11. Eisen aan de jobcoachorganisatie
Gedurende de gehele periode van jobcoaching moet de organisatie, die de externe jobcoach levert, aan het erkenningskader van het UWV of aan vergelijkbare eisen voldoen. Dit dient naar het oordeel van het college voldoende te worden aangetoond met bewijsstukken.
Het college kan in bijzondere gevallen ten gunste van de werknemer afwijken van de bepalingen in deze beleidsregels, indien strikte toepassing ervan tot onbillijkheden van zwaarwegende aard zou leiden.
In gevallen waarin de bepalingen van deze beleidsregels niet voorzien, neemt het college een besluit, waarbij zoveel mogelijk aansluiting wordt gezocht bij vergelijkbare situaties met inachtneming van alle omstandigheden van een werknemer.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2019-185969.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.