Gemeenteblad van Boxmeer
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Boxmeer | Gemeenteblad 2019, 181460 | Overige besluiten van algemene strekking |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Boxmeer | Gemeenteblad 2019, 181460 | Overige besluiten van algemene strekking |
Regeling Zaakgericht werken (Boxmeer)
De door het MT vastgestelde regeling is reeds op 15 maart 2017 ter instemming aan de OR voorgelegd. De OR heeft hierop een aantal wijzigingen voorgesteld die volledig in dit document zijn verwerkt. Dat betekent dat dit gewijzigde document opnieuw voor besluitvorming in het MT en het college moeten worden gebracht, waarna het eveneens als een hernieuwd voorgenomen besluit opnieuw voor instemming aan de OR zal moeten worden voorgelegd.
De medewerkers werken zaakgericht: een procesgeoriënteerde manier van werken die samengaat met digitaal werken en digitale bij de zaak horende informatie. Zaakgericht werken is gericht op het realiseren en leveren van een resultaat, dat wordt geleverd aan een dienstafnemer.
De medewerkers werken zaakgericht indien ze toegang hebben tot het zaaksysteem. Het zaaksysteem bundelt alle zaakinformatie, gestructureerd en ongestructureerd, en biedt functionaliteit voor webformulieren, zaakbehandeling, documentcreatie, het klant contactcentrum en archivering.
De medewerker logt automatisch in het zaaksysteem onder het eigen account in. De medewerker heeft overigens toegang tot het zaaksysteem door middel van een toegangscode. Het gebruik van het account en wachtwoord is strikt persoonlijk.
De medewerker zal een zaak niet starten of afhandelen wanneer hij geen gebruik maakt van het zaaksysteem.
De medewerker die werkt met het zaaksysteem houdt zich aan de processen zoals die zijn vastgelegd in het zaaksysteem en wijkt niet af van het proces zoals vermeld in het zaaksysteem.
De medewerker wordt door of namens het college, in overleg met de functioneel beheerders van het zaaksysteem, geautoriseerd voor het aanmaken, raadplegen en behandelen van zaken in het zaaksysteem.
De medewerker die door of namens het college is geautoriseerd voor het aanmaken, raadplegen en behandelen via het zaaksysteem, wordt gerechtigd en beperkt tot het inwinnen van die informatie die nodig is om de opgedragen taken te verrichten.
Voor deze taken zijn in overleg met de functioneel beheerders de volgende autorisatierollen vastgesteld:
Artikel 4 Regis treren via de daarvoor aangewezen formele kanalen
De medewerkers van de afdeling die verantwoordelijk is voor de postregistratie en uitvoering van de archiefwet zijn verantwoordelijk voor:
Zaken die door de postmedewerker zijn ingeboekt gaan via een workflow naar de afdeling die verantwoordelijk is voor de zaak. Het afdelingshoofd of taakgedelegeerde wijst een zaak toe aan een behandelaar. Een zaak kan bij uitzondering aan een teamrol worden toegewezen.
De medewerker die door of namens het college is aangewezen als behandelaar:
Artikel 7 Archiveren controleren
De medewerker(s) van de afdeling die door of namens het college is aangewezen als archivist:
De medewerker is bevoegd om zaken te raadplegen door de zaak en zaakdocumenten in te zien middels het zaaksysteem, tenzij de documenten beveiligd zijn vanwege privacy/geheimhouding. Dit wordt geregeld door de autorisatie binnen het systeem waar nodig aan te passen aan de functionele rol van de individuele medewerker. De toekenning van een autorisatie wordt uitgevoerd door de functioneel applicatiebeheerder van het zaaksysteem op instigatie van de afdelingshoofden. De uiteindelijke rol- en autorisatieverdeling wordt bekrachtigd door CISO, FG en in laatste instantie MT. Ieder kwartaal worden wijzigingen op de oorspronkelijke verdeling ter goedkeuring aangeboden aan deze gremia.
De medewerker die door of namens het college is aangewezen als projectleider is verantwoordelijk voor:
In de zaak worden alle bestanden toegevoegd die met de zaak te maken hebben.
Informatie betreffende een zaak die wordt ontvangen dan wel wordt gedeeld/uitgegeven via de e-mail of een ander medium dient te worden opgeslagen in het zaaksysteem.
De medewerker die een zaak overdraagt, doorstuurt of behandelt, is verplicht om de informatie in het zaaksysteem bij de zaak te registreren zodat informatie volledig en correct is.
Uit de document- en zaakregistratie is herleidbaar wat de acties en handelingen zijn geweest van een behandelaar.
De medewerker is, overeenkomstig artikel 125a van de Ambtenarenwet en deze regeling, verplicht tot geheimhouding van wat hem in verband met zijn rol dan wel functie ter kennis is gekomen, voor zover die verplichting uit de aard van de zaak volgt.
Artikel 12 Schending en niet nakoming
Op grond van bovenstaande en in het bijzonder artikel 10.4 is zichtbaar welke acties een medewerker verricht in het zaaksysteem. Bij een vermoeden van schending door de medewerker van verplichtingen dan wel het niet nakomen van verplichtingen op grond van deze regeling vindt nader onderzoek plaats.
Bij vaststelling van schending en/of niet nakoming van deze regeling zullen passende rechtspositionele maatregelen worden getroffen.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2019-181460.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.