Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Haarlemmermeer houdende regels omtrent aanwijzen van standplaatsen KomEtenPlein (Aanwijzingsbesluit standplaatsen KomEtenPlein)

Burgemeester en wethouders van de gemeente Haarlemmermeer,

gelet op artikel 6.32, eerste lid, van de Verordening fysiek domein 2018,

 

OVERWEGENDE

  • -

    dat wij een aantrekkelijke en levendige route van station Hoofddorp, door Beukenhorst-West naar het centrum van Hoofddorp willen realiseren;

  • -

    dat om dit te realiseren wij het gebied in stappen transformeren;

  • -

    dat een van die stappen het creëren van twee tijdelijke standplaatsen omvat;

  • -

    dat dit tijdelijk is, omdat het de bedoeling is dat langs de route vaste horeca ontstaat.

 

BESLUIT

 

  • 1.

    Het gebied, hierna aan te duiden als het KomEtenPlein, aan te wijzen als standplaatslocatie voor twee standplaatsen zoals aangegeven op bijgevoegde kaart.

  • 2.

    Deze standplaatsen kunnen van maandag tot en met zondag ingenomen worden.

  • 3.

    Vanaf deze standplaatsen mag alleen verkoop plaatsvinden van non-alcoholische dranken en spijzen die voor directe consumptie worden verstrekt of bereid.

  • 4.

    De standplaatsen mogen per 1 september 2019 ingenomen worden.

  • 5.

    Op deze standplaatslocatie geldt de precariobelasting categorie III.

  • 6.

    Dit aanwijzingsbesluit treedt in werking op de dag na de dag waarop het op de voorgeschreven wijze is bekendgemaakt.

  • 7.

    Dit aanwijzingsbesluit wordt aangehaald als: Aanwijzingsbesluit standplaatsen KomEtenPlein.

  • 8.

    Dit besluit vervalt op 1 januari 2021.

Burgemeester en wethouders van de gemeente Haarlemmermeer,

 

de secretaris,

drs. Carel Brugman

 

de burgemeester,

Onno Hoes

 

 

Bent u het niet eens met dit besluit?

Dan kunt u hier bezwaar tegen maken. U moet dit binnen 6 weken na verzenddatum van dit besluit doen. In uw bezwaar moet het volgende staan:

  • -

    uw naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres;

  • -

    de datum waarop u het bezwaar schrijft;

  • -

    een omschrijving van dit besluit;

  • -

    de reden waarom u bezwaar maakt;

  • -

    uw handtekening.

Maakt u namens iemand anders bezwaar? Stuur dan een ondertekende verklaring met het bezwaar mee. Hieruit blijkt dat u namens die persoon het bezwaar mag sturen.

 

U kunt dit digitaal of via de post versturen. Stuur uw bezwaar via https://haarlemmermeergemeente.nl/bezwaar-en-beroep. U heeft daarvoor een elektronische handtekening (DigiD) nodig. Stuurt u het bezwaar liever via de post? Ons adres is:

Gemeente Haarlemmermeer

Team Juridische Zaken

Postbus 250

2130 AG Hoofddorp

 

Kunt u de uitkomst van het bezwaar niet afwachten?

Vraag dan een voorlopige voorziening aan bij de rechter. U vraagt de rechter dan om een voorlopige beslissing te nemen. U kunt dit alleen vragen als u ook bezwaar heeft gemaakt. U vraagt de voorlopige voorziening aan bij rechtbank in Haarlem. Op de website van de rechtbank leest u hoe u dit kunt doen. Ga hiervoor naar www.rechtspraak.nl.

Naar boven