Gemeenteblad van Roosendaal
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Roosendaal | Gemeenteblad 2019, 172993 | Overige besluiten van algemene strekking |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Roosendaal | Gemeenteblad 2019, 172993 | Overige besluiten van algemene strekking |
Klachtenregeling Wet maatschappelijke ondersteuning hulp bij het huishouden
Burgemeester en wethouders van de gemeente Roosendaal;
Gelet op artikel 2.1.3., tweede lid, aanhef en onder d, van de Wet maatschappelijke ondersteuning juncto artikel 19 van de Verordening maatschappelijke ondersteuning gemeente Roosendaal 2017 juncto hoofdstuk 9 van de Algemene wet bestuursrecht;
overwegende dat het wenselijk is om één meldpunt binnen de gemeente te organiseren voor alle vormen van onvrede binnen de Wmo maatwerkvoorziening Hbhplus met inbegrip van de praktische uitvoering van de hulp bij het huishouden;
Hoofdstuk 1 Algemene bepalingen
Klacht: een schriftelijke of digitale individuele uiting van ongenoegen over de wijze waarop een bestuursorgaan, een lid daarvan of een medewerker dan wel de zorgaanbieder of een medewerker daarvan, zich in een bepaalde aangelegenheid heeft gedragen en/of een individuele uiting van ongenoegen over de wijze van afhandeling van de melding of de aanvraag of dienstverlening.
Hoofdstuk 3 De klachtencommissie
De leden worden benoemd, geschorst en ontslagen door het college van de gemeente Roosendaal. De leden kunnen slechts van hun functie worden ontheven wegens verwaarlozing van hun taak of wegens andere redenen op grond waarvan handhaving als lid redelijkerwijs niet kan worden verlangd. Het lid maakt per direct geen deel meer uit van de klachtencommissie.
De klachtencommissie stelt de directeur van de gemeente of de zorgaanbieder, binnen 8 weken nadat de klager zich tot de klachtencommissie heeft gewend, schriftelijk en met redenen omkleed in kennis van haar advies over de gegrondheid van de klacht. Deze termijn wordt verdaagd gedurende de in artikel 6 genoemde bemiddeling.
Indien het voor de klachtencommissie niet mogelijk is haar advies over de klacht uit te brengen binnen de termijn als genoemd in het zesde lid, doet zij daarvan binnen die termijn schriftelijk met redenen omkleed mededeling aan de klager en de beklaagde onder vermelding van de termijn waarbinnen zij een oordeel zal uitbrengen.
Hoofdstuk 5 Overige bepalingen
Voor het niet in behandeling nemen van klachten is het bepaalde in artikel 9:8 van de Awb van overeenkomstige toepassing.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2019-172993.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.