ALGEMEEN
|
Algemeen tekenmandaat
|
De afdoening van voorbereidings- en uitvoeringshandelingen, waaronder in ieder geval begrepen:
a. het vragen van offertes; zie opmerkingen
b. het vragen van inlichtingen bij derden;
c. het toezenden aan overheidsinstellingen of derden van gevraagde of verplicht te verstrekken statistische en andere gegevens;
d. het verstrekken van inlichtingen over het in de gemeente gevolgde beleid en over de interpretatie door de gemeente van voorschriften en richtlijnen. (bijv. uitleg bestemmingsplan, verordening of milieurichtlijnen of beleidsregels); zie opmerkingen.
e. opgaven en vragen inlichtingen CBS;
f. correspondentie m.b.t. vergoedingen van het Rijk of andere instellingen;
g. het aanvragen van subsidies of andere bijdragen bij het Rijk, de provincie of andere instellingen (bijv. subsidie bosbouw);
h. het vragen van adviezen aan gemeentelijke afdelingen of derden indien:
- -
daaraan geen kosten verbonden zijn of;
- -
het vragen van een dergelijk advies wettelijk is voorgeschreven;
i. het zenden van ontvangstbevestigingen;
j. het opvragen van wettelijk voorgeschreven accountantsverklaringen;
k. het aansprakelijk stellen voor herstel van schade door derden aan gemeente-eigendommen;
l. het verzenden van uitnodigingen voor een gesprek;
m. het ondertekenen van brieven die een formeel besluit van college of burgemeester begeleiden; zie opmerking
n. het opzeggen van abonnementen op tijdschriften
o. overige de gemeente niet bindende correspondentie.
|
B&W
Burgemeester
|
Gemeentesecretaris en Afdelingshoofden
|
Ja
|
Senior beleidsmedewerker,
Beleidsmedewerker,
Senior medewerker beleidsuitvoering,
Senior Projectleider,
Projectleider,
Junior Projectleider
(punten a t/m o)
Medewerker beleidsuitvoering A / B
(punten a t/m e, f, h, i, j, l, m, n en o)
|
Let op “Kaders mandaat 2013”
Een en ander voor zover nodig voor uitoefening van de functie.
Bepaling bij a.:
Regels m.b.t. inkoop en aanbestedingen dienen in acht te worden genomen. Ondermandaat alleen mogelijk voor opvragen offertes conform bestaand beleid of voor vrijblijvende offertes
Bepaling bij d.:
Het verstrekken van inlichtingen mag nimmer het karakter hebben van toezeggingen waaraan rechten kunnen worden ontleend. Toezeggingen kunnen uitsluitend schriftelijk door het bevoegde bestuursorgaan (derhalve niet door individuele leden daarvan) worden gedaan.
Bepaling bij m.:
Let op vermelding bezwaar/voorlopige voorziening.
|
Algemene wet bestuursrecht en overige wetgeving met soortgelijke bevoegdheden
|
Het verrichten van handelingen ter voorbereiding van besluiten, waaronder in ieder geval begrepen:
1. de beoordeling van de ontvankelijkheid en het eventueel besluiten om een aanvraag niet in behandeling te nemen;
2. het bieden van de gelegenheid tot het herstel van vormfouten;
3. het verzorgen van voorgeschreven publicaties van aanvragen;
4. het horen van (derden-) belanghebbenden indien wettelijk voorgeschreven;
5. het beleggen van een hoorzitting in het kader van een uitgebreide voorbereidingsprocedure;
6. het toezenden van afschriften van ingebrachte bedenkingen aan aanvrager en de adviserende bestuursorganen;
7. het verdagen van de beslissingstermijn;
8. het opvragen van voorgeschreven of noodzakelijke adviezen.
|
Raad (delegatie)
B&W
Burgemeester
|
Gemeentesecretaris en Afdelingshoofden
|
Ja
|
Senior beleidsmedewerker,
Beleidsmedewerker,
Senior Projectleider,
Projectleider,
Junior Projectleider
(punten 1 t/m 8)
Senior medewerker beleidsuitvoering
(punt 1 t/m 6 en 8)
Medewerker beleidsuitvoering A / B
(punt 1, 2, 3, 6 en 8)
|
Een en ander voor zover nodig voor uitoefening van de functie.
Bepaling bij 4.:
Inclusief het horen van de indieners van een zienswijze door de betrokken medewerker(s).
|
SPECIFIEK DEEL VOOR AFDELING
|
Juridische werkzaamheden
|
Voorbereidingshandelingen en overleg m.b.t. de totstandkoming van anterieure overeenkomsten en exploitatieplannen.
|
B&W
|
Afdelingshoofd Ontwikkeling en Handhaving
|
Ja
|
Senior beleidsmedewerker
Ondermandaat uitsluitend voor zover het betreft juridisch geschoolde senior beleidsmedewerkers.
|
|
Het besluiten tot (pre)mediation, het verrichten van voorbereidingshandelingen m.b.t. de beslissing op bezwaarschriften en de behandeling van verzoeken om voorlopige voorziening, (hoger) beroepschriften, daaronder begrepen vertegenwoordiging van de Raad of het college van B&W op de (hoor)zitting en het verrichten van overige proceshandelingen.
|
Raad / B&W / B
|
Afdelingshoofd Ontwikkeling en Handhaving
|
Ja
|
Senior beleidsmedewerker
Beleidsmedewerker
Senior medewerker beleidsuitvoering
Ondermandaat uitsluitend voor zover het betreft juridisch geschoolde medewerkers.
|
Krachtens procesbesluit, voorzover het betreft de (Voorzieningenrechter van de) rechtbank, de (Voorzitter van de) Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, de (Voorzitter van de) Centrale Raad van Beroep of (de Voorzieningenrechter van) het College van Beroep voor het bedrijfsleven.
Van het (onder)mandaat is uitgesloten het nemen van de beslissing op bezwaar.
|
Instemmen met rechtstreeks beroep bij de administratieve rechter.
|
B&W
|
Afdelingshoofd Ontwikkeling en Handhaving
|
Ja
|
Senior beleidsmedewerker
Beleidsmedewerker
Ondermandaat uitsluitend voor zover het betreft juridisch geschoolde beleidsmedewerkers.
|
Krachtens procesbesluit, voorzover het de rechtbank of de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State betreft.
|
Het nemen van beslissingen op verzoeken om informatie als bedoeld in de Wet openbaarheid van bestuur.
|
B&W
|
Afdelingshoofd Ontwikkeling en Handhaving
|
Ja
|
Senior beleidsmedewerker
Beleidsmedewerker
Ondermandaat uitsluitend voor zover het betreft juridisch geschoolde beleidsmedewerkers.
|
Het ondermandaat voorziet niet in besluiten tot weigering van informatie.
|
Voorbereidingshandelingen en overleg m.b.t. verzoeken om een tegemoetkoming in schade als bedoeld in afdeling 6.1 Wet ruimtelijke ordening (artikel 6.1 en volgende).
|
B&W
|
Afdelingshoofd Ontwikkeling en Handhaving
|
Ja
|
Senior beleidsmedewerker
Beleidsmedewerker
Ondermandaat uitsluitend voor zover het betreft juridisch geschoolde beleidsmedewerkers.
|
|
Het aangaan van samenwerkingsovereenkomsten met de Lumens Groep met betrekking tot de antidiscriminatievoorziening (klachtenbehandeling)
|
B&W
|
Afdelingshoofd Ontwikkeling en Handhaving
|
Neen
|
N.v.t.
|
|
Cluster VTH
1
1 Cluster VTH = cluster Vergunningen, Toezicht en Handhaving.
|
Uitvoering Wabo
|
Besluiten over aanvragen om een omgevingsvergunning, dan wel de besluiten volgens wettelijk regime geldend voor 1 oktober 2010.
Onder het mandaat vallen alle besluiten verband houdende met de vergunning (bv. aanhouden vergunning, verdagen, niet in behandeling nemen, verlenen ontheffing Bouwbesluit/Bouwverordening, het afhandelen van een melding Bouwbesluit, enz.).
Dit geldt ook voor de overige in dit deel van het register opgenomen bevoegdheden.
Het (onder)mandaat met betrekking tot de omgevingsvergunning geeft een beslissingsbevoegdheid voor alle activiteiten zoals genoemd in de artikelen 2.1 en 2.2 van de Wabo.
|
B&W
|
Afdelingshoofd Ontwikkeling en Handhaving
|
Ja
|
Senior beleidsmedewerker2
2 Het ondermandaat heeft steeds betrekking op medewerkers van zowel het cluster VTH als het cluster Ontwikkeling, tenzij anders is aangegeven.
|
Voorzover binnen vastgestelde beleidskaders.
Paraaf afdelingshoofd* vereist in geval van een weigering en/of afwijken van een welstandsadvies
Paraaf portefeuillehouder** vereist in geval van weigering, bezwaren/zienswijzen van derden en afwijken van welstandsadvies, in de situatie dat het wettelijk regime geldend voor 1 oktober 2010 van toepassing is.
|
Besluiten tot het intrekken van een omgevingsvergunning of een bouw- en/of sloopvergunning volgens wettelijk regime geldend voor 1 oktober 2010.
|
B&W
|
Afdelingshoofd Ontwikkeling en Handhaving
|
Ja
|
Senior beleidsmedewerker
|
Voorzover passend binnen het vastgestelde beleidskader.
Paraaf portefeuillehouder** vereist indien zienswijze(n) is (zijn) ingebracht
|
Besluiten over een afwijking op grond van de artikelen;
a. 2.12 lid 1, onderdeel a, onder 1º en 2 º Wabo
b. 2.12 lid 1, onderdeel b Wabo (exploitatieplan)
c. 2.12 lid 1, onderdeel c Wabo (strijd met provinciale ruimtelijke verordening 4.1 lid 3 Wro of AMvB krachtens 4.3 lid 3 Wro)
d. 2.12 lid 2 Wabo (tijdelijke afwijking)
|
B&W
|
Afdelingshoofd Ontwikkeling en Handhaving
|
Ja
|
Senior beleidsmedewerker (a t/m d)
Beleidsmedewerker (a, b en d)
Senior medewerker beleidsuitvoering (punten a en d)
|
Bij ondermandaat paraaf afdelingshoofd* vereist bij afwijken van het bestemmingsplan indien de afwijking buiten de reikwijdte van het gemeentelijke ‘Afwijkingenbeleid Wabo’ valt.
Tevens paraaf afdelingshoofd* vereist bij afwijken van het ‘Afwijkingenbeleid Wabo’ overeenkomstig artikel 4:84 Awb (inherente afwijkingsbevoegdheid beleidsregels).
|
Afdoen van schetsplannen, vooroverlegplannen en principeverzoeken
|
B&W
|
Afdelingshoofd Ontwikkeling en Handhaving
|
Ja
|
Senior beleidsmedewerker
Beleidsmedewerker
Senior medewerker beleidsuitvoering
|
|
Verrichten van handelingen, geen besluiten zijnde, in het kader van de behandeling van een aanvraag om een omgevingsvergunning of een aanvraag om een bouwvergunning volgens wettelijk regime voor 1 oktober 2010.
|
B&W
|
Afdelingshoofd Ontwikkeling en Handhaving
|
Ja
|
Senior beleidsmedewerker
Beleidsmedewerker
Senior medewerker beleidsuitvoering
Medewerker Beleidsuitvoering A / B
|
|
Verrichten van administratieve handelingen, geen besluiten zijnde, in het kader van de behandeling van een aanvraag om een omgevingsvergunning of een bouwvergunning, met name ontvangstbevestiging en verzoeken om aanvullende gegevens, dan wel de handelingen volgens wettelijk regime geldend voor 1 oktober 2010.
|
B&W
|
Afdelingshoofd Ontwikkeling en Handhaving
|
Ja
|
Senior beleidsmedewerker
Beleidsmedewerker
Senior medewerker beleidsuitvoering Vergunningen
Medewerker beleidsuitvoering A / B
|
|
Besluiten dat geen omgevingsvergunning dan wel geen bouwvergunning volgens wettelijk regime geldend voor 1 oktober 2010 vereist is.
|
B&W
|
Afdelingshoofd Ontwikkeling en Handhaving
|
Ja
|
Senior beleidsmedewerker
|
|
Mededeling vrijstelling bodemonderzoek in kader van een omgevingsvergunning of een bouwvergunning volgens wettelijk regime geldend voor 1 oktober 2010.
|
B&W
|
Afdelingshoofd Ontwikkeling en Handhaving
|
Ja
|
Senior beleidsmedewerker
Senior medewerker beleidsuitvoering
|
|
Besluiten over een sloopvergunning volgens wettelijk regime geldend voor 1 oktober 2010.
|
B&W
|
Afdelingshoofd Ontwikkeling en Handhaving
|
Ja
|
Senior beleidsmedewerker
|
Paraaf afdelingshoofd* vereist in geval van een weigering.
Paraaf portefeuillehouder** vereist in geval van weigering of bezwaren/zienswijzen van derden, in de situatie dat het wettelijk regime geldend voor 1 oktober 2010 van toepassing is.
|
Het afhandelen van een sloopmelding al dan niet in combinatie met het opleggen van nadere voorwaarden naar aanleiding van een melding (artikel 1.29 Bouwbesluit 2012).
|
B&W
|
Afdelingshoofd Ontwikkeling en Handhaving
|
Ja
|
Senior beleidsmedewerker
Senior medewerker beleidsuitvoering
|
|
Uitvoering APV en Bijzondere Wetten
|
Besluiten over een ontheffings- of vergunningaanvraag op grond van de APV, al dan niet in combinatie met een gebruiksvergunning als bedoeld in artikel 2 lid 1 van de Brandbeveiligingsverordening.
|
B&W / B
|
Afdelingshoofd Ontwikkeling en Handhaving
|
Ja, voor verlening
|
Senior beleidsmedewerker
Senior medewerker beleidsuitvoering
Medewerker beleidsuitvoering A / B
|
Binnen door het College vastgestelde kaders.
Dit mandaat geldt niet voor situaties waarin een omgevingsvergunning voor brandveilig gebruiken is vereist. In dat geval geldt het mandaat voor de verlening van een omgevingsvergunning.
|
De weigering van een ontheffing van het stookverbod (artikel 5:34 lid 3 APV).
|
B&W
|
Afdelingshoofd Ontwikkeling en Handhaving
|
Ja
|
Senior beleidsmedewerker
Senior medewerker beleidsuitvoering
Medewerker beleidsuitvoering A / B
|
|
Ingebruikgeving gemeentegrond t.b.v. activiteit waarvoor een ontheffing/vergunning wordt verleend.
|
B&W
|
Afdelingshoofd Ontwikkeling en Handhaving
|
Ja
|
Senior beleidsmedewerker
Senior medewerker beleidsuitvoering
Medewerker beleidsuitvoering A / B
|
Binnen door het College vastgestelde kaders.
|
Besluiten over aanvragen op grond van de Drank- en Horecawet
|
B&W / B
|
Afdelingshoofd Ontwikkeling en Handhaving
|
Ja, voor verlening
|
Senior beleidsmedewerker
Senior medewerker beleidsuitvoering
Medewerker beleidsuitvoering A / B
|
Binnen door het College en/of de Burgemeester vastgestelde kaders.
|
Besluiten over aanvragen Wet op de kansspelen.
|
B&W / B
|
Afdelingshoofd Ontwikkeling en Handhaving
|
Ja, voor verlening
|
Senior beleidsmedewerker
Senior medewerker beleidsuitvoering
Medewerker beleidsuitvoering A / B
|
Binnen door het College en/of de Burgemeester vastgestelde kaders.
|
Besluiten over aanvragen o.g.v. artikel 3 en 4 Zondagswet (het op zondag zonder strikte noodzaak gerucht verwekken, dat op een afstand van meer dan 200 meter van het punt van verwekking hoorbaar is, en het organiseren van openbare vermakelijkheden op zondag, voor 13 uur).
|
B
|
Afdelingshoofd Ontwikkeling en Handhaving
|
Ja, voor verlening
|
Senior beleidsmedewerker
Senior medewerker beleidsuitvoering
Medewerker beleidsuitvoering A / B
|
Binnen door de Burgemeester vastgestelde kaders.
|
Besluiten over aanvragen o.g.v. art. 10 jo. 148 Wegenverkeerswet i.v.m. wedstrijden voertuigen op de openbare weg.
|
B&W
|
Afdelingshoofd Ontwikkeling en Handhaving
|
Ja
|
Senior beleidsmedewerker
Senior medewerker beleidsuitvoering
Medewerker beleidsuitvoering A / B
|
Binnen door de Burgemeester vastgestelde kaders.
|
Besluiten over verzoeken o.g.v. artikel 29 van de Wet op de lijkbezorging (i.v.m. het opgraven van een lijk).
|
B
|
Afdelingshoofd Ontwikkeling en Handhaving
|
Ja
|
Senior beleidsmedewerker
Senior medewerker beleidsuitvoering
Medewerker beleidsuitvoering A / B
|
|
Besluiten over verzoeken om toestemming o.g.v. artikel 35 lid 2 van de Regeling veilig gebruik luchthavens en andere terreinen (in het kader van overleg over een aanvraag voor een ontheffing als bedoeld in artikel 8a.51 van de Wet luchtvaart, te weten ontheffing door GS voor het tijdelijk en uitzonderlijk gebruik van een terrein voor bepaalde luchtvaartuigen).
|
B
|
Afdelingshoofd Ontwikkeling en Handhaving
|
Ja
|
Senior beleidsmedewerker
Senior medewerker beleidsuitvoering
Medewerker beleidsuitvoering A / B
|
Binnen door de Burgemeester i.o.m. het College vastgestelde kaders.
|
Het aanstellen van evenementenverkeersregelaars
|
Burgemeester
|
Afdelingshoofd Ontwikkeling en Handhaving
|
Ja
|
Medewerker Beleidsuitvoering A
|
Bij ondertekening van een besluit wordt vermeld dat het besluit op grond van het besluit van 31 december 2013 in (onder)mandaat is genomen (2013.22965).
|
Uitvoering Wet milieubeheer
|
|
|
|
|
|
Besluiten tot vaststelling van een hogere waarde als bedoeld in de Wet geluidhinder.
|
B&W
|
Afdelingshoofd Ontwikkeling en Handhaving
|
Ja
|
Senior beleidsmedewerker
|
Binnen door het College vastgestelde kaders.
Als er geen zienswijzen zijn ingediend tegen het ontwerpbesluit.
|
Uitvoering Wet BAG
|
Het opmaken van processen-verbaal van constatering, zoals bedoeld in artikel 10, eerste lid, onder b van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen.
|
B&W
|
Senior beleidsmedewerker VTH
|
Ja
|
Medewerker organisatieondersteuning
Medewerker beleidsuitvoering A
|
|
Het opmaken van schriftelijke verklaringen, strekkende tot het signaleren van een wijziging in de feitelijke situatie die van invloed is op een of meer in de gebouwenregistratie opgenomen gegevens en die niet voortvloeit uit een krachtens de Wet basisregistraties adressen en gebouwen aangewezen brondocument.
|
B&W
|
Senior beleidsmedewerker VTH
|
Ja
|
Medewerker organi-satieondersteuning
Medewerker beleidsuitvoering A
Senior medewerker beleidsuitvoering
|
|
Het beheer van de basisregistraties adressen en gebouwen met de navolgende taken:
- a.
het opstellen van de 'ambtelijke verklaringen' in het kader van artikel 6a Wet Bag;
- b.
het toetsen van (overige) brondocumenten aan de vereisten voor inschrijving ingevolge artikel 11 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen;
- c.
het uitgeven van inschrijfnummers en identificatienummers;
- d.
het, op grond van het bepaalde in artikel 10, tweede lid, van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen, inschrijven van de in of op grond van artikel 10, eerste lid van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen aangewezen brondocumenten in het adressenregister dan wel het gebouwenregister;
- e.
het ingevolge artikel 9 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen verzorgen van een zodanige opzet van het adressenregister en het gebouwenregister, dat de inhoud daarvan duurzaam kan worden bewaard en te allen tijde binnen een redelijke termijn raadpleegbaar en beschikbaar is;
- f.
het, ingevolge artikel 14 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen, zorgdragen voor een goede beschikbaarheid, werking en beveiliging van de adressenregistratie respectievelijk de gebouwenregistratie;
- g.
het op basis van de brondocumenten opnemen van gegevens in de adressenregistratie en de gebouwenregistratie overeenkomstig de voorschriften uit de artikelen 14A en 15 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen;
- h.
het ontvangen, doorgeleiden en afhandelen van meldingen zoals bedoeld in artikel 37 en verzoeken zoals bedoeld in artikel 38 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen, inclusief de verwerking daarvan zoals bedoeld in de artikelen 31, 39, 40 en 41 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen;
- i.
het onderhouden dan wel doen onderhouden van het berichtenverkeer met de Landelijke Voorziening basisregistraties adressen en gebouwen zoals bedoeld in artikel 31 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen;
- j.
het op verzoek aan eenieder verlenen van inzage in het adressenregister, het gebouwenregister, de adressenregistratie en de gebouwenregistratie, alsmede het aan eenieder verstrekken van de in de adressenregistratie respectievelijk de gebouwenregistratie opgenomen gegevens zoals bedoeld in artikel 32, eerste lid onder a van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen;
- k.
het bevorderen van de nakoming van de gemeentelijke verplichtingen in het kader van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen, met inbegrip van de inrichting van de processen, de conformiteit van het gebruikte informatiesysteem en de beveiligingsmaatregelen alsmede het rapporteren over die nakoming daarvan aan burgemeester en wethouders
|
B&W
|
Gemeentesecretaris en Afdelingshoofd Ontwikkeling en Handhaving
|
Ja
|
Medewerkers die belast zijn met het beheer van de BAG en de heer J. Taheij, werkzaam bij de Dienst Dommelvallei
|
|
Handhaving
|
Besluiten tot toepassing van bestuursdwang en de uitoefening daarvan op grond van artikel 125 Gemeentewet juncto artikel 5:24 Awb, dan wel besluiten tot het opleggen van een last onder dwangsom op grond van artikel 125 Gemeentewet juncto artikel 5:32 Awb met betrekking tot de wet- en regelgeving die conform het vastgestelde handhavingsbeleid behoort tot het takenpakket van het cluster VTH inclusief alle hierop betrekking hebbende correspondentie, procedures en besluiten.
|
B&W/ B
|
Afdelingshoofd Ontwikkeling en Handhaving
|
Ja
|
Senior beleidsmedewerker
Voor zover het niet een besluit betreft, tevens:
Beleidsmedewerker
Senior medewerkers beleidsuitvoering
|
Voorzover passend binnen het vastgestelde beleidskader.
Paraaf portefeuillehouder** vereist indien zienswijze(n) is (zijn) ingebracht.
|
Besluiten m.b.t. het invorderen van dwangsommen bij niet naleven van een opgelegde last onder dwangsom.
|
B&W/ B
|
Gemeentesecretaris en Afdelingshoofden
|
Ja
|
Senior beleidsmedewerker
|
Paraaf portefeuillehouder** vereist
|
Besluiten m.b.t. het innen van kosten toepassing bestuursdwang
|
B&W/ B
|
Gemeentesecretaris en Afdelingshoofden
|
Ja
|
Senior beleidsmedewerker
|
Voor zover passend binnen het vastgestelde beleidskader.
Paraaf portefeuillehouder vereist** indien zienswijze(n) is (zijn) ingebracht.
|
Uitvoering van toezicht- en handhavingswerkzaamheden betreffende de wet- en regeling die conform het vastgestelde handhavingsbeleid behoort tot het takenpakket van het cluster VTH, waaronder opvragen gegevens, revisietekeningen, geringe afwijkingen afdoen met aantekening op tekening, maningsbrieven ventilatie, uitnodiging tot medewerking.
|
B&W/ B
|
Afdelingshoofd Ontwikkeling en Handhaving
|
Ja
|
Senior beleidsmedewerker
Beleidsmedewerker
Senior medewerker beleidsuitvoering
|
|
Besluiten op een verzoek om handhavend op te treden.
|
B&W/ B
|
Afdelingshoofd Ontwikkeling en Handhaving
|
Ja
|
Senior beleidsmedewerker
|
Voor zover passend binnen het vastgestelde beleidskader.
Paraaf portefeuillehouder vereist** indien zienswijze(n) is (zijn) ingebracht.
|
Besluiten omtrent het opleggen van een bestuurlijke boete.
|
B&W/ B
|
Afdelingshoofd Ontwikkeling en Handhaving
|
Ja
|
Senior beleidsmedewerker
|
Voor zover passend binnen het vastgestelde beleidskader.
|
Besluiten tot intrekking vergunning.
|
B&W/ B
|
Afdelingshoofd Ontwikkeling en Handhaving
|
Ja
|
Senior beleidsmedewerker
|
Voor zover passend binnen het vastgestelde beleidskader.
|
Besluiten over gedoogbeschikking.
|
B&W/ B
|
Afdelingshoofd Ontwikkeling en Handhaving
|
Ja
|
Senior beleidsmedewerker
|
Voor zover passend binnen het vastgestelde beleidskader.
|
Geven van machtigingen tot binnentreden zonder toestemming van de bewoner in het kader van de toezichthoudende taak voortvloeiend uit de Woningwet en de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht.
|
B&W
|
Burgemeester
|
Neen
|
|
|
Huisnummering
|
|
|
|
|
|
Het nemen van besluiten ten aanzien van de nummering van de in de gemeente aanwezige gebouwen (met de mogelijkheid tot ondermaat).
|
B&W
|
Afdelingshoofd
Ontwikkeling en Handhaving
|
Ja
|
Senior beleidsmedewerker cluster
|
Mandaatbesluit
2013.16234
d.d. 3 september 2013
|
Cluster Ontwikkeling
|
Procedurele handelingen m.b.t. totstandkoming bestemmingsplan en uitwerking/wijziging daarvan.
|
B&W
|
Afdelingshoofd Ontwikkeling en Handhaving, beperkt
|
Ja, beperkt
|
Senior beleidsmedewerker
Beleidsmedewerker
Senior medewerker beleidsuitvoering
Senior projectleider,
Projectleider,
Junior projectleider
|
M.u.v. besluit tot ter inzage legging (voor)ontwerp bestemmingsplan en – in voorkomende gevallen – vaststellen inspraakverslag.
|
Het feitelijk waarmerken en publiceren van digitale ruimtelijke plannen, zoals bedoeld in het Besluit ruimtelijke ordening.
|
B&W
|
Afdelingshoofd Ontwikkeling en Handhaving
|
Ja
|
Senior beleidsmedewerker
Beleidsmedewerker
Senior medewerker beleidsuitvoering
Medewerker Beleidsuitvoering A / B
Senior projectleider,
Projectleider,
Junior projectleider
|
|
Besluiten over ontheffing op grond van de artikelen 3.6 lid 1 sub a, 3.22, 3.23 en 3.38 van de Wro (inclusief het eventueel opleggen van beperkingen en/of het stellen van voorwaarden) en besluiten met nadere eisen op grond van artikel 3.6 lid 1 sub d.
|
B&W
|
Afdelingshoofd Ontwikkeling en Handhaving
|
Ja
|
Senior beleidsmedewerker
Beleidsmedewerker
Senior medewerker beleidsuitvoering
|
Paraaf portefeuillehouder** vereist in geval van zienswijzen van derden.
|
Besluiten op verzoeken om een omgevingsvergunning (voorheen aanlegvergunning) of een aanlegvergunning volgens wettelijk regime geldend voor 1 oktober 2010.
|
B&W
|
Afdelingshoofd Ontwikkeling en Handhaving
|
Ja
|
Senior beleidsmedewerker
Beleidsmedewerker Ontwikkeling
|
Paraaf afdelingshoofd* vereist in geval van weigering.
|
Verrichten van administratieve handelingen inclusief de benodigde adviezen van derden, geen besluiten zijnde, betreffende verzoeken om:
- -
vrijstellingen o.g.v. artikel 19 lid 1 WRO (oud)
- -
projectbesluiten als bedoeld in artikel 3.10 Wro en
- -
afwijkingen op grond van artikel 2.12 lid 1, sub a onder 3º Wabo
|
B&W
|
Afdelingshoofd Ontwikkeling en Handhaving
|
Ja
|
Senior beleidsmedewerker
Beleidsmedewerker
Senior medewerker beleidsuitvoering
|
|
Verlenen van vrijstelling als bedoeld in artikel 19 lid 1 WRO (oud).
|
B&W
|
Afdelingshoofd Ontwikkeling en Handhaving
|
Ja
|
Senior beleidsmedewerker
Beleidsmedewerker Ontwikkeling
|
|
Aanvragen verklaring van geen bezwaar ingevolge artikel 19 lid 1 WRO of artikel 19 lid 1 WRO in samenhang met de Woningwet (oud).
|
B&W
|
Afdelingshoofd Ontwikkeling en Handhaving
|
Ja
|
Senior beleidsmedewerker
Beleidsmedewerker
|
Paraaf portefeuillehouder** vereist in geval van zienswijzen van derden.
|
Besluiten over een verzoek om subsidie op grond van de Monumentensubsidieregeling (inclusief de correspondentie hierover).
|
B&W
|
Afdelingshoofd Ontwikkeling en Handhaving
|
Ja
|
Senior beleidsmedewerker
Beleidsmedewerker
Voor zover het niet een weigering betreft, tevens:
- Senior medewerker beleidsuitvoering
- Medewerker beleidsuitvoering A/B
|
Paraaf portefeuillehouder** vereist bij negatief besluit.
|
Besluiten over een aanvraag omgevingsvergunning en/of ontheffing op grond van de Monumentenwet 1988 en/of de gemeentelijke Monumentenverordening, waaronder begrepen archeologische selectiebesluiten die worden genomen in overeenstemming met het ‘Beleidsplan Archeologie gemeente Nuenen c.a.’.
|
B&W
|
Afdelingshoofd Ontwikkeling en Handhaving
|
Ja
|
Senior beleidsmedewerker
Beleidsmedewerker
|
Bij ondermandaat paraaf afdelingshoofd* vereist bij afwijken van advies monumentencommissie.
Bij ondermandaat paraaf afdelingshoofd* vereist in geval van weigering.
|
Besluiten over de verlening van een vergunning als bedoeld in artikel 15 Leegstandwet.
|
B&W
|
Afdelingshoofd Ontwikkeling en Handhaving
|
Ja
|
Senior beleidsmedewerker
Beleidsmedewerker
|
Binnen door het College vastgestelde kaders.
|
Cluster Projecten
|
Verkoop van grond en daarbij behorende opstallen en ondertekening van aan en verkoopovereenkomst passend binnen beleidskaders en/of bestaande budgetten, tot een maximale koopsom van € 1.000.000,00 excl. btw
|
B&W
|
Afdelingshoofd Ontwikkeling en Handhaving
|
Nee
|
|
Voor elke verkoop is instemming nodig van de portefeuillehouder.
Passend binnen bestaand beleid en bestaande budgetten.
Let op: indien Handvest actieve informatieplicht van toepassing is, kan niet van mandaat gebruik worden gemaakt.
|
Huur en Verhuur van (delen van) gebouwd onroerend goed en ondertekening van de huurovereenkomst, passend binnen beleidskaders tot een huursom van € 25.000,- per jaar voor een maximale huurperiode van 5 jaar.
|
B&W
|
Afdelingshoofd Ontwikkeling en Handhaving
|
Nee
|
|
Passend binnen bestaand beleid en bestaande budgetten.
|
Huur en Verhuur van grond en ondertekening van de huurovereenkomst, passend binnen beleidskaders tot een huur van maximaal € 25.000,- per jaar voor een maximale huurperiode van 5 jaar.
|
B&W
|
Afdelingshoofd Ontwikkeling en Handhaving
|
Nee
|
|
Passend binnen bestaand beleid en bestaande budgetten.
|
Anterieure overeenkomsten, inclusief planschadeverhaalovereenkomsten (artikel 6.24, afd. 6.4, Wro) sluiten en ondertekenen,
|
B&W
|
Afdelingshoofd Ontwikkeling en Handhaving
|
Nee
|
|
Passend binnen besluitvorming omtrent de betreffende planologische maatregel tot een exploitatiebijdrage van maximaal € 25.000,- (kostenverhaal).
|
Overeenkomsten betreffende de vestiging zakelijke rechten t.b.v. nutsvoorzieningen, telecommunicatie en derden
|
B&W
|
Afdelingshoofd Ontwikkeling en Handhaving
|
Nee
|
|
|
Verlenen van opties op bouwgrond t.b.v. bedrijfsvestiging en woningbouwkavels
|
B&W
|
Afdelingshoofd Ontwikkeling en Handhaving
|
Nee
|
|
|
Overeenkomsten tot het in gebruik geven van grond
|
B&W
|
Afdelingshoofd Ontwikkeling en Handhaving
|
Nee
|
|
|
Besluiten tot het opheffen van voorkeursrechten op grond van de Wet voorkeursrecht gemeenten en het verlenen van opdracht aan Kadaster voor doorhalen inschrijvingen op grond van de Wet voorkeursrecht gemeenten.
|
B&W
|
Afdelingshoofd Ontwikkeling en Handhaving
|
Nee
|
|
|