Besluit van het hoofd Sociale Zaken van de gemeente Sittard-Geleen houdende regels omtrent het verlenen van ondermandaat aan de contractmanager van het cluster Sociale Zaken

Het Hoofd Sociale Zaken, J.A.M. Heesen

 

Gelet op het Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Sittard-Geleen 2013-II;

 

Gezien:

 

  • -

    het Besturings- en Managementconcept, waarin de besturings- en managementfilosofie van de gemeente Sittard-Geleen is beschreven;

  • -

    het Organisatiebesluit gemeente Sittard-Geleen 2013, waarin de structuur van de organisatie, alsmede taken van de organisatiedelen zijn uitgewerkt en vastgelegd;

  • -

    de Budgetregeling gemeente Sittard-Geleen, waarin budgetten aan taken en functies worden toegekend;

  • -

    het P&C-besluit gemeente Sittard-Geleen, waarin sturing, beheersing, verantwoording en controle is vastgelegd;

 

Overwegende dat het doelmatig en doeltreffend is dat het Hoofd Sociale Zaken, conform het bepaalde in artikel 3 van het Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Sittard-Geleen 2013-II, gebruik maakt van ondermandaat bij de uitoefening van de aan hem gemandateerde bevoegdheden;

 

BESLUIT:

Artikel 1. Ondermandaat

  • 1.

    De contractmanager heeft mandaat ten aanzien van het nemen van besluiten als bedoeld in artikel 1 van het Mandaatbesluit en het afdoen van daarmee verband houdende stukken betreffende de volgende aangelegenheden

  •  

    • uitvoering geven aan het vigerende “Mandaatbesluit inkoop, contractbeheer, contractmanagement en leveranciersmanagement Wmo WM met de deelnemende gemeenten” betreffende de Wmo2015 en Leerlingenvervoer. Het mandaatbesluit geeft de bevoegdheid om uitvoering te geven aan “De samenwerkingsovereenkomst ‘Inkoop, contractbeheer, contractmanagement en leveranciersmanagement Wmo en Leerlingenvervoer Westelijke Mijnstreek”.

    • voeren van correspondentie in het kader van de uitvoering van getekende (samenwerkings)overeenkomsten binnen het Sociaal Domein (o.a. naleving contractvoorwaarden, cliëntenstop afkondigen, opvragen van spiegelinformatie over uitnutting overeenkomsten door de deelnemende gemeenten, opstellen van een plan van aanpak, toepassing van het indexpercentage, advisering in de verlenging van overeenkomsten, facturering binnen bepaalde termijn, tarieven, klanttevredenheidsonderzoek, evaluaties, klachtbehandeling, met schoolbesturen en individuelen scholen (dyslexie), rapportages, meerwerk, minderwerk) alsmede de afdoening van overige correspondentie van eenvoudige en uitvoerende aard; klachten behandeling en rapporteren inz. Wmo cliënten jegens aanbieders vv;

    • uitvoering geven aan de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG), Wet structuur uitvoeringsorganisatie werk en inkomen (Wet SUWI) en de Regeling SUWI;

  •  

  • tenzij bij wet anders is bepaald

  • 2.

    Het hoofd kan ten aanzien van de uitoefening van het mandaat nadere richtlijnen geven.

Artikel 2. Ondertekening

  • 1.

    De ondertekening van uitgaande stukken namens Sittard-Geleen zal luiden als volgt:

  • “Burgemeester en wethouders van Sittard-Geleen”, respectievelijk “De Burgemeester van Sittard-Geleen”,

  • “namens deze,”

  • gevolgd door de functienaam van de(onder)gemandateerde,

  • de handtekening van deze (onder)gemandateerde,

  • en onder vermelding van naam van deze (onder)gemandateerde.

  •  

  • 2.

    De ondertekening van uitgaande stukken namens een deelnemende gemeente zoals genoemd in artikel 1 lid 1 Sittard-Geleen zal luiden als volgt:

  • “Burgemeester en wethouders van “naam deelnemende gemeente”, respectievelijk “De Burgemeester van “naam deelnemende gemeente”,

  • “namens deze,”

  • gevolgd door de functienaam van de(onder)gemandateerde,

  • de handtekening van deze (onder)gemandateerde,

  • en onder vermelding van naam van deze (onder)gemandateerde.

Artikel 3. Verantwoording

De ondergemandateerde functionaris legt (vooraf en/of achteraf) verantwoording af over de uitvoering van de aan hem opgelegde taken en het gebruik van verleende bevoegdheden op de navolgende wijze:

  • Regulier overleg tussen teammanager en in artikel 1 genoemde functionaris;

  • Ad hoc overleg tussen teammanager en in artikel 1 genoemde functionaris (bij spoedeisende zaken).

Artikel 4. Bekendmaking en inwerkingtreding

  • 1.

    Bekendmaking vindt plaats door publicatie in het elektronisch gemeenteblad en op internet.

  • 2.

    Dit besluit treedt in werking met ingang van de dag na de dag van bekendmaking in het elektronisch gemeenteblad.

 

 

Sittard-Geleen, 01-05-2019

Burgemeester en wethouders van Sittard-Geleen/de Burgemeester van Sittard-Geleen,

Namens deze(n),

Hoofd Sociale Zaken

J.A.M. Heesen

Goedkeuring:

Voor akkoord

Sittard-Geleen,

De gemeentesecretaris van Sittard-Geleen,

Mr. G.J.C. Kusters

Naar boven