Gemeenteblad van Berkelland
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Berkelland | Gemeenteblad 2019, 115298 | Overige besluiten van algemene strekking |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Berkelland | Gemeenteblad 2019, 115298 | Overige besluiten van algemene strekking |
Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Berkelland houdende regels omtrent de piketregeling voor de rampenbestrijding (Piketregeling rampenbestrijding Berkelland 2010)
Artikel 2 Functionarissen voor wie deze piketdienstregeling geldt
Deze piketdienstregeling geldt voor de aangewezen ambtenaren van de gemeente Berkelland.
Deze functionarissen worden namens het college van burgemeester en wethouders aangewezen.
De in het 1e lid bedoelde functionarissen zijn verplicht deel te nemen aan de piketdienst.
Bezwaren tegen deelneming aan de piketdienst dienen schriftelijk en met redenen omkleed bij het college te worden ingediend.
Het college kan, indien hiervoor gegronde redenen aanwezig zijn, een als zodanig aangewezen functionaris ontheffen van de verplichting tot deelneming aan de piketdiensten.
De piketdienst wordt bij toerbeurt verricht door functionarissen, op basis van een vooraf vastgesteld rooster.
Artikel 4 Geldelijke vergoedingen
Voor het verrichten van piketdiensten als bedoeld in deze regeling, worden geldelijke vergoedingen toegekend aan de aangewezen ambtenaren, met uitzondering van de gemeentesecretarissen.
De in het 1e lid bedoelde geldelijke vergoeding wordt als een maandelijkse toelage uitbetaald.
Het bedrag van de vergoeding wordt afgeleid van het voor de functionaris vastgestelde rooster.
De functionaris die arbeidsongeschikt is en is ingeroosterd, blijft gedurende de eerste 3 maanden in het genot van de aan hem toegekende maandelijkse vergoeding alsof hij volgens het rooster de aan hem opgedragen piketdiensten zou hebben verricht. De functionaris die deze dienst overneemt, ontvangt hiervoor een vergoeding als bedoeld in deze regeling.
De medewerker geniet voor werkzaamheden die worden verricht in het kader van de piketdienst, een vergoeding. De medewerker die onder de standaardregeling voor de werktijden valt ontvangt, onder voorwaarden, een buitendagvenstervergoeding volgens artikel 3:12 van de CAR/UWO. De medewerker die onder de bijzondere regeling voor de werktijden valt ontvangt, onder voorwaarden, een overwerkvergoeding volgens artikel 3:18 van de CAR/UWO.
De duur van het overwerk wordt bepaald door het verschil tussen het tijdstip van oproep en het tijdstip waarop de werkzaamheden worden beëindigd, vermeerderd met de tijd die nodig is om terug te keren naar het verblijfadres.
Op grond van het bepaalde in artikel 6:2:1 lid 4 van de CAR/UWO wordt de aan de ambtenaar toekomende vakantie vermeerderd met 14,4 uren, voor zover de wachtdiensten ten minste op gemiddeld 90 kalenderdagen in een periode van 12 maanden zullen moeten worden verricht, hetgeen uit de schriftelijke aanwijzing (van het college van B&W) moet blijken.
Indien de wachtdiensten worden verricht op gemiddeld 60, 45 dan wel 20 dagen, wordt de aan de ambtenaar toekomende vakantie vermeerderd met resp. 10,8 uren, 7,2 uren dan wel 3,6 uren.
Het feitelijk aantal kilometers, gemaakt ten behoeve van de werkzaamheden in het kader van de piketdiensten en waarvoor een vergoeding krachtens deze regeling is toegekend, komt onder voorwaarden voor vergoeding in aanmerking. De regeling vergoeding reis- en verblijfkosten bij dienstreizen gemeente Berkelland is van toepassing.
Artikel 8 Bereikbaarheid en beschikbaarheid
Van de medewerker die wordt aangewezen voor het verrichten van piketdiensten, wordt verlangd dat hij of zij binnen 60 minuten na oproep op de plaats van tewerkstelling c.q. voorval aanwezig is.
Het college van burgemeester en wethouders kan, voor zover nodig in individuele gevallen en ten aanzien van een door hen aan te wijzen groep van medewerkers, in afwijking van de bij of krachtens deze regeling gestelde regels besluiten, indien bijzondere omstandigheden daartoe aanleiding geven.
Artikel 10 Overgangs- en slotbepaling
Deze regeling treedt in werking met ingang van de achtste dag na bekendmaking en werkt terug tot 1 januari 2010.
De per 1 januari 2007 vastgestelde “Piketregeling rampenbestrijding Berkelland” met ingang van de in het eerste lid van dit artikel genoemde datum in te trekken.
Deze regeling kan worden aangehaald als “Piketregeling rampenbestrijding Berkelland 2010”.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2019-115298.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.