Gemeenteblad van Heerhugowaard
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Heerhugowaard | Gemeenteblad 2019, 109716 | Overige besluiten van algemene strekking |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Heerhugowaard | Gemeenteblad 2019, 109716 | Overige besluiten van algemene strekking |
Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Heerhugowaard houdende regels omtrent de ambtelijke fusie van de gemeenten Langedijk en Heerhugowaard Reglement Bijzonder Georganiseerd Overleg ambtelijke fusie Gemeenten Langedijk en Heerhugowaard
Hoofdstuk 3 – Taak en bevoegdheden
Onder de in lid 1 bedoelde aangelegenheden dient onder meer te worden verstaan: de planning van het traject van de ambtelijke fusie, het Sociaal Statuut en het Sociaal Plan, de harmonisatie van de arbeidsvoorwaarden, de beloningsregeling, de procedure functiewaardering en de voor de inpassing van ambtenaren te hanteren conversietabel.
Het overleg in het BGO wordt voorbereid in een TBGO.
Aan dit TBGO wordt aan werknemerszijde deelgenomen door de leden van het BGO, bijgestaan door de adviseurs van de twee betrokken vakorganisaties.
Van werkgeverszijde bestaat de delegatie voor het TBGO uit de gemeentesecretaris van de gemeente Heerhugowaard en de ambtelijk secretaris als bedoeld in artikel 4.
Het overleg in het BGO wordt door de werkgeversvertegenwoordiging gevoerd met mandaat van de besturen van de deelnemende gemeenten. Deze besturen verbinden zich er door het vaststellen van de onderhavige regeling toe, om het onderhandelingsakkoord dat tot stand komt in het BGO als zodanig te aanvaarden en formeel te bekrachtigen.
Een vergadering kan slechts plaatshebben indien ten minste de helft van de werknemersvertegenwoordiging en de helft van de werkgeversvertegenwoordiging aanwezig is. Naast de helft van de werknemersvertegenwoordiging dient van elke gemeente minimaal één lid aanwezig te zijn, zodanig dat beide bonden vertegenwoordigd zijn. Tevens dienen de vakbonden vertegenwoordigd te zijn door minimaal één adviseur.
Indien wegens onvolledigheid in de zin van het vorige lid een vergadering niet kan plaatshebben, worden de aan de orde zijnde onderwerpen door de voorzitter geplaatst op de agenda van een binnen zeven dagen te houden nieuwe vergadering, in welke vergadering die onderwerpen in elk geval kunnen worden behandeld.
Elk lid heeft het recht onderwerpen ter behandeling aanhangig te maken door deze schriftelijk op te geven aan de voorzitter. De voorzitter stelt deze onderwerpen zo veel mogelijk in de eerstvolgende vergadering aan de orde.
Het voornemen om geheimhouding op te leggen wordt vóór de behandeling van de betrokken aangelegenheid meegedeeld. Degene die de geheimhouding oplegt, deelt daarbij tevens mee welke schriftelijk of mondeling verstrekte gegevens onder de geheimhouding vallen en hoelang deze dient te duren, alsmede of er personen zijn ten aanzien van wie de geheimhouding niet in acht behoeft te worden genomen.
De voorzitter kan zo dikwijls hij dit nodig acht, en op verzoek van ten minste twee leden, de vergadering schorsen voor een door hem te bepalen tijd.
Hoofdstuk 5 – Geschillenregeling
Voor de toepassing van dit hoofdstuk wordt verstaan onder advies- en arbitragecommissie: de advies- en arbitragecommissie ingesteld door het College voor Arbeidszaken van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten, afgekort LAAC1
De artikelen 17 tot en met 21 zijn slechts van toepassing op geschillen inzake aangelegenheden als bedoeld in artikel 6, lid 1.
Indien een van de in artikel 2 genoemde vertegenwoordigingen tot het oordeel komt dat dit overleg niet zal leiden tot een uitkomst die de instemming van de werknemersvertegenwoordiging dan wel de werkgeversvertegenwoordiging aan het overleg zal hebben, brengen zij dit oordeel binnen zes dagen, nadat zij daarvan in het overleg blijk hebben gegeven, schriftelijk ter kennis van de andere vertegenwoordiging.
Tenzij door de commissie wordt besloten het overleg voort te zetten dan wel te beëindigen, wordt in de vergadering nagegaan of overeenstemming bestaat over de vraag wat het onderwerp en de inhoud van het geschil is en of een oplossing voor dat geschil zal worden gezocht door het overleg voort te zetten nadat advies is ingewonnen van de advies- en arbitragecommissie, dan wel door onderwerping van het geschil aan een arbitrale uitspraak van die commissie.
Het verzoek wordt ondertekend door de deelnemers aan het overleg die zich voor inwinning van het advies hebben uitgesproken en bevat ten minste het onderwerp en de inhoud van het geschil. Indien in de vergadering bedoeld in artikel 18 geen overeenstemming is bereikt tussen alle deelnemers aan het overleg over de vraag wat het onderwerp en de inhoud van het geschil is, brengen de overige deelnemers aan het overleg hun visie op het onderwerp en de inhoud van het geschil eveneens binnen zes dagen na eerdergenoemde vergadering ter kennis van de voorzitter van de advies- en arbitragecommissie.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2019-109716.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.