5e wijziging uitvoeringsbesluit afvalstoffenverordening Helmond 2017

Het college van de gemeente Helmond;

gezien het voorstel van burgemeester en wethouders van 10 december 2018;

 

Gelet op artikel 2 eerste en tweede lid, artikel 3 derde lid, artikel 4 tweede lid, artikel 5 derde lid en vierde lidartikel10 vijfde lid, artikel 11 eerste lid, artikel 13, artikel 14 derde lid en artikel 23a van de Afvalstoffenverordening Helmond 2011;

 

B e s l u i t

I. Vast te stellen de 5e wijziging van het Uitvoeringsbesluit Afvalstoffenverordening Helmond 2017

  • A.

    In artikel 1.2 wordt categorie 4 als volgt gewijzigd:

 

  • 4a

    Inzameling KCA en andere gevaarlijke afvalstoffen van huishoudens middels KCA-kar Gemeenschappelijke Regeling Reiniging Blink 

  • 4b

    Brengvoorziening voor medicijnresten en injectienaalden van huishoudens De apotheken zoals weergegeven in bijlage 3.

 

 

  • B.

    In Artikel 2.2 wordt categorie 10 als volgt gewijzigd:

 

Klein chemisch afval

  • 10a.

    De dagen waarop KCA van huishoudens ter inzameling kan worden aangeboden aan de KCA-kar van de inzameldienst, worden jaarlijks bekend gemaakt aan de gebruikers van de percelen; de bekendmaking ligt ook ter inzage bij de gemeente.

  • 10b.

    Medicijnresten en injectienaalden van huishoudens kunnen tijdens reguliere openingstijden bij de aangewezen apotheken zoals weergegeven in bijlage 3 worden aangeboden.

 

  • C.

    Toe te voegen bijlage 3, die luidt als volgt

 

Bijlage 3 Aangewezen apotheken

Nr.

Naam

Adres

1

Service Apotheek Leonardus

Wethouder Ebbenlaan 131 5701 AH Helmond

2

Service Apotheek Noorderlicht

Nieuwveld 95 5702 KS Helmond

3

Service Apotheek Deltaweg

Deltaweg 10 5709 AC Helmond

4

Service Apotheek Leliestraat

Leliestraat 15 5701 WK Helmond

5

BENU apotheek ’t Heelhuis

Ameidepark 20 5701 ZZ Helmond

6

BENU apotheek ’t Hout

Beukehoutstraat 38 5706 XL Helmond

7

BENU apotheek Helmond We st

Mierloseweg 31 5707 AB Helmond

8

SAL Apotheek Brandevoort

De Plaetse 86 5708 ZJ Helmond

  

Kaart bij bijlage 3

 

  • D.

    Inwerkingtreding

Dit besluit treedt in werking op de eerste dag na bekendmaking.

 

Bezwaar en verzoek om voorlopige voorziening

Bent u het niet eens met ons besluit? Dan kunt u hiertegen een bezwaarschrift indienen. Uw bezwaarschrift stuurt u aan het college van burgemeester en wethouders van Helmond, postbus 950, 5700 AZ Helmond. U kunt uw bezwaarschrift ook digitaal indienen via www.helmond.nl/bezwaar. Zorgt u er voor dat u het bezwaarschrift indient binnen zes weken na de dag van verzending van dit besluit. Daarmee voorkomt u dat wij uw bezwaarschrift niet meer kunnen behandelen.

 

Een bezwaarschrift moet ondertekend zijn en bevat verder: uw naam en adres, de datum waarop het bezwaarschrift is geschreven, een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht en de gronden (argumenten) van het bezwaar. Wilt u verhinderen dat het besluit op korte termijn wordt uitgevoerd?  Dien dan ook een verzoek om een voorlopige voorziening in bij de voorzieningenrechter. Een verzoek daartoe richt u aan: De Voorzieningenrechter, sector bestuursrecht, postbus 90125, 5200 MA ’s-Hertogenbosch. U kunt uw verzoekschrift ook digitaal indienen via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht.  Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD).

 

Heeft u vragen over het indienen van een (digitaal) bezwaarschrift of een voorlopige voorziening ? Kijk dan op de site van de gemeente Helmond, www.helmond.nl/bezwaar.  

Besloten in de vergadering van 10 december 2018.

Burgemeester en wethouders van Helmond,

De burgemeester,

De gemeentesecretaris

Naar boven