Gemeenteblad van Rotterdam
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Rotterdam | Gemeenteblad 2019, 104205 | Overige besluiten van algemene strekking |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Rotterdam | Gemeenteblad 2019, 104205 | Overige besluiten van algemene strekking |
Subsidieregeling Jeugdpreventie Rotterdam 2020
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Rotterdam;
Gelezen het voorstel van de wethouder Mobiliteit, Jeugd en Taal van 16 april 2019, registratienummer 19MO01821;
gelet op artikel 3, derde lid, artikel 4, tweede lid, artikel 5, tweede lid, artikel 6, vierde lid, artikel 7, derde lid, artikel 12 en artikel 14 van de SVR 2014;
Artikel 1 Begripsomschrijvingen
In deze regeling wordt verstaan onder:
Deze subsidieregeling is van toepassing op alle subsidies met betrekking tot jeugdpreventie voor het kalenderjaar 2020, binnen de grenzen van de gemeente Rotterdam, voor zover die niet in een andere Rotterdamse beleidsregel of subsidieregeling zijn geregeld.
Subsidie kan uitsluitend worden verstrekt voor preventieve aanpakken, interventies en projecten gericht op het versterken van perspectief en voorkomen van problematiek bij Rotterdamse jeugdigen en die effectief bijdragen aan een veilige, gezonde en kansrijke opvoed- en opgroeiomgeving door:
Voor subsidieverlening op grond van deze regeling geldt voor het kalenderjaar 2020 een subsidieplafond van € 9.850.000, hiervan is € 500.000 voor project- en innovatiesubsidies, bedoeld in artikel 14, en € 9.350.000 voor de overige subsidies van deze regeling.
De aanvrager die een aanvraag voor een innovatie in het kader van Walstroom of voor een innovatiesubsidie doet, onderbouwt deze via het reguliere formulier ‘onderbouwing subsidieaanvraag’ en vermeldt daarbij op de eerste pagina dat de aanvraag betrekking heeft op Walstroom dan wel op een eenmalige innovatiesubsidie, overeenkomstig artikel 14.
De beslistermijn, bedoeld in artikel 7 SVR 2014, vangt aan op 15 juni 2019, dan wel 15 maart 2020 in het geval er een tweede subsidieronde start.
Artikel 11 Beoordelingscriteria
Bij de beoordeling van de subsidieaanvragen voor de jaarlijkse subsidie wordt gelet op:
bij gelijke geschiktheid krijgen de aanpakken en interventies voorrang die zo goed mogelijk aansluiten bij de behoefte en problematiek in het gebied of de wijk waarop deze gericht zijn, waarbij aansluiting, voor zover dat mogelijk is, op de Wijkprogrammering Jeugd en de Dagprogrammering NPRZ wordt meegewogen.
Artikel 12 Subsidieverplichtingen
Alle uitvoerende medewerkers, zowel professionals als vrijwilligers, beschikken over een Verklaring Omtrent het Gedrag, die bij de eerste aanvang van de werkzaamheden niet ouder mag zijn dan 3 maanden en die een geldigheid heeft tot 3 jaar na afgifte. Uitzonderingen zijn slechts mogelijk voor ervaringsdeskundige medewerkers mits de inzet van deze medewerkers helder wordt onderbouwd en er te allen tijde bij de uitvoering een professional met een Verklaring Omtrent het Gedrag aanwezig is. De subsidieontvanger is hiervoor verantwoordelijk.
Bijlage 1, Formulier ‘onderbouwing subsidieaanvraag’, bij artikel 8 van de Subsidieregeling Jeugdpreventie Rotterdam 2020
Subsidiethema(‘s) waar de activiteit aan bijdraagt (zie art. 3 subsidieregeling). Noem de 1 of 2 belangrijkste thema’s. |
|
Gebied(en) waarin de activiteiten worden uitgevoerd / stadsbrede inzet? |
|
Laat helder zien op basis waarvan er prijzen voor de interventie / het project worden bepaald.
Om wat voor medewerkers gaat het? Wat is het gehanteerde uurtarief, op basis van welke cao en op basis van 1350 werkbare uren per fte op jaarbasis? |
||
Beoordelingscriterium: Effectiviteit
De beoordeling op deze afwegingsgrond vindt plaats door een plaatsing van uw interventie / project op onderstaande effectladder.
De effectladder1 is een manier om de effectiviteit en het ontwikkelingsstadium van een interventie te bepalen. Deze ladder heeft de volgende tredes:2 - Niveau 0: onderbouwing en effect onbekend Dit is een interventie waar geen handboek voor beschikbaar is, die moeilijk overdraagbaar is en vooral in het hoofd van de uitvoerder zit. De betrokkenen kunnen heel erg enthousiast en tevreden over deze interventie zijn, maar het is niet objectief te beoordelen door een buitenstaander. Deze subsidieaanvragen worden over het algemeen niet gehonoreerd. - Trede 1: voorwaardelijk (niveau 1 bij Movisie of Centrum gezond leven) Op trede 1 van de effectladder is er een duidelijke beschrijving van de interventie beschikbaar op papier. Er staat in wat het doel is, wie de doelgroep is, wat de aanpak inhoudt en welke randvoorwaarden er nodig zijn voor de uitvoering. - Trede 2: veelbelovend (niveau 2 bij Movisie of Centrum Gezond leven, Niveau 1 bij NJI) Naast de heldere beschrijving van de eerste trede is een theoretische onderbouwing een belangrijke voorwaarde om een interventie in theorie effectief te laten zijn. Hierin verwijst men naar ondersteunende theoretische modellen of onderzoek naar vergelijkbare interventies. - Trede 3: doeltreffend (niveau 3 bij Movisie of Centrum Gezond leven, Niveau 2 bij NJI) Bij trede 3 zijn niet alleen trede 1 en 2 op orde maar zijn er ook metingen gedaan naar het effect van de aanpak. Er is bijgehouden wie er bereikt worden met de interventie, wie uitvallen, de tevredenheid, de mate van gerealiseerde doelen of positieve veranderingen in een relevante uitkomstmaat. Deze gegevens geven een eerste indruk van de effecten van deze interventie. - Trede 4: plausibel (niveau 4 bij Movisie of Centrum Gezond leven, Niveau 3 bij NJI) Als aan de voorgaande voorwaarden is voldaan, kan een interventie onderzocht worden om vooraf voorspelde verbanden te toetsen. Als onderzoek aantoont dat de voorspelde veranderingen plaatsvinden, is dat een aanwijzing voor de effectiviteit van de aanpak. - Trede 5: werkzaam (niveau 5 bij Movisie of Centrum Gezond leven, Niveau 4 bij NJI) Als meerdere onderzoeken hebben aangetoond dat deze interventie beter is dan geen of een andere interventie spreken we van een bewezen effectieve interventie. |
U kunt hier aangeven wat volgens u de score van uw project/interventie op de effectladder is:
Beoordelingscriterium: Gebied/wijkgerichte inzet
Leg uit hoe er wordt aangesloten bij de Wijkprogrammering (Jeugd) / Dagprogrammering (NPRZ) en eventueel waarom niet. Beschrijf ook hoe de aansluiting er dan uit ziet, zijn de partijen bekend, hoe is de samenwerking nu? Hoe gaat de samenwerking worden opgezet?
Beoordelingscriterium: bijdrage aan doelen en factoren beleidskader Jeugd
Dit gemeenteblad 2019, nummer 51, is uitgegeven op 23 april 2019 en ligt op dins-, woens- en donderdagen van 9.00 tot 13.00 uur ter inzage bij het Bestuurlijk Informatiecentrum Rotterdam (BIR), locatie Wachtruimte Timmerhuis, Halvemaanpassage 1 (trap op, melden bij Informatiebalie)
(Zie ook: www.bis.rotterdam.nl – Regelgeving of Gemeentebladen chronologisch)
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2019-104205.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.