Verleende ontheffing werktijden op grond van artikel 8.3 (geluidhinder) Bouwbesluit 2012, Bachstraat/ Raadhuisstraat, gemeente Heemskerk

Op 3 april 2018 hebben wij een verzoek om ontheffing van bedrijfsmatige bouw- of

sloopwerkzaamheden op werkdagen ontvangen. Op grond van artikel 8.3 lid 1 Bouwbesluit 2012

moeten werkzaamheden op werkdagen en op zaterdag tussen 7.00 uur en 19.00 uur worden uitgevoerd. Op grond van artikel 8.3 van het Bouwbesluit kan voor werkzaamheden buiten deze tijden ontheffing worden verleend.

 

De gevraagde ontheffing wordt aangevraagd voor het project ‘114 appartementen Heemsuite’ aan de Bachstraat/ Raadhuisstraat. In de periode tussen week 18 en week 21 wordt gestart met de opbouw van de vaste torenkraan.

 

Zoals aangegeven in het verzoek is  er voor gekozen de werkzaamheden voor de opbouw van de vaste torenkraan te splitsen in twee dagen zodat er niet vóór zeven uur in de ochtend hoeft te worden begonnen met de werkzaamheden in verband met de omgeving. Dit houdt wel in dat er op dag twee in de avonduren gewerkt dient te worden tot half elf.

 

Wij verlenen op grond van artikel 8.3, lid 3 van het Bouwbesluit ontheffing om, in de periode tussen week 18 en week 21, buiten de reguliere werktijden zoals opgenomen in artikel 8.3, lid 1eenmalig in de avonduren tot half elf de noodzakelijke werkzaamheden uit te voeren ten behoeve van de opbouw van de vaste torenkraan.

 

Zaaknummer: Z/2018/264101

Bekendmakingsdatum: 6 maart 2018

 

Nadere inlichtingen: bureau Leefomgeving, telefoonnummer 140251.

 

Als u het niet eens bent met dit besluit kunt u binnen zes weken na de verzending van dit besluit een bezwaarschrift indienen. U stuurt dit bezwaarschrift per brief of fax aan burgemeester en wethouders, Postbus 1, 1960 AA Heemskerk. Indien u in het bezit bent van een DigiD-inlogcode kunt u bezwaar maken via www.heemskerk.nl. Een bezwaarschrift kan niet per e-mail worden ingediend. In uw bezwaarschrift moet u in ieder geval vermelden:

  • uw naam en adres;

  • de datum waarop u het bezwaarschrift schrijft;

  • een omschrijving van het besluit waartegen u bezwaar wilt maken (of u stuurt een kopie van het besluit mee);

  • de redenen waarom u bezwaar maakt;

  • uw handtekening.

     

Tijdens de bezwaarschriftprocedure kunt u, als onverwijlde spoed, gelet op de betrokken belangen dat vereist, om een voorlopige voorziening vragen bij de voorzieningenrechter van de rechtbank Noord-Holland, locatie Haarlem, Postbus 1621, 2003 BR Haarlem, of digitaal via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht

Naar boven