Gemeenteblad van Gennep
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Gennep | Gemeenteblad 2018, 7194 | Overige besluiten van algemene strekking |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Gennep | Gemeenteblad 2018, 7194 | Overige besluiten van algemene strekking |
Besluit van de werkgeverscommissie van de gemeente Gennep houdende vaststelling van regels rond werktijden en verlof van de griffie [Regeling Werktijden en Verlof Griffie]
De werkgeverscommissie van de gemeente Gennep;
Gelezen het voorstel van burgemeester en wethouders van <datum>;
artikel 107 e.v. van de Gemeentewet;
de Verordening werkgeverscommissie raadsgriffie 2017 van 18 april 2017 (Gemeenteblad 2017, nr 66902);
het Delegatiebesluit werkgeverschap raad van 18 april 2017 (Gemeenteblad 2017, nr 73423);
artikel 3:28, lid 3, 4:2, 6:2:1, lid 1, lid 2, lid 3,lid 5, lid 7 en 6:4 lid 2 van het Rechtspositieregeling Griffie;
besluit vast te stellen de Regeling werktijden en verlof Griffie;
In deze werktijdenregeling wordt invulling gegeven aan de behoeften van zowel de gemeente Gennep als haar werknemers aan modernisering en flexibilisering van de werktijden.
Flexibilisering van werktijden en werkhouding bevordert de kwaliteit van de dienstverlening aan de burger. Daarnaast leidt flexibele inzetbaarheid van werknemers tot een effectieve organisatie die zich goed kan aanpassen aan het werkaanbod en de veranderingen die de omgeving van de medewerkers vraagt. Medewerkers krijgen de ruimte om hun verantwoordelijkheden te nemen.
Tegelijkertijd wordt in deze regeling invulling gegeven aan de wens van werknemers die tijd- en plaats onafhankelijk willen werken (‘het nieuwe werken) en hun werktijden meer flexibel willen afstemmen op hun privé-situatie.
Door te investeren in een flexibele arbeidsrelatie met oog voor balans tussen werk en privé wil de gemeente Gennep investeren in tevreden medewerkers.
Artikel 1 Dagvenster en flexibel werken
Bij de bepaling van de werktijden staan eigen verantwoordelijkheid voor de continuïteit in bedrijfsprocessen en servicegerichtheid voor de burger centraal. De medewerker heeft de vrijheid bij het bepalen van zijn/haar werktijden maar er kan altijd verlangd worden dat een medewerker op aangewezen momenten aanwezig moet zijn of zich beschikbaar houdt omdat zijn/haar functie dit verlangt. Dit geldt ook voor tijden buiten het dagvenster.
Op het einde van het kalenderjaar mag een medewerker met een volledig dienstverband maximaal 72 uur meenemen naar het volgende jaar, buiten het IKB om (zie voor meer informatie ook de regeling IKB). Als een medewerker per 31 december een saldo heeft boven het maximum worden er tussen de leidinggevende en de medewerker afspraken gemaakt om het bovenmatig aantal verlofuren op te nemen.
overlijden van de echtgenoot(o)t(e) of geregistreerd partner |
||
25- ,40- , of 50 jarig huwelijks-/geregistreerd partner jubileum |
||
Artikel 7 Calamiteitenverlof en kortdurend zorgverlof
De medewerker kan op grond van onvoorziene omstandigheden een verzoek indienen om toegekend ouderschapsverlof niet op te nemen. Tenzij een zwaarwegend dienstbelang zich daartegen verzet, stemt de werkgeverscommissie hiermee in. Instemming heeft tot gevolg dat het resterende ouderschapsverlof wordt opgeschort.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2018-7194.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.