Wijzigingsverordening Apv 2017

De raad van de gemeente Grootegast in openbare vergadering bijeen;

Gezien het voorstel van het college van 21 november 2017;

Gelet op artikel 149 van de Gemeentewet;

Besluit:

 

vast te stellen de verordening tot wijziging van de Algemene Plaatselijke Verordening Grootegast betreffende:

Artikel 2:4:25 gemeente Grootegast Woonoverlast als bedoeld in artikel 151d Gemeentewet

  • 1.

    Degene die een woning of een bij die woning behorend erf gebruikt, of tegen betaling in gebruik geeft aan een persoon die niet als ingezetene met een adres in de gemeente in de basisregistratie personen is ingeschreven, draagt er zorg voor dat door gedragingen in of vanuit die woning of dat erf of in de onmiddellijke nabijheid van die woning of dat erf geen ernstige en herhaaldelijke hinder voor omwonenden wordt veroorzaakt.

  • 2.

    Als de burgemeester een last onder dwangsom of onder bestuursdwang oplegt naar aanleiding van een schending van deze zorgplicht kan hij daarbij aanwijzingen geven over wat de overtreder dient te doen of na te laten om verdere schending te voorkomen. De burgemeester stelt beleid vast over het gebruik van deze bevoegdheid.

  • 3.

    De last kan in ieder geval worden opgelegd bij ernstige en herhaaldelijke

    • a.

      geluid of geurhinder;

    • b.

      hinder van dieren;

    • c.

      hinder van bezoekers of personen die tijdelijk in een woning of op een erf aanwezig zijn;

    • d.

      overlast door vervuiling of verwaarlozing van een woning of een erf;

    • e.

      intimidatie van derden vanuit een woning of een erf.

Bekendmaking, inwerkingtreding en citeertitel

  • 1.

    Deze verordening wordt digitaal bekend gemaakt op officiële bekendmakingen.nl (overheid.nl).

  • 2.

    Deze verordening treedt in werking op 1 december 2017

  • 3.

    Deze verordening wordt aangehaald als Wijzigingsverordening APV 2017

Aldus vastgesteld in de openbare raadsvergadering van 21 november 2017,

 

Grootegast, 21 november 2017

De raad voornoemd,

De raadsgriffier,

H. Kastermans

De burgemeester,

A. van der Tuuk

Naar boven