Wijziging Besluit salaris, vergoedingen, toelagen en uitkeringen 2016, het Besluit kostenvergoedingen, de Uitvoeringsregeling salaris, vergoedingen, toelagen en uitkeringen 2016 en het Rechtspositiebesluit buitengewoon ambtenaar van de burgerlijke stand

Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Rotterdam,

 

gelezen het voorstel van de wethouder Financiën, Organisatie, Haven, Sport, Mobiliteit en Duurzaamheid van 13 maart 2018 met kenmerk: 2942888;

 

gelet op artikel 125 van de Ambtenarenwet;

besluit vast te stellen:

 

Wijziging van het Besluit salaris, vergoedingen, toelagen en uitkeringen 2016, het Besluit kostenvergoedingen, de Uitvoeringsregeling salaris, vergoedingen, toelagen en uitkeringen 2016 en het Rechtspositiebesluit buitengewoon ambtenaar van de burgerlijke stand

Artikel I

Het Besluit salaris, vergoedingen, toelagen en uitkeringen 2016 wordt als volgt gewijzigd:

Bijlage C komt te luiden:

Bijlage C

Bevattende de salarisschaal A voor de ambtenaar die valt onder de definitie van artikel 2c, tweede lid, Ambtenarenreglement.

 

  • PN

    A

     

  • 0

    1.578,00

  • 1

    1.606,69

  • 2

    1.635,38

  • 3

    1.664,07

  • 4

    1.692,76

  • 5

    1.721,45

  • 6

    1.750,15

  • 7

    1.778,84

  • 8

    1.807,53

  • 9

    1.836.22

  • 10

    1.864,91

  • 11

    1.893,60

Artikel II

Het Besluit kostenvergoedingen wordt als volgt gewijzigd:

A

In artikel 5, eerste lid, wordt “€ 391,17” vervangen door: “€ 396,65”.

B

In artikel 6, derde lid, wordt “€ 2,60” vervangen door: “€ 2,64”.

C

In artikel 6c, tweede lid, wordt “€ 4,39” vervangen door: “€ 4,48”.

D

In artikel 12a, tweede lid, wordt “€ 28.120,-“ vervangen door: “€ 28.599,-“.

E

In artikel 18 wordt “€ 3,67” vervangen door: “€ 3,72”.

F

In artikel 19, vierde lid, wordt “€ 25,19” vervangen door: “€ 25,54”.

G

In artikel 22 wordt “€ 196,30” vervangen door: “€ 199,05”.

Artikel III

Het Rechtspositiebesluit buitengewoon ambtenaar van de burgerlijke stand wordt als volgt gewijzigd:

Artikel 3, vijfde lid, komt te luiden:

 

  • 5.

    De in het tweede tot en met vierde lid genoemde vergoeding wordt ter compensatie van het niet opbouwen van een IKB als bedoeld in artikel 27, eerste lid, van het Besluit salaris, vergoedingen, toelagen en uitkeringen 2016 verhoogd met het percentage, genoemd in artikel 28, tweede lid, onderdeel b, van het Besluit salaris, vergoedingen, toelagen en uitkeringen 2016 en met 8%.

Artikel IV

De Uitvoeringsregeling salaris, vergoedingen, toelagen en uitkeringen 2016 wordt als volgt gewijzigd:

A

Artikel 1, onderdeel e, komt als volgt te luiden:

  • e.

    fiets: een nieuwe:

    • 1.

      fiets die geen trapondersteuning verleent; of

    • 2.

      fiets die is voorzien van een elektrische hulpmotor die trapondersteuning verleent als bedoeld in artikel 1, onderdeel ea, van de Wegenverkeerswet 1994; of

    • 3.

      speed-pedelec als bedoeld in artikel 1 van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990;

B

De toelichting op artikel 1 wordt als volgt gewijzigd:

 

  • 1.

    De toelichting op onderdeel e komt als volgt te luiden:

     

    Sub e

    Met “nieuwe fiets” wordt hier bedoeld: een fiets waarvan de medewerker de eerste eigenaar wordt. Tweedehands fietsen zijn dus uitgesloten van de uitruilmogelijkheid in het kader van het IKB.

    In alle gevallen gaat het om voertuigen waarbij de bestuurder zelf een inspanning moet leveren om vooruit te komen, al dan niet met elektrische ondersteuning. Het gaat hierbij om ondersteuning die wordt onderbroken als bestuurder ophoudt met trappen.

    Ook de zogenaamde speed-pedelec valt voor de toepassing van het IKB onder het begrip “fiets”, hoewel dit voertuig in de verkeerswetgeving sinds 1 januari 2017 formeel als bromfiets wordt beschouwd.

     

  • 2.

    Aan de toelichting wordt toegevoegd:

     

    Sub g

    Het gaat hierbij om een vrijwillige verzekering tegen schade en diefstal. Niet om een verplichte WA-verzekering voor een speed-pedelec.

Artikel V
  • 1.

    Dit besluit wordt geplaatst in het Gemeenteblad.

  • 2.

    Artikel I, artikel II, onderdeel C, en artikel IV van dit besluit treden in werking op de eerste dag na de dagtekening van het Gemeenteblad waarin dit besluit wordt geplaatst en werken terug tot en met 1 januari 2018.

  • 3.

    Artikel II van dit besluit treedt, met uitzondering van onderdeel C, in werking op 1 maart 2018.

  • 4.

    Artikel III treedt in werking op de eerste dag na de dagtekening van het Gemeenteblad waarin dit besluit wordt geplaatst en werkt terug tot en met 1 december 2017.

Aldus vastgesteld in de vergadering van 13 maart 2018.

De secretaris,

C.M. Sjerps

De burgemeester,

A. Aboutaleb

Dit gemeenteblad 2018, nummer 39, is uitgegeven op 14 maart 2018 en ligt op dins-, woens- en donderdagen van 9.00 tot 13.00 uur ter inzage bij het Bestuurlijk Informatiecentrum Rotterdam (BIR), locatie Wachtruimte Timmerhuis, Halve Maanpassage 1 (trap op, melden bij Informatiebalie)

(Zie ook: www.bis.rotterdam.nl – Regelgeving of Gemeentebladen chronologisch)

Naar boven