Gemeenteblad van Maassluis
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Maassluis | Gemeenteblad 2018, 59727 | Overige besluiten van algemene strekking |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Maassluis | Gemeenteblad 2018, 59727 | Overige besluiten van algemene strekking |
Nadere Subsidieregels 2018, gemeente Maassluis
Burgemeester en Wethouders van de gemeente Maassluis,
overwegende dat het gewenst is activiteiten te stimuleren die bijdragen aan de beleidsdoelen van de gemeente Maassluis,
gelet op artikel 3, derde lid van de Algemene Subsidieverordening Maassluis en artikel 156 van de Gemeentewet
De “Nadere Subsidieregels 2018” zijn algemeen verbindende voorschriften 1 en door het college vastgesteld op grond van artikel 3, derde lid van de Algemene Subsidieverordening Maassluis en artikel 156 van de Gemeentewet.
In deze regels worden per beleidsterrein de beleidsdoelstelling, de soort subsidie, de specifieke subsidiecriteria, de hoogte van de subsidie en de verdeelregels beschreven. De specifieke subsidiecriteria zijn aanvullend op de weigeringsgronden zoals beschreven in artikel 12 van de Algemene Subsidieverordening Maassluis.
Subsidie wordt verstrekt voor de uitvoering van activiteiten, waarmee een bijdrage wordt geleverd aan de gemeentelijke beleidsdoelstellingen. Een organisatie licht bij haar subsidieaanvraag toe aan welke gemeentelijke beleidsdoelstelling zij met haar activiteiten een bijdrage levert. Voor dezelfde activiteiten kan maar één keer subsidie worden aangevraagd.
Het is mogelijk om ook op terreinen waarvoor geen nadere subsidieregels zijn vastgesteld subsidies te verlenen.
De gemeenteraad stelt jaarlijks de subsidieplafonds vast. Hierna stel het college het overzicht 'Subsidieverdeling' vast in een apart besluit.
Nadere afspraken over de uit te voeren activiteiten en subsidiebudgetten tussen de subsidieaanvrager en de gemeente kunnen worden vastgelegd in de beschikking tot subsidieverlening, eventueel uitgewerkt in een uitvoeringsovereenkomst.
In geval van subsidies voor activiteiten in de vorm van evenementen is de aanvrager verantwoordelijk voor het verkrijgen van de benodigde vergunning(en).
Deze regels zijn niet van toepassing op gemeenschappelijke regelingen en inkoop/ aanbesteding door de gemeente Maassluis.
Gemeenten hebben vanaf 1 januari 2015 uitgebreidere taken gekregen binnen het zogeheten Sociaal Domein. Dit houdt in dat gemeenten verantwoordelijk zijn voor de zorg en ondersteuning van de inwoners, maar ook voor de participatie van inwoners en voor de jeugdzorg.
De subsidies die worden verstrekt in het kader van ‘Ondersteuning en participatie’ leveren een bijdrage aan de volgende maatschappelijke effecten:
Hieronder vallen activiteiten, waarbij ondersteuning op basis van de 0-lijn, de 1e lijn en de 2e lijn (Nota Meedoen).
1.1 ONDERSTEUNING AAN KWETSBARE INWONERS
Artikel 1.1.1 Activiteiten die voor subsidie in aanmerking komen
Subsidie kan worden verstrekt voor activiteiten die bijdragen aan het zo lang mogelijk zelfstandig wonen en functioneren van kwetsbare inwoners door middel van het bieden van ondersteuning, informatie en advies en praktische diensten. Daarnaast wordt subsidie verstrekt voor activiteiten die er aan bijdragen inwoners uit een sociaal isolement te halen. Onder kwetsbare inwoners verstaan wij mensen met beperkingen (lichamelijk en/of verstandelijk), mensen met een chronisch psychisch probleem en mensen met een psychosociaal probleem.
De activiteiten van de subsidieaanvrager zijn gericht op het realiseren van de in dit hoofdstuk vermelde, maatschappelijke effecten en gemeentelijke beleidsdoelstellingen.
Om de activiteiten te realiseren verleent het college subsidies na ontvangst en positieve beoordeling van een subsidieaanvraag.
1.2 PARTICIPATIE VOOR KWETSBARE INWONERS
Artikel 1.2.1 Activiteiten die voor subsidie in aanmerking komen
Subsidie kan worden verstrekt voor activiteiten die bijdragen aan de participatie van kwetsbare inwoners door middel van het aanbieden van sociaal-culturele en recreatieve activiteiten. Onder kwetsbare inwoners verstaan wij mensen met beperkingen (lichamelijk en/of verstandelijk), mensen met een chronisch psychisch probleem, mensen met een psychosociaal probleem en mantelzorgers.
De activiteiten van de subsidieaanvrager zijn gericht op het realiseren van de in dit hoofdstuk vermelde, maatschappelijke effecten en gemeentelijke beleidsdoelstellingen.
Om de activiteiten te realiseren verleent het college subsidies na ontvangst en positieve beoordeling van een subsidieaanvraag.
Artikel 1.3.1 Activiteiten die voor subsidie in aanmerking komen
Subsidie kan worden verstrekt voor activiteiten die bijdragen aan de zelfontplooiing van jeugdigen, het bieden van kansen en het voorkomen van overlast en uitval (onderwijs, arbeid of sociale verbanden) door middel van het aanbieden van een zinvolle vrijetijdsbesteding aan jeugdigen van 6 tot 21 jaar.
De activiteiten van de subsidieaanvrager zijn gericht op het realiseren van de in dit hoofdstuk vermelde, maatschappelijke effecten en gemeentelijke beleidsdoelstellingen.
Om de activiteiten te realiseren verleent het college subsidies na ontvangst en positieve beoordeling van een subsidieaanvraag.
1.4 PARTICIPATIE MENSEN IN ACHTERSTANDSPOSITIES
Artikel 1.4.1 Activiteiten die voor subsidie in aanmerking komen
Subsidie kan worden verstrekt voor activiteiten die bijdragen aan de deelname aan het maatschappelijk leven van mensen in achterstandsposities door middel van het verbeteren van hun positie. Of mensen in een achterstandspositie verkeren wordt afgemeten aan de volgende indicatoren:
De activiteiten van de subsidieaanvrager zijn gericht op het realiseren van de in dit hoofdstuk vermelde, maatschappelijke effecten en gemeentelijke beleidsdoelstellingen.
Om de activiteiten te realiseren verleent het college subsidies na ontvangst en positieve beoordeling van een subsidieaanvraag.
Artikel 1.5.1 Activiteiten die voor subsidie in aanmerking komen
Subsidie kan worden verstrekt voor activiteiten die eraan bijdragen dat vreemdelingen (statushouders, gezinsherenigers, inburgeringsoplichtingen en –behoeftigen) bekend zijn met de algemene voorzieningen op het gebied van onderwijs, wonen, werk/inkomen, welzijn, gezondheidszorg, sport en recreatie.
De activiteiten van de subsidieaanvrager zijn gericht op het realiseren van de in dit hoofdstuk vermelde, maatschappelijke effecten en gemeentelijke beleidsdoelstellingen.
Om de activiteiten te realiseren verleent het college subsidies na ontvangst en positieve beoordeling van een subsidieaanvraag.
2.1 VOORSCHOOLSE VOORZIENINGEN MAASSLUIS
Artikel 2.1.1 Activiteiten die voor subsidie in aanmerking komen
Subsidie kan worden verstrekt voor activiteiten die bijdragen aan de ontwikkeling van kinderen van 2 en 3 jaar door middel van Voorschoolse Educatie (VE) op kindercentra met het doel ontwikkelings- en/of leer- en taalachterstanden te voorkomen.
Om bovengenoemde beleidsdoelstelling te realiseren verleent het college subsidies na ontvangst en positieve beoordeling van een subsidieaanvraag. De subsidie bestaat uit twee delen:
Artikel 2.1.2 Subsidiecriteria
De subsidieaanvrager voldoet aan de geldende wetgeving en kwaliteitseisen die gesteld worden aan de kinder- en peuteropvang. De subsidieaanvrager voldoet voor de kwaliteit van VVE op alle onderdelen ten minste aan het niveau voldoende (3 punten), zoals bepaald in de meest recente bestandsopname/controle van de Inspectie van het Onderwijs.
Aanvragen kunnen uitsluitend worden ingediend door subsidieaanvragers voor peuteropvang die als kinderdagverblijf staan vermeld in het landelijk register kinderopvang en Peuterspeelzalen (LRKP), die gevestigd zijn in de gemeente Maassluis en die bij voorkeur gekoppeld zijn aan een of meerdere basisscholen in de gemeente.
De peuteropvang voor is toegankelijk voor peuters in de leeftijd van 2 tot en met 3 jaar met een maximum van 6 uur (2 dagdelen) per week. Kinderen met een doelgroep/VVE indicatie (verstrekt door de arts van het Centrum voor Jeugd en Gezin) hebben vanaf de leeftijd van 2,5 jaar recht op uitbreiding van opvanguren met 6 uur (2 dagdelen). Om redenen van continuïteit nemen kinderen ten minste één jaar ononderbroken deel aan de opvang.
Het college maakt onderscheid in volgende typen subsidie:
Naast de in het vorige lid genoemde subsidiebedragen stelt het college een VVE-vergoeding beschikbaar. Deze vergoeding wordt verstrekt voor alle peuters die een VVE-peuterplaats bezetten met een indicatie voor voorschoolse educatie, als tegemoetkoming van aanvullende kosten voor het bieden van voorschoolse educatie. Indien een doelgroep peuter de VVE-plaats niet het gehele jaar bezet, wordt de toeslag naar rato verstrekt.
De subsidieaanvrager verschaft op verzoek informatie, of kan binnen een redelijke termijn gegevens beschikbaar stellen, aan de gemeente, de Inspectie van het Onderwijs, het Ministerie van Onderwijs of andere door de gemeente aangewezen instanties. Ook draagt de subsidieaanvrager zorg voor de archivering van de benodigde gegevens voor het uitvoeren en verantwoorden van de activiteiten. Voor een specificatie verwijzen wij naar de beschikking en/ of uitvoeringsovereenkomst.
De subsidieaanvrager evalueert jaarlijks de interne kwaliteit van de voorschoolse educatie en geeft op basis daarvan verbeterpunten aan. De subsidieaanvrager verstrekt de gewenste informatie voor het opstellen van de jaarlijkse vve-monitor. Voor een specificatie verwijzen wij naar de beschikking en/ of uitvoeringsovereenkomst.
Artikel 2.1.3 Weigeringsgronden
Onverminderd de subsidievoorwaarden als opgenomen in deze Nadere regels, kan de subsidie worden geweigerd indien:
De subsidieaanvragen die binnen de daarvoor gestelde aanvraagtermijn zijn ontvangen worden met elkaar vergeleken teneinde de aanvragen, en de toetsing aan de genoemde criteria, ook in relatie tot elkaar te kunnen beoordelen. Indien na berekening van het totale bedrag waarop de aanvragers aanspraak kunnen maken, het subsidieplafond wordt overschreden, worden slechts de aanvragen gehonoreerd die het meest bijdragen aan de gemeentelijke beleidsdoelen, daarbij worden ook de geografische spreiding, de risico-inventarisatie, het openbare inspectierapport van de Gemeentelijke Gezondheidsdiensten (GGD) en de Maassluise voorwaarden voor goed bestuur meegewogen, zodat het subsidieplafond niet wordt overschreden.
2.2 SCHAKELKLASSEN BASISONDERWIJS MAASSLUIS
Artikel 2.2.1 Activiteiten die voor subsidie in aanmerking komen
Subsidie kan worden verstrekt voor onderwijsactiviteiten die bijdragen aan de taalontwikkeling van leerlingen van 4,5 tot 13 jaar die korter dan een jaar in Nederland zijn en/of de Nederlandse taal onvoldoende beheersen om onderwijs op de basisschool te volgen.
Het doel is om leerachterstanden te voorkomen of te verhelpen door het geven van intensief taalonderwijs. Om deze activiteiten te realiseren verleent het college subsidies na ontvangst en positieve beoordeling van een subsidieaanvraag.
Artikel 2.2.2 Specifieke subsidiecriteria
De nadere afspraken zijn vastgelegd in een schoolbestuurlijk convenant ten aanzien van de schakelklassen in Maassluis dat door de gemeente, de schakelklas en alle betrokken schoolbesturen wordt onderschreven. Hierin zijn minimaal de bevoegdheden, verantwoordelijkheden, taakverdeling en financiering benoemd.
Subsidiabel zijn de kosten van activiteiten die het college noodzakelijk acht voor het bereiken van de doelstelling. De bijdrage van de gemeente aan de kosten van de schakelklas worden jaarlijks vastgesteld. Dit betreft een cofinanciering. De totale kosten van de schakelklas worden door gemeenten en het basisonderwijs in Maassluis gezamenlijk beschikbaar gesteld.
2.3 AANVULLENDE ACTIVITEITEN VROEG- EN VOORSCHOOLSE VOORZIENINGEN MAASSLUIS
Artikel 2.3.1 Activiteiten die voor subsidie in aanmerking komen
In deze nadere regels wordt onder aanvullende activiteiten vroeg- en voorschoolse educatie verstaan (VVE): activiteiten die aantoonbaar bijdragen aan het vergroten van de opbrengst(en) van de vroeg- en voorschoolse educatie voor kinderen van 2,5 tot 6 jaar. Deze activiteiten worden aanvullend of ondersteunend op het reguliere VVE-programma zoals dit op peuteropvang, kinderdagverblijven en vroegscholen wordt aangebonden, georganiseerd.
Deze activiteiten dragen hiermee bij aan het realiseren van de gemeentelijke beleidsdoelen VVE. Om de activiteiten te realiseren verleent het college subsidies na ontvangst en positieve beoordeling van een subsidieaanvraag.
De subsidieaanvragen die binnen de daarvoor gestelde aanvraagtermijn zijn ontvangen worden met elkaar vergeleken teneinde de aanvragen, en de toetsing aan de in artikel 2 en 4 genoemde criteria, ook in relatie tot elkaar te kunnen beoordelen. Indien na berekening van het totale bedrag waarop de aanvragers aanspraak kunnen maken, het subsidieplafond wordt overschreden, worden slechts de aanvragen gehonoreerd die het meest bijdragen aan het bereiken van de gemeentelijke beleidsdoelen, zodat het subsidieplafond niet wordt overschreden.
Artikel 2.4.1 Activiteiten die voor subsidie in aanmerking komen
Subsidie kan worden verstrekt voor activiteiten gericht op jeugdigen van 4 tot en met 23 jaar, gericht op het voorkomen van probleemgedrag van jeugdigen en het verhogen van de (ervaren) veiligheid van de inwoners van Maassluis.
Om deze beleidsdoelstelling te realiseren verleent het college subsidies na ontvangst en positieve beoordeling van een subsidieaanvraag.
Artikel 2.5.1 Activiteiten die voor subsidie in aanmerking komen
De gemeente Maassluis acht het van belang dat basisscholen in Maassluis gestimuleerd worden tot het herinrichten c.q., vergroenen van hun schoolpleinen. Dit heeft geleid tot de mogelijkheid om voor het opknappen van schoolpleinen een subsidie aan te vragen.
Artikel 3.1.1 Activiteiten die voor subsidie in aanmerking komen
Subsidie kan worden verstrekt voor activiteiten die een bijdrage leveren aan de volgende doelstellingen:
De activiteiten van de subsidieaanvrager zijn gericht op het realiseren van de in dit hoofdstuk vermelde, maatschappelijke effecten en gemeentelijke beleidsdoelstellingen.
Om bovengenoemde beleidsdoelstelling te realiseren verleent het college jaarlijkse en eenmalige subsidies na ontvangst van een subsidieaanvraag. Er zijn vier soorten subsidies:
Artikel 3.1.2.1 Basissubsidie sportverenigingen
De subsidieaanvrager is een sportvereniging * , die het mogelijk maakt dat inwoners van Maassluis al op jonge leeftijd kennismaken met een vorm van sportbeoefening.
Artikel 3.1.2.3 Aanvullende subsidies
De subsidieaanvrager organiseert een of meer van de hieronder genoemde activiteiten, waarvoor verschillende criteria van toepassing zijn:
De subsidieaanvrager organiseert andere activiteiten die naar het oordeel van het college bijdragen aan de gemeentelijke beleidsdoelstelling. Aanvragen voor deze activiteiten worden indien nodig voorgelegd aan de werkgroep Breedtesport, waarin ook de Maassluise Sport- en Recreatieraad (MSR) is vertegenwoordigd.
De aanvraag voor de OZB-subsidie dient in hetzelfde jaar ingediend te worden als het jaar waarop de OZB-aanslag van toepassing is. In afwijking van de overige soorten subsidie dient de aanvraag uiterlijk 12 weken na ontvangst van de OZB-aanslag ingediend te worden. Indien bezwaar is aangetekend op de aanslag dan moet dit binnen de hiervoor genoemde termijn van 12 weken schriftelijk kenbaar te worden gemaakt.
Artikel 3.1.3.3 Aanvullende subsidies sportverenigingen
Per activiteit is een vast subsidiebedrag beschikbaar:
Artikel 3.1.4 Hoogte OZB-subsidie
De subsidiehoogte is gelijk aan het door de instelling betaalde bedrag aan Onroerend Zaak Belasting (OZB).
3.2 SCOUTING & ZEEKADETTENWERK
Artikel 3.2.1 Activiteiten die voor subsidie in aanmerking komen
Subsidie kan worden verstrekt voor activiteiten die een bijdrage leveren aan de sociale en fysieke ontwikkeling van jeugdigen tot en met 17 jaar door middel van het in groepsverband organiseren van knutsel- en spelactiviteiten in een veilige speelomgeving, waarbij plezier, uitdaging en samenwerking centraal staan.
De activiteiten van de subsidieaanvrager zijn gericht op het realiseren van de in dit hoofdstuk vermelde, maatschappelijke effecten en gemeentelijke beleidsdoelstellingen.
Om bovengenoemde beleidsdoelstelling te realiseren verleent het college jaarlijkse subsidies na ontvangst van een subsidieaanvraag. Er zijn drie soorten subsidies:
Artikel 3.2.2.2 Jeugdledensubsidie
Om voor de jeugdledensubsidie in aanmerking te komen dient de aanvrager tevens in aanmerking te komen voor het basisbedrag.
De aanvraag voor de OZB-subsidie dient in hetzelfde jaar ingediend te worden als het jaar waarop de OZB-aanslag van toepassing is. In afwijking van de overige soorten subsidie dient de aanvraag uiterlijk 12 weken na ontvangst van de OZB-aanslag ingediend te worden. Indien bewaar is aangetekend op de aanslag dan moet dit binnen de hiervoor genoemde termijn van 12 weken schriftelijk kenbaar te worden gemaakt.
Artikel 3.2.3.2 Jeugdledensubsidie
De subsidie per jeugdlid wordt bepaald aan de hand van het door de aanvrager opgegeven aantal jeugdleden op 1 januari van het jaar voorafgaand aan de subsidieperiode. Wisselingen in het aantal leden vanaf genoemd tijdstip tot en met de looptijd van de verstrekte subsidie, hebben geen invloed op de hoogte van de subsidie.
3.3 KLEEDKAMERS BUITENSPORTACCOMMODATIES
Artikel 3.3.1 Activiteiten die voor subsidie in aanmerking komen
Om te bereiken dat inwoners van Maassluis gezond zijn, deelnemen aan de samenleving en dat er goede voorzieningen bestaan in Maassluis (Sociale Structuurvisie en de Sportnota Maassluis), zorgt de gemeente onder andere voor een passend aanbod van accommodaties. Om buitensportverenigingen te ondersteunen bij het ontwikkelen of vernieuwen van hun eigen accommodatie, die voor het in stand houden van het aanbod van de activiteiten direct noodzakelijk zijn, kan de gemeente een investeringssubsidie beschikbaar stellen. Het gaat hier om organisaties die op non-profit basis activiteiten aanbieden op het gebied van sport.
Om bovengenoemde beleidsdoelstelling te realiseren verleent het college eenmalige subsidies na ontvangst en positieve beoordeling van een subsidieaanvraag.
Artikel 3.3.2 Specifieke subsidiecriteria.
Deze subsidie wordt uitsluitend verleend als het vernieuwen, of renoveren van de kleedkamers onderdeel uitmaakt van een te realiseren totaalplan voor het verbeteren van de opstallen van de vereniging. Dat totaalplan bevat ook verbetering van andere ruimten of opstallen dan kleedkamers, zoals bijv. een kantine.
De Cultuurvisie Maassluis 2015-2020 'Alles stroomt, niets blijft hetzelfde' krijgt langs drie thema’s vorm:
Maatschappelijke rol van kunst en cultuur in Maassluis
Participatie in kunst en cultuur geeft plezier, helpt om talenten te ontplooien en vergroot de betrokkenheid bij elkaar. De maatschappelijke rol van kunst en cultuur – ook in het kader van zorg, welzijn en wijkgerichte activiteiten – willen we langs twee wegen verder ontwikkelen:
Artikel 4.1.1 Activiteiten die voor subsidie in aanmerking komen
Subsidie kan worden verstrekt voor activiteiten die bijdragen aan de ontwikkeling van creativiteit van de inwoners van Maassluis.
De activiteiten van de subsidieaanvrager zijn gericht op het realiseren van de in dit hoofdstuk vermelde, maatschappelijke effecten en gemeentelijke beleidsdoelstellingen.
Om bovengenoemde beleidsdoelstelling te realiseren verleent het college jaarlijkse en eenmalige subsidies na ontvangst en positieve beoordeling van een subsidieaanvraag.
4.2 MUZIEKVERENIGINGEN EN KOREN
Artikel 4.2.1 Activiteiten die voor subsidie in aanmerking komen
Subsidie kan worden verstrekt voor activiteiten die bijdragen aan het verlevendigen en bevorderen van amateurkunst- en cultuurbeoefening.
De activiteiten van de subsidieaanvrager zijn gericht op het realiseren van de in dit hoofdstuk vermelde, maatschappelijke effecten en gemeentelijke beleidsdoelstellingen.
Om bovengenoemde beleidsdoelstelling te realiseren verleent het college jaarlijkse en eenmalige subsidies na ontvangst en positieve beoordeling van een subsidieaanvraag. Er zijn vier soorten subsidies:
Artikel 4.2.2.1 Basissubsidie muziekverenigingen en koren
De subsidieaanvrager verzorgt per jaar minimaal één lokaal openbaar toegankelijk optreden, concert, presentatie of manifestatie in Maassluis. Met “met openbaar toegankelijk” wordt bedoeld een activiteit die voor alle inwoners van Maassluis toegankelijk is of waaraan zij kunnen deelnemen tegen een niet commerciële deelnameprijs.
Artikel 4.2.2.2 Extra activiteiten
Alleen subsidieaanvragers die het basisbedrag ontvangen kunnen subsidie voor extra activiteiten ontvangen. Deze extra activiteiten moeten vernieuwend, bijzonder en uniek zijn en niet tot de reguliere optredens/concerten behoren. De uitgangspunten van de geldende Cultuurvisie zijn daarbij leidend. Activiteiten waarbij de samenwerking wordt aangegaan met andere instellingen, waaronder ook niet-culturele instellingen, hebben prioriteit.
Aanvragen voor deze extra activiteiten zullen ter advisering worden voorgelegd aan de Culturele Raad Maassluis (CRM). De CRM zal een niet-bindend advies uitbrengen aan het college over de aanvraag. Indien de activiteit daarna jaarlijks terugkeert in het programma van de vereniging dan valt dit optreden onder het optreden genoemd in artikel 4.2.2.1 lid 3.
De aanvraag voor de OZB-subsidie dient in hetzelfde jaar ingediend te worden als het jaar waarop de OZB-aanslag van toepassing is. In afwijking van de overige soorten subsidie dient de aanvraag uiterlijk 12 weken na ontvangst van de OZB-aanslag ingediend te worden. Indien bewaar is aangetekend op de aanslag dan moet dit binnen de hiervoor genoemde termijn van 12 weken schriftelijk kenbaar te worden gemaakt
Artikel 4.2.3.1 Basissubsidie muziekverenigingen en koren
Het basisbedrag per kunstcategorie is:
Artikel 4.2.3.2 Extra activiteiten
De hoogte van de subsidie voor extra activiteiten is:
4.3 LOKALE CULTURELE EVENEMENTEN
Artikel 4.3.1 Activiteiten die voor subsidie in aanmerking komen
Subsidie kan worden verstrekt voor activiteiten die bijdragen aan actieve en passieve kunstbeoefening door middel van het organiseren van lokale evenementen op het gebied van kunst in Maassluis. Bij het beoordelen van de aanvragen zal worden nagegaan in hoeverre het evenement past binnen de uitgangspunten van de geldende Cultuurvisie.
De activiteiten van de subsidieaanvrager zijn gericht op het realiseren van de in dit hoofdstuk vermelde, maatschappelijke effecten en gemeentelijke beleidsdoelstellingen.
Om bovengenoemde beleidsdoelstelling te realiseren verleent het college jaarlijkse en eenmalige subsidies na ontvangst en positieve beoordeling van een subsidieaanvraag.
Artikel 5.1.3 Weigeringsgronden
Onverminderd het bepaalde in artikel 12 van de ASM en artikel 5.1.2 van dit hoofdstuk kan de subsidie worden geweigerd indien:
Artikel 5.2.1 Activiteiten die voor subsidie in aanmerking komen
Subsidie kan worden verstrekt voor activiteiten die bijdragen aan de maatschappelijke participatie door middel van het organiseren van activiteiten voor jeugdigen in Maassluis (kinderen tot en met 17 jaar).
De activiteiten van de subsidieaanvrager zijn gericht op het realiseren van de in dit hoofdstuk vermelde, maatschappelijke effecten en gemeentelijke beleidsdoelstellingen.
Om bovengenoemde beleidsdoelstelling te realiseren verleent het college jaarlijkse en eenmalige subsidies na ontvangst en positieve beoordeling van een subsidieaanvraag.
De subsidies in dit hoofdstuk behoren niet toe aan een specifiek beleidsterrein en zijn op voorhand niet gekoppeld aan beleidsdoelstellingen of maatschappelijke effecten.
Het doel van de subsidies in dit hoofdstuk is om verenigingen en instellingen te ondersteunen en waardering uit te spreken.
Artikel 6.1.1 Activiteiten die voor subsidie in aanmerking komen
Ter gelegenheid van een jubileum organiseren instellingen vaak extra activiteiten. Ter ondersteuning hiervan én bij wijze van waardering van de vrijwilligers en de activiteiten die zij organiseren, kan een eenmalige subsidie worden verstrekt voor activiteiten in het kader van de viering van een 25-jarig jubileum – of een veelvoud van 25 - van een maatschappelijke organisatie die gevestigd is in Maassluis. Een maatschappelijke organisatie heeft geen winstoogmerk.
Om bovengenoemde beleidsdoelstelling te realiseren verleent het college eenmalige subsidies na ontvangst en positieve beoordeling van een subsidieaanvraag.
Artikel 6.2.1 Activiteiten die voor subsidie in aanmerking komen
Om te bereiken dat inwoners van Maassluis gezond zijn, deelnemen aan de samenleving en dat er goede voorzieningen bestaan in Maassluis (Sociale Structuurvisie en de Sportnota Maassluis), zorgt de gemeente onder andere voor een passend aanbod van accommodaties. Om vrijwilligersorganisaties te ondersteunen bij het ontwikkelen of vernieuwen van hun eigen accommodatie, die voor het in stand houden van het aanbod van de activiteiten direct noodzakelijk zijn, kan de gemeente een investeringssubsidie beschikbaar stellen. Het gaat hier om organisaties die op non-profit basis activiteiten aanbieden op het gebied van sport, cultuur en scouting.
Om bovengenoemde beleidsdoelstelling te realiseren verleent het college eenmalige subsidies na ontvangst en positieve beoordeling van een subsidieaanvraag.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2018-59727.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.