Gemeenteblad van Haarlem
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Haarlem | Gemeenteblad 2018, 5957 | Overige besluiten van algemene strekking |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Haarlem | Gemeenteblad 2018, 5957 | Overige besluiten van algemene strekking |
Organisatiestatuut van de gemeente Haarlem 2018
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Haarlem,
gelet op de artikelen 103, tweede lid en 160, eerste lid, aanhef en onder c van de Gemeentewet;
Hoofdstuk 1 Algemene bepalingen
In dit besluit wordt verstaan onder:
planning en control: het plannen van het uit te voeren gemeentelijk beleid in de vorm van maatschappelijke effecten, doelen, prestaties en de daarvoor beschikbare middelen (planning), de (voortgangs)rapportage(s) daarover en de benodigde bijsturing, en uiteindelijk de sturing op, de beheersing van en de verantwoording over de middeleninzet in relatie tot de te behalen dan wel de behaalde resultaten (control); en
Hoofdstuk 2 Hoofdkenmerken en werkwijze ambtelijke organisatie
Artikel 3 Hoofdkenmerken van de organisatie
Elke afdeling stelt jaarlijks een afdelingsplan op waarin de werkzaamheden worden beschreven, gericht op het behalen van de in de programmabegroting en andere documenten beschreven resultaten. De directie kan aanwijzingen voor het opstellen van afdelingsplannen geven en stelt de afdelingsplannen vast.
Artikel 8 Verantwoordelijkheden als gemeentesecretaris en algemeen adviseur van het college
Artikel 9 Verantwoordelijkheden, taken en bevoegdheden als algemeen directeur
De algemeen directeur is verantwoordelijk voor een goede voorbereiding van beleidsvoorstellen voor het college of de burgemeester en, na besluitvorming, een goede uitvoering van de genomen besluiten op basis van een gemeentebrede eenheid van beleid en middelen. De aandacht van de algemeen directeur gaat daarbij uit naar het proces.
De algemeen directeur is bevoegd de personele formatie van een of meer afdelingen te wijzigen als dit voor de uitvoering van de werkzaamheden van die afdeling(en) noodzakelijk is, binnen de door de gemeenteraad of het college vastgestelde kaders. Tot de kaders behoren in elk geval de kadernota, de programmabegroting en gemeentelijke verordeningen.
Artikel 13 Informatievoorziening, informatiebeheer en ICT
De Chief Information Officer is bevoegd om ingeval van calamiteiten op het gebied van informatiebeveiliging onmiddellijk in te grijpen om (verdere) schade te voorkomen, onder andere door een afschakeling van vitale ICT toepassingen. Hij kan deze bevoegdheid mandateren aan de Chief Information Security Officer.
Hoofdstuk 4 De concerncontroller
Artikel 14 Benoeming concerncontroller
Het college benoemt, schorst en ontslaat de concerncontroller op voordracht van de directie.
Artikel 15 Verantwoordelijkheden en bevoegdheden van de concerncontroller
Hoofdstuk 5 Afdelingen en afdelingsmanagers
Artikel 18 Benoeming afdelingsmanagers
De algemeen directeur benoemt, schorst en ontslaat de afdelingsmanagers op voordracht van de directie.
Artikel 25 Onvoorziene gevallen
In alle gevallen waarin dit Organisatiestatuut niet voorziet beslist het college, op advies van de directie.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2018-5957.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.