Gemeenteblad van Borger-Odoorn
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Borger-Odoorn | Gemeenteblad 2018, 5200 | Beleidsregels |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Borger-Odoorn | Gemeenteblad 2018, 5200 | Beleidsregels |
Gemeente Borger-Odoorn, Toets volledigheid
Naar aanleiding van het document ‘Toets volledigheid en Bouwbesluit’ opgesteld door TMOP BV heeft een gedeeltelijke herijking plaatsgevonden. Dit document betreft de herijking inzake de toets volledigheid.
In de herijking is gebruik gemaakt van de bestaande checklist volledigheid met de bijbehorende werkafspraken. De bestaande checklist is bij de herijking ingedeeld in de 5 categorieën. Dit is in afwijking van de bestaande werkafspraken waarbij uit is gegaan van 4 categorieën. De bestaande Categorie 2 - Kleine reguliere aanvragen (Verbouw van woningen (incl. grotere aan-/uit-/op-/bijgebouwen), nieuw- en verbouw van vrijstaande grotere bijgebouwen/schuren, (agrarische-)loodsen en (interne) constructieve wijzigingen) is opgesplitst in:
-Categorie 2 Kleine reguliere aanvragen
Nieuwbouw en verbouw van vrijstaande grotere bijgebouwen, (agrarische-)loodsen en (interne) constructieve wijzigingen.
Verbouw van woningen zoals grotere aanbouwen, uitbouwen en/of opbouwen. Deze splitsing heeft plaatsgevonden omdat vanuit de cluster Bouwen en Milieu bestaat de behoefte dat er bij een aanvraag om bouwvergunning welke in de nieuwe categorie 3 valt wel getoetst dient te worden aan afdeling 3.10 (Luchtverversing van verblijfsgebied, verblijfsruimte, toiletruimte enbadruimte), 3.20 (Daglicht) en afdeling 4.3 (Vrije doorgang) van het Bouwbesluit 2003. De gegevensdie benodigd zijn voor deze toets worden niet gevraagd bij oude categorie 2. Dit is echter ook niet noodzakelijk voor de onder de nieuwe categorie 2 vallende bouwwerken. Door deze wijziging ziet de categorie indeling er als volgt uit:
De nieuwe checklisten zijn verdeeld over de reguliere bouwvergunning, bouwvergunning fase 1 en fase 2. Ook is de laatste wijziging d.d. 25 april 2008 (Stb. 159) van het Besluit Indieningsvereisten Aanvraag Bouwvergunning (BIAB: 13 juli 2002, Stb. 409) opgenomen.
De herijking heeft geresulteerd in 13 checklists, die door een ieder gebruikt gaan worden bij het toetsen van een aanvraag om bouwvergunning op volledigheid.
De metaangegeven gegevens mogen op uw verzoek (schriftelijk) na vergunningverlening ingediend worden. Hierbij geldt dat deze gegevens, tot uiterlijk 3 weken voor de aanvang van de desbetreffende bouwwerkzaamheden, ter goedkeuring bij de cluster Bouwen en Milieu worden ingediend.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2018-5200.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.