Verordening tot 1ste wijziging van de Verordening commissie bezwaarschriften Krimpenerwaard 2016

De raad van de gemeente Krimpenerwaard;

gelezen het voorstel van het college van burgemeester en wethouders van 14 november 2017;

gelet op Hoofdstuk 7 van de Algemene wet bestuursrecht;

besluit vast te stellen de volgende

Verordening tot 1ste wijziging van de Verordening commissie bezwaarschriften Krimpenerwaard 2016:

 

De Verordening commissie bezwaarschriften Krimpenerwaard 2016 wordt als volgt gewijzigd:

 

Artikel I

Aan artikel 3 wordt een nieuw lid 5 toegevoegd, luidende als volgt:

"5. Artikel 12 van de Gemeentewet is van overeenkomstige toepassing op de leden van de commissie."

 

Artikel II

Artikel 11 vervalt en wordt geheel vervangen door een nieuw artikel 11, luidende als volgt:

Artikel 11. Uitnodiging zitting

  • 1.

    De voorzitter nodigt de belanghebbenden, eventuele derde belanghebbenden en het verwerend orgaan ten minste twee weken voor de zitting schriftelijk uit vergezeld van de op het bezwaar betrekking hebbende stukken. In de uitnodiging is vermeld welke commissieleden het bezwaar zullen behandelen.

  • 2.

    Binnen drie werkdagen na het bekendmaken van de voorgenomen zittingsdatum kunnen de belanghebbenden of het verwerend orgaan onder opgaaf van redenen de voorzitter verzoeken de zittingsdatum te wijzigen.

  • 3.

    De beslissing van de voorzitter op dit verzoek wordt uiterlijk één week voor het tijdstip van de zitting aan de belanghebbenden, derde-belanghebbenden en het verwerend orgaan meegedeeld.

  • 4.

    De voorzitter is bevoegd in bijzondere omstandigheden af te wijken of afwijking toe te staan van de termijnen die genoemd zijn in het eerste tot en met het derde lid.”

 

Artikel III

Artikel 13 vervalt en wordt geheel vervangen door een nieuw artikel 13, luidende als volgt:

Artikel 13. Niet-deelneming aan de behandeling / wraking

  • 1.

    De leden van de kamer nemen niet deel aan de behandeling van een bezwaarschrift indien daarbij hun onpartijdigheid in het geding kan zijn. Zij laten zich zo nodig vervangen.

  • 2.

    Een lid van de commissie kan door elk der partijen worden gewraakt op grond van feiten of omstandigheden die het vormen van een onpartijdig oordeel door het betreffende lid kunnen belemmeren.

  • 3.

    Het wrakingsverzoek dient te zijn gemotiveerd en ten minste vijf werkdagen voor de zitting schriftelijk te worden ingediend.

  • 4.

    Het lid, wiens wraking is verzocht, kan in de wraking berusten. In dat geval blijven de leden 5 t/m 8 buiten toepassing.

  • 5.

    Drie leden vanuit andere kamers van de commissie vormen een wrakingscommissie en wijzen uit hun midden een voorzitter aan.

  • 6.

    De wrakingscommissie beslist zo spoedig mogelijk over het wrakingsverzoek.

  • 7.

    Voordat op een wrakingsverzoek wordt beslist, wordt het lid, wiens wraking is verzocht, in de gelegenheid gesteld zijn zienswijze kenbaar te maken.

  • 8.

    De beslissing van de wrakingscommissie is gemotiveerd en wordt zo spoedig mogelijk meegedeeld aan partijen, de voorzitter en het commissielid wiens wraking is verzocht."

 

Artikel IV

Deze verordening treedt in werking met ingang van de dag na bekendmaking.

 

 

Vastgesteld in de vergadering van burgemeester en wethouders van Krimpenerwaard op 14 november 2017,

De secretaris, Mw. mr. M. Plantinga

De burgemeester, Mr. R.S. Cazemier

Vastgesteld door de burgemeester op 14 november 2017,

Mr. R.S. Cazemier

Aldus besloten in de openbare vergadering van de raad van de gemeente Krimpenerwaard, gehouden op

30 januari 2018.

de griffier, drs. K.E. Driehuijs

de voorzitter, mr. R.S. Cazemier

Naar boven