Gemeenteblad van Wormerland
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Wormerland | Gemeenteblad 2018, 267051 | Overige besluiten van algemene strekking |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Wormerland | Gemeenteblad 2018, 267051 | Overige besluiten van algemene strekking |
Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Wormerland houdende regels voor de gemeentesecretaris Instructie gemeentesecretaris Wormerland 2018
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Wormerland;
overwegende dat het noodzakelijk en wenselijk is een instructie voor de gemeentesecretaris vast te stellen binnen de context waarin Wormerland en Oostzaan een werkorganisatie delen in de vorm van de g.r. OVER-gemeenten;
gelet op artikel 103, lid 2 van de Gemeentewet;
Artikel 4 Ondersteuning commissies
Tenzij bij afzonderlijk besluit anders is bepaald, is het gestelde in deze regeling, voor zover het betreft de daarin opgedragen taken ten aanzien van eventueel door het college respectievelijk de burgemeester ingestelde commissies, van overeenkomstige toepassing, met dien verstande dat het college respectievelijk de burgemeester hierover nadere regels kunnen stellen.
Artikel 5 Ondersteuning gemeenteraad
In het sub 1 genoemde overleg kan o.a. worden afgestemd over procedures, vorm, inhoud, kwaliteit en planning van de stukken die aan college en raad worden gezonden. Voor zover mogelijk worden afspraken hierover vanuit doelmatigheidsoverwegingen afgestemd met de directeur, de gemeentesecretaris(sen) en de griffie van de andere afnemende gemeente(n).
Artikel 6 Verhouding tot de ambtelijke organisatie
De secretaris voert, ter bewaking van de eenheid in de uitoefening van de aan het ambtelijke organisatie opgedragen taken, regelmatig overleg met de directeur en voor zover nodig met de overige leidinggevenden in de ambtelijke organisatie en met de gemeentesecretaris(sen) van de overige afnemende gemeente(n).
Ter ondersteuning van beschreven rol, taken en verantwoordelijkheden kan de secretaris de directeur en de medewerkers van de organisatie aanspreken namens het college en de burgemeester en in voorkomend geval aanwijzingen geven, zo nodig in afstemming met de overige eigenaren van de organisatie. 1
Artikel 7 Secretaris in algemene zin
De secretaris coördineert de advisering door de organisatie over de jaarstukken van de verbonden partijen en identieke organisaties waaraan de gemeente deelneemt 2 .
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2018-267051.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.