Op dinsdag 11 december 2018 om 19.30 uur vergadert de Algemene raadscommissie in het gemeentehuis, Nicolaasplein 5 in Denekamp. De commissie bereidt de maandelijkse raadsvergadering voor en verzamelt alle informatie die de raad nodig heeft om zijn werk goed te kunnen doen. De agenda is hieronder vermeld en staat ook op https://gemeenteraad.dinkelland.nl.
De vergadering is openbaar en er is spreekrecht voor het publiek. Als u daar gebruik van wil maken, meldt dit dan voorafgaand aan de vergadering bij de voorzitter van de commissie of bij de griffier de heer O.J.R.J. Huitema. U kunt de vergadering ook volgen op onze webcam via https://gemeenteraad.dinkelland.nl.
Agenda
1. Opening
2. Vaststelling agenda
3. Informatie vanuit het college
Het college en de leden van het college krijgen de gelegenheid kort het woord te voeren om te kunnen voldoen aan hun actieve informatieplicht.
Portefeuille: burgemeester Joosten, wethouder Duursma
4. Rondvraag
Tijdens de rondvraag mag iedere fractie over maximaal twee onderwerpen vragen stellen. Per onderwerp mogen maximaal drie vragen worden gesteld. Het onderwerp en de daarbij te stellen vragen dienen uiterlijk 10 uur voor aanvang van de vergadering bij de griffier te worden gemeld.
Portefeuille: burgemeester Joosten, wethouder Duursma
5. Voorstel vaststellen van de Verordening maatschappelijke ondersteuning gemeente Dinke
l
land 2019 en de Verordening Jeugdhulp gemeente Dinkelland 2019
De afgelopen maanden zijn er een aantal wijzigingen doorgevoerd in de wet- en regelgeving en zijn er verschillende nieuwe inkooptrajecten doorlopen, waardoor het noodzakelijk is om deze verordeningen aan te passen. Hierdoor wordt de gemeentelijke regelgeving voor de Wet maatschappelijke ondersteuning en de Jeugdwet van de gemeente Dinkelland in overeenstemming gebracht met de wijzigingen in de wet- en regelgeving en jurisprudentie en wordt de zorgcontinuïteit gewaarborgd.
Portefeuille: wethouder Duursma
6. Presentatie inzake het vervoer in het sociaal domein
Regionaal is de laatste jaren samengewerkt aan de aanbesteding, gunning en invoering van leerlingenvervoer, vervoer van en naar de dagbesteding en de regiotaxi. Gemeenten hebben dit samen ingekocht.
Portefeuille: wethouder Duursma
7. Voorstel inzake vaststelling van de verordening op de heffing en invordering van de onro
e
rende zaakbelastingen 2019 (wordt onder voorbehoud akkoord college 27 november 2018 n
a
gezonden)
Portefeuille: wethouder Blokhuis
8. Voorstel inzake vaststelling diverse belastingverordeningen 2019 (wordt onder voorbehoud a
k
koord college 27 november 2018 nagezonden)
Jaarlijks stelt de gemeenteraad de belastingverordeningen met de nieuwe tarieven vast voor het komende jaar om de juiste grondslagen te hebben voor belastingheffing.
Portefeuille: wethouder Blokhuis
9. Sluiting
Telefoon: 0541- 854100 Fax: 0541- 854320 E- mail: info@Dinkelland.nl