Gemeenteblad van Doetinchem
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Doetinchem | Gemeenteblad 2018, 260096 | Verordeningen |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Doetinchem | Gemeenteblad 2018, 260096 | Verordeningen |
Besluit van het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester van de gemeente Doetinchem houdende regels omtrent mandaat en bijbehorende register Algemeen mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Doetinchem 2018
Het college van burgemeester en wethouders van Doetinchem, onderscheidenlijk de burgemeester van Doetinchem, ieder voor zover het de uitoefening van zijn bevoegdheden betreft;
het uit een oogpunt van doelmatigheid gewenst is de uitoefening van de hen toekomende bevoegdheden op te dragen aan de gemeentesecretaris/algemeen directeur, alsmede aan hoofden van afdelingen, teamleiders en medewerkers;
het ten aanzien van een aantal in het bij dit besluit behorende Register nader omschreven bevoegdheden gewenst is mandaat, volmacht of machtiging te verlenen aan niet ondergeschikte functionarissen;
het voorts gewenst is instructies te geven ter zake de uitoefening van de gemandateerde bevoegdheden en gegeven volmachten en machtigingen;
Gelet op afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht, de artikelen 160, 168 en 171 van de Gemeentewet;
In te trekken het Algemeen mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Doetinchem 2016 met bijbehorend Register, zoals dat d.d. 5 juli 2016 door het college van burgemeester en wethouders van Doetinchem onderscheidenlijk de burgemeester van Doetinchem is vastgesteld, met dien verstande dat dit mandaatbesluit van toepassing blijft op aanvragen e.d. ingediend voor 1 december 2018.
De uitoefening van de bevoegdheden, zoals vermeld in de bij dit besluit behorende Register Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Doetinchem 2018, met inbegrip van de ondertekening van stukken, op te dragen aan de daarin genoemde functionarissen onder de daarbij vermelde specifieke bepalingen.
Ten aanzien van de uitoefening van de bevoegdheden zoals vermeld in de bij dit besluit behorende Register Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Doetinchem 2018 de onderstaande algemene instructies vast te stellen, die bij de uitoefening van de bevoegdheden in acht dienen te worden genomen.
Indien en voor zover in dit bij dit Algemeen mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit behorende Register niet anders is bepaald, is de mandataris, volmachtontvanger of machtigingverkrijger niet bevoegd tot het geheel of gedeeltelijk verlenen van ondermandaat en doorgeven van volmacht of machtiging ten aanzien van de aan hem opgedragen bevoegdheden.
Artikel 2 Grenzen aan mandaat, volmacht of machtiging
De mandataris, volmachtontvanger of machtigingverkrijger neemt bij de uitoefening van bevoegdheden in acht het daaromtrent gestelde bij of krachtens wetten, besluiten, verordeningen, circulaires en richtlijnen van rijks-, provinciale en gemeentelijke overheden of zelfstandige bestuursorganen, de door de raad of burgemeester en wethouders vastgestelde beleidskaders en -regels, alsmede de in het overzicht opgenomen specifieke opmerkingen en beperkingen.
Aldus d.d. 20 november 2018 vastgesteld door:
Burgemeester en wethouders van Doetinchem,
De secretaris
drs. T.W.J.A. Kemper
De burgemeester
mr M. Boumans MBA MPM
De burgemeester van Doetinchem,
mr M. Boumans MBA MPM
Bijlage 1 Register Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Doetinchem 2018
Register behorend bij het Algemeen mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Doetinchem 2018. Vastgesteld op 20 november 2018, bekendgemaakt op 27 november 2018 en in werking getreden op 1 december 2018.
Aanbesteding/gunning van leveringen, diensten, sociale en specifieke diensten, B. vanaf € 2.500,- tot € 30.000,- C. vanaf € 30.000,- tot € 125.000,- D. vanaf € 125.000,- tot € 221.000,-(drempelbedrag genoemd in geldende Europese aanbestedings-richtlijnen (per 1-1-2018) excl. BTW); Totale kosten vanaf € 221.000,- E. vanaf € 125.000,- tot € 500.000,- Overheidsopdrachten voor sociale F. vanaf € 500.000,- tot € 750.000,- Overheidsopdrachten voor sociale en te besluiten tot het aangaan van de hiervoor nodige overeenkomsten alsmede het ondertekenen daarvan. Concessiediensten (zoals bij werken 1.3.2) B. vanaf € 5.000,-- tot € 10.000,-- C. vanaf € 100.000,-- tot € 500.000,-- D. vanaf € 500.000,-- tot € 1.000.000,-- en te besluiten tot het aangaan van de hiervoor nodige overeenkomsten alsmede het ondertekenen daarvan |
Projectleider 1 |
Overeenkomstig door de raad d.d. 09-11-2017 vastgestelde Inkoop en aanbestedingsbeleid 2017, voor zover passend binnen de financiële kaders van de programmabegroting en de door de raad beschikbaar gestelde kredieten en met inachtneming van het bepaalde in artikel 8 van de Financiële verordening gemeente Doetinchem 2017. - tot € 2.500: gunnen uit de hand (offerte heeft de voorkeur); Diensten welke in een Groslijst beschreven zijn worden volgens deze systematiek aanbesteed. Het bepalen van de uit te nodigen leveranciers voor een aanbesteding is gemandateerd aan het aanbestedingsteam. Ook de afwijkingen worden door het aanbesedingsteam conform het beleid bepaald volgens de beleidsregels. Jaarlijks worden deze afwijkingen in het inkoop jaarverslag team inkoop aan het college ter beoordeling voorgelegd. Vanaf € 20.000 wordt voor de bepaling van de procedure net behulp van een Startnotitie Inkoop en Aanbesteding de motivatie van de aanbesteding vastgelegd, onderdeel hiervan is SRoI en duurzaamheid. Voor inhuur personeel dient altijd een Startformulier te worden ingevuld. Het college beoordeeld jaarlijks de afwijking en motiveringen die zijn toegepast bij aanbestedingen a.h.v. inkoopjaarverslag team inkoop. Alle genoemde bedragen zijn exclusief BTW. Vanaf drempelbedrag genoemd in geldende Europese aanbestedings-richtlijnen (per 1-1-2018) € 221.000 exc. BTW) is geen mandaat verleend. M.u.v. sociale en specifieke diensten De mandatering bij concessie-opdrachten is gelijk met die van Werken conform de gids proportionaliteit. |
Aanbesteding/gunning van werken en concessieovereenkomsten werken: B. vanaf € 5.000,- tot € 100.000,- C. vanaf € 100.000,- tot € 500.000,- D. vanaf € 500.000,- tot € 1.000.000,- en te besluiten tot het aangaan van de hiervoor nodige overeenkomsten alsmede het ondertekenen daarvan. |
Projectleider 2 |
Overeenkomstig door de raad d.d. 09-11-2017 vastgestelde Inkoop en aanbestedingsbeleid 2017, voor zover passend binnen de financiële kaders van de programmabegroting en de door de raad beschikbaar gestelde kredieten en met inachtneming van het bepaalde in artikel 8 van de Financiële verordening gemeente Doetinchem 2017. - tot € 5.000: gunnen uit de hand (offerte heeft de voorkeur); Vanaf € 20.000,-- wordt voor de bepaling van de procedure met behulp van een Startnotitie Inkoop en Aanbesteding de motivatie van de aanbesteding vastgelegd, onderdeel hiervan is SRoI en duurzaamheid. Het college beoordeeld jaarlijks de afwijking en motiveringen die zijn toegepast bij aanbestedingen a.h.v. inkoopjaarverslag team inkoop. Alle genoemde bedragen zijn exclusief BTW. Bij onderhandse aanbestedingen worden voor de leverancierskeuze de Groslijsten toegepast (indien deze is bepaald) om middels loting tot een keuze te komen. Het bepalen van de uit te nodigen leveranciers voor een aanbe-steding is gemandateerd aan het aanbestedingsteam. Ook de afwijkingen worden door het aanbesedingsteam conform het beleid bepaald volgens de beleidsregels. Jaarlijks worden deze afwijkingen in het inkoop jaarverslag team inkoop aan het college ter beoordeling voorgelegd. |
4. Bedrijfsvoering, Services en Bestuur- en Directieondersteuning
8. Niet ondergeschikte functionarissen
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2018-260096.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.