Gemeenteblad van Deurne
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Deurne | Gemeenteblad 2018, 254921 | Overige besluiten van algemene strekking |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Deurne | Gemeenteblad 2018, 254921 | Overige besluiten van algemene strekking |
Besluit van het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester van de gemeente Deurne houdende regels omtrent mandaat Mandaatreglement gemeente Deurne 2016
Burgemeester en wethouders respectievelijk de burgemeester van de gemeente Deurne, ieder voorzover het zijn bevoegdheden betreft:
Gelet op de Gemeentewet en titel 10.1 van de Algemene wet bestuursrecht;
Overwegende dat het voor een goede en efficiënte organisatie van de gemeentelijke administratie gewenst is nadere regels te stellen in het kader van op grond van artikel 10:3 van de Algemene wet bestuursrecht verleende mandaten;
Overwegende dat daar waar van mandaat gesproken wordt hetzelfde geldt voor vertegenwoordiging en volmachten;
Vast te stellen het navolgende mandaatreglement gemeente Deurne 2016:
Vervanging ten aanzien van de uitoefening van bevoegdheden vindt naar “boven” toe plaats door de leidinggevende van de betreffende medewerker, met dien verstande dat afdelingshoofden elkaar onderling vervangen. Bevoegdheden kunnen niet worden uitgeoefend door personen die ondergeschikt zijn aan de gemandateerde of de subgemandateerde.
Bij de uitoefening van het mandaat houdt de gemandateerde rekening met de wens van het college van burgemeester en wethouders respectievelijk de burgemeester om indien er sprake is van één van de volgende gevallen, geen gebruik te van het mandaat maar de beslissing aan het college danwel de burgemeester voor te leggen:
Mandaat wordt niet verleend aan met naam en toenaam genoemde personen, maar aan de betreffende functie conform het functieboek HR21, zodat iedere persoon die deze functie vervult de gemandateerde bevoegdheid kan uitoefenen. Het college en de burgemeester kunnen aan de HR21 functieaanduiding waaraan mandaat is verleend een meer aansprekende functieaanduiding verbinden.
3. Ondertekening en vervanging
Bij afwezigheid van de gemandateerde vindt ondertekening plaats volgens de algemeen geldende vervangingsregels zoals genoemd onder punt 1.4. Degene die aldus ondertekent, tekent i.a met zijn of haar handtekening terwijl de functiebenaming en naam van de eigenlijk gemandateerde blijven staan. Ten behoeve van de controle van deze wijze van ondertekening zal een ondertekeningslijst worden aangelegd.
Aldus vastgesteld door burgemeester en wethouders respectievelijk de burgemeester, ieder voorzover het hun bevoegdheden betreft in hun vergadering van 15 maart 2016,
Deurne, 15 maart 2016,
De secretaris,
(Mr. G.J.C. Kusters)
De burgemeester,
(H.J. Mak)
Voor zover het de bevoegdheid van de burgemeester betreft:
Deurne, 15 maart 2016,
De burgemeester,
(H.J. Mak)
Bijlage 1 Mandaatregister van door college van burgemeester en wethouders en burgemeester gemandateerde bevoegdheden
MANDAATREGISTER VAN DOOR COLLEGE VAN BURGEMEESTER EN WETHOUDERS ÉN BURGEMEESTER |
||||||
Functionaris ** aan wie mandaat verleend is |
Door gemeentesecretaris / Directeur Organisatie is ondermandaat verleend aan * |
Omschrijving taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden en beperkingen van het mandaat/machtiging/volmacht |
||||
VIII AFDELING BEHEER, ONDERHOUD & REALISATIE TEAM ONDERHOUD & TOEZICHT |
||||||
Directeur Organisatie Afdelingshoofd Beheer, Onderhoud & Realisatie |
Exploitatie, huur en verkoop, koop van bedrijfs- en vervoersmiddelen binnen de begrotingspost. |
|||||
Directeur Organisatie Afdelingshoofd Beheer, Onderhoud & Realisatie |
||||||
Directeur Organisatie Afdelingshoofd Beheer, Onderhoud & Realisatie |
||||||
Directeur Organisatie Afdelingshoofd Beheer, Onderhoud & Realisatie |
Het opdragen van een storingsdienst aan een of meerdere ambtenaren. |
|||||
Directeur Organisatie Afdelingshoofd Beheer, Onderhoud & Realisatie |
Het verstrekken van opdrachten tot meer- en minderwerk, kapitaals- en onderhouds-werken binnen het beschikbare budget en stelpost onvoorzien. |
|||||
Directeur Organisatie Afdelingshoofd Beheer, Onderhoud & Realisatie |
||||||
Directeur Organisatie Afdelingshoofd Beheer, Onderhoud & Realisatie |
Het aanwijzen van personen als toezichthouder op grond van artikel 5:11 van de Algemene wet bestuursrecht |
|||||
Directeur Organisatie Afdelingshoofd Beheer, Onderhoud & Realisatie |
De BOA's machtigen tot overdracht en informatie-uitwisseling met politie/justitie |
|||||
Directeur Organisatie Afdelingshoofd Beheer, Onderhoud & Realisatie |
Het onmiddellijk stilleggen van bouw- dan wel sloopactiviteiten zonder de daarvoor vereiste bouw- of sloopvergunning of omgevingsvergunning, dan wel in afwijking van een verleende vergunning. |
Teamleider Onderhoud & Toezicht en Medewerker Toezicht en Handhaving |
||||
Directeur Organisatie Afdelingshoofd Beheer, Onderhoud & Realisatie |
Besluiten tot stillegging gebruik en/of sluiting wegens acuut gevaar in het kader van de gebruiksvergunning |
Teamleider Onderhoud & Toezicht en Medewerker Toezicht en Handhaving |
||||
Directeur Organisatie Afdelingshoofd Beheer, Onderhoud & Realisatie |
Het onmiddellijk stilleggen van een illegale, of van de omgevingsvergunning afwijkende inrichting waarbij sprake is van acuut milieugevaar en er sprake is van onomkeerbare gevolgen |
Teamleider Onderhoud & Toezicht en Medewerker Toezicht en Handhaving |
||||
Directeur Organisatie Afdelingshoofd Beheer, Onderhoud & Realisatie |
Het doen of het laten uitvoeren van controles in het kader van de Milieuwetgeving. |
Teamleider Onderhoud & Toezicht en Medewerker Toezicht en Handhaving |
||||
Directeur Organisatie Afdelingshoofd Beheer, Onderhoud & Realisatie |
Het afhandelen van aansprakelijkheidsstellingen door derden. |
14-mei-13 Ondermandaat door Directeur Organisatie op 20-aug-13 |
||||
|
Het opmaken van een verklaring van constatering object, zoals bedoeld in artikel 10, eerste lid, onder b van de Wet BAG |
|||||
|
Het opmaken van een ambtelijk verklaring, zoals bedoeld in artikel 10, eerste lid, onder b van de Wet BAG |
|||||
Gemeentesecretaris/ Algemeen Directeur en de Directeur Organisatie |
Op grond van artikel 2:10, derde lid van de APV binnen de bebouwde kom (met uitzondering van Helenaveen) plaatsen aan te wijzen (en in te trekken) waar het plaatsen van tijdelijke aankondigingsborden is toegestaan en deze bij te houden op het meest recente aanwijzingsbesluit van 7 januari 2014. Als criteria voor het aanwijzen gelden de verkeersveiligheid, een goede spreiding van dergelijke aankondigingsborden en een minimum aantal van 40 en maximaal 50 aangewezen lichtmasten. |
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2018-254921.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.