Wijziging register behorend bij het Algemeen mandaatbesluit gemeente Hulst

Het College van Burgemeester en Wethouders en de Burgemeester van de gemeente Hulst, ieder voor zover het zijn eigen bevoegdheden betreft;

 

gelet op:

  • titel 10.1, afdeling 10.1.1 Algemene wet bestuursrecht (Awb);

  • Algemeen Mandaatbesluit gemeente Hulst;

besluiten:

  • 1.

    aan alle medewerkers machtiging te verlenen voor het verstrekken van schriftelijke informatie van feitelijke aard aan derden, voor zover deze informatie het werkterrein van de betreffende afdeling betreft. Dit is een nieuwe machtiging die wordt toegevoegd aan de lijsten van alle afdelingen onder respectievelijk de nummers: 2.2.1.1, 3.2.1.1, 4.2.1.1, 5.2.1.1, 6.2.1.1 en 7.2.1.1;

  • 2.

    aan de functie beleidsuitvoering IV van de afdeling Publieke Dienstverlening mandaat te verlenen tot het aanvragen van inlichtingen voor wat betreft verlening van een vergunning op grond van art. 3 Drank- en Horecawet;

    Dit mandaat wordt in het register behorend bij het ‘Algemeen mandaatbesluit gemeente Hulst’ toegevoegd aan artikel 6.16.1 van de afdeling Publieke Dienstverlening;

  • 3.

    ter uitvoering van de Wet basisregistratie grootschalige topografie (hierna: Wet BGT)de hierna volgende mandaten te verlenen aan de functies Ontwerp & voorbereiding IV en V van de afdeling Realisatie & Beheer:

    • -

      (art. 11 Wet BGT) het zorgdragen voor het bijhouden van de geografische gegevens in de BGT door het langs elektronische weg leveren aan het Kadaster van de gegevens, bedoeld in de art. 7, lid 2 en 3, en 8 Wet BGT, volgens de systeembeschrijving zoals bedoeld in artikelen 15, lid 2, en artikel 20 Wet BGT.

    • -

      (art. 12 Wet BGT) het zorgdragen voor afstemming met andere in de Wet BGT genoemde bronhouders over de begrenzing en de onderlinge aansluiting van de geografische objecten, voor zover dat nodig is om overlap van die objecten te voorkomen en om een landsdekkend topografisch bestand te waarborgen.

    • -

      (art. 13 Wet BGT) het voldoen aan de kwaliteitseisen, gesteld in de catalogus als bedoeld in artikel 4 van de Wet BGT, bij het leveren van een geografisch gegeven als bedoeld in art. 11 van de Wet BGT.

    • -

      (art. 14 Wet BGT) het zorgdragen dat een in de BGT weergegeven geografisch object in overeenstemming is met de fysieke werkelijkheid, binnen de regels ten aanzien van actualiteit die daarover in de catalogus als bedoeld in art. 4 Wet BGT worden gesteld

    • -

      (art. 27 lid 1, 2, 4 en 5 en art. 28 lid 1 en 3 Wet BGT) het na ontvangst van een melding als bedoeld in art. 25, lid 1 Wet BGT in onderzoek zetten van een geografisch object waarop de melding betrekking heeft, het betreffende authentiek gegeven onderzoeken en zo spoedig mogelijk beslissen over de wijziging dan wel opneming van dat gegeven en het na opneming van het authentiek gegeven onverwijld leveren hiervan en het bericht dat het geografisch object waarop het authentiek gegeven betrekking heeft niet langer in onderzoek is aan het Kadaster.

    • -

      (art. 30 Wet BGT) het jaarlijks verrichten van een onderzoek naar de uitvoering van de krachtens de Wet BGT geldende verplichtingen en het zenden van een afschrift van de resultaten van dit onderzoek aan de Minister van BZK.

  • Deze mandaten zullen worden opgenomen in het register behorend bij het ‘Algemeen mandaatbesluit gemeente Hulst’ bij de afdeling Realisatie & Beheer onder de nummers 7.6.1 t/m 7.6.6;

  • 4.

    aan de adviseur III van de afdeling Bedrijfsvoering mandaat te verlenen

    • -

      voor het ondertekenen van opdrachten tot betaling aan bankinstellingen (besluiten en ondertekenen;

    • -

      voor het ondertekenen van opdrachten tot batchbetalingen aan bankinstellingen

    • -

      voor het ondertekenen van verzekeringsbewijzen en groen kaarten

  • Deze nieuwe mandaten worden in het register behorend bij het ‘Algemeen mandaatbesluit gemeente Hulst’ respectievelijk toegevoegd aan art. 3.9.15, 3.9.16 en 3.9.28 van de afdeling Bedrijfsvoering;

dat bovengenoemde bevoegdheden alleen door de mandataris uitgeoefend mogen worden met inachtneming van het bepaalde in het ‘Algemeen Mandaatbesluit gemeente Hulst’;

 

Dit besluit is vastgesteld op 30 oktober 2018 en treedt in werking op de dag na bekendmaking (overeenkomstig artikel 3:42 Awb).

Burgemeester en wethouders van de gemeente Hulst,

De secretaris,

De burgemeester,

Alsmede door

Burgemeester van de gemeente Hulst,

J.F. Mulder

Bezwaarclausule

Tegen dit besluit kunnen belanghebbenden ingevolge de bepalingen van de Awb, binnen zes weken na de dag van bekendmaking van dit besluit, bezwaar maken door het schrijven van een bezwaarschrift aan het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Hulst, per adres postbus 49, 4560 AA Hulst. Het bezwaarschrift moet op grond van artikel 6:5 van de Awb zijn ondertekend en dient tenminste te bevatten: naam en adres van de indiener, de dagtekening, een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht en de gronden waarop het bezwaarschrift rust.

 

Daarenboven kan, op grond van het bepaalde in artikel 8:81 Awb, de voorzieningenrechter van de Rechtbank Zeeland-West-Brabant, Team Bestuursrecht, (postbus 90006, 4800 PA Breda) verzocht worden een voorlopige voorziening te treffen indien onverwijlde spoed, gelet op de betrokken belangen, dat vereist.

Naar boven