Verzenddatum: 12-11-2018
Informatie
Let op !: met ingang van 1 januari 2018 worden aanvragen omgevingsvergunning niet meer op papier ter inzage gelegd in de burgerleeskamer van het Stadskantoor.
Voor het inzien van deze aanvragen, verleende en geweigerde omgevingsvergunningen kunt u met ingang van 1 januari 2018 een mail sturen naar puza-bo-ondersteuning@hilversum.nl. De stukken worden daarna via de e-mail aan u verstuurd.
De mogelijkheid bestaat dat aanvragers, naar aanleiding van de beoordeling van de aanvraag door de gemeente, de door hen ingediende aanvraag wijzigen.
Om die reden adviseren wij u om tevens de verleende omgevingsvergunningen in te zien.
Bezwaar
Een belanghebbende kan binnen 6 weken na de bekendmaking (dat is de datum van verzending aanaanvrager) van een besluit bezwaar maken bij Burgemeester en Wethouders postbus 9900, 1201 GMHilversum. In het geval van de APV en Evenementen, kunt u uw bezwaar richten aan de Burgemeester.In het bezwaarschrift vermeldt u uw naam, adres, de omschrijving van het besluit en de reden waarom u het niet eens bent met het besluit. Vergunningen voor het wijzigen van een monument en “aanleg”-en velvergunningen (met uitzondering van noodvelling) treden doorgaans pas in werking na afloop van de bezwaartermijn. Datzelfde geldt voor vergunningen van rechtswege. Alle andere vergunningentreden direct na bekendmaking in werking, ook al wordt er bezwaar gemaakt. Er is geen schorsende werking. Als u wilt dat de vergunning gedurende het bezwaar niet in werking treedt, kunt u een voorlopige voorziening vragen.
Het adres is: de voorzieningenrechter van de rechtbank Midden-Nederland, afdeling Bestuursrecht, o.v.v. voorlopige voorzieningen, Postbus 16005, 3500 DA UTRECHT (telefoon: 088-3620000). Aan de procedure voor een voorlopige voorziening zijn kosten verbonden (griffierecht). De actuele bedragen kunt u opvragen bij de rechtbank of via www.rechtspraak.nl.