Gemeenteblad van Purmerend
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Purmerend | Gemeenteblad 2018, 248861 | Verordeningen |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Purmerend | Gemeenteblad 2018, 248861 | Verordeningen |
Verordening tot eerste wijziging van de Verordening rechtspositie, mandaat- en volmachtsbesluit griffie Purmerend 2014
De raad van de gemeente Purmerend;
gelezen het voorstel van het presidium d.d. juni 2017, nr.1378534;
gelet op artikel 125 van de Ambtenarenwet,
artikel 107e van de Gemeentewet;
Vast te stellen de Verordening tot eerste wijziging van de Verordening rechtspositie, mandaat- en volmachtsbesluit griffie Purmerend 2014.
1. Artikel 13 wordt gewijzigd als volgt:
Aldus vastgesteld in de openbare vergadering d.d. 28 september 2017
de griffier,
R.J.C. van der Laan
de voorzitter,
D. Bijl
BIJLAGE als bedoeld in artikel 14, lid 3 van de Verordening rechtspositie, mandaat- en volmachtbesluit Griffie Purmerend 2014
Aanvullende afspraken medezeggenschap Griffie
Om invulling te geven aan de implementatie van artikel 14 lid 1 van de Verordening rechtspositie, mandaat- en volmachtsbesluit griffie Purmerend 2014 (hierna: de Verordening) en Artikel 3 lid 1 van de WOR (wet op de Ondernemingsraden) dat de oprichting van een GOR (Gemeenschappelijke ondernemingsraad) mogelijk maakt, worden de volgende afspraken voor het overleg tussen de gemeentesecretaris/algemeen directeur, de griffier en de OR Purmerend vastgesteld:
Als de GOR zaken behandelt die van belang zijn voor de medewerkers van de collegeorganisatie én voor de medewerkers van de griffie, is de griffier aanwezig bij de betreffende (Overleg) vergadering en voert daar in het belang van de medewerkers van de griffie het woord (artikel 14 lid 2 van de Verordening). Indien de inbreng van de griffier afwijkt van die van de gemeentesecretaris/algemeen directeur, dan wordt daar een aantekening van gemaakt en is de inbreng van de laatste bepalend.
De Ambtelijk secretaris doet aan de griffier de agenda en de bijlagen toekomen van de Overlegvergadering. De griffier bepaalt aan de hand van de agenda of hij aanwezig wil zijn bij de (Overleg)vergadering. De griffier stemt af met de gemeentesecretaris/algemeen directeur over zijn inbreng/over zijn rol in de betreffende Overlegvergadering.
Voor meer info over de WOR: http://wetten.overheid.nl/BWBR0002747/2016-10-01
Om invulling te geven aan de implementatie van artikel 14 lid 1 van de Verordening rechtspositie, mandaat- en volmachtbesluit Griffie Purmerend 2014 (hierna: de Verordening) dat een (G)GO (Gemeenschappelijk Georganiseerd Overleg) mogelijk maakt, worden de volgende afspraken vastgesteld:
Het college wijst op basis van artikel 12:1:3 lid 2 CAR UWO een ambtenaar, niet behorende tot de vertegenwoordiging van de organisaties, tot secretaris van de commissie aan, alsmede diens plaatsvervanger. De secretaris is in het algemeen de GS/AD of een Domeindirecteur. De griffier wordt als plaatsvervangend secretaris aangewezen bij die onderwerpen waarbij het belang van griffiemedewerkers expliciet aan de orde is.
Als het (G)GO zaken behandelt die van belang zijn voor de medewerkers van de collegeorganisatie én voor de medewerkers van de griffie, is de griffier aanwezig bij het betreffende overleg en voert in het belang van de griffie het woord (artikel 14 lid 2 van de Verordening). Indien de inbreng van de griffier afwijkt van die van de gemeentesecretaris/algemeen directeur, dan wordt daar een aantekening van gemaakt. Waar lokale ruimte aanwezig is om voor griffiemedewerkers afwijkende afspraken te maken, gaat de werknemersgeleding in gesprek met de werkgeverscommissie of de door haar aangewezen vertegenwoordiger.
Note: We blijven (als vanouds) praten over de WOR-bestuurder, de OR en het GO.
Voor meer info over de Caruwo: https://car-uwo.nl/
WOR-bestuurder gemeente Purmerend
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2018-248861.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.