Openbare vergadering van de Commissie Sociaal Domein en Bestuur

 

Op dinsdag 20 november 2018 om 19.30 uur vergadert de Algemene raadscommissie in het gemeentehuis, Nicolaasplein 5 in Denekamp. De commissie bereidt de maandelijkse raadsvergadering voor en verzamelt alle informatie die de raad nodig heeft om zijn werk goed te kunnen doen. De agenda is hieronder vermeld en staat ook op https://gemeenteraad.dinkelland.nl.

De vergadering is openbaar en er is spreekrecht voor het publiek. Als u daar gebruik van wil maken, meldt dit dan voorafgaand aan de vergadering bij de voorzitter van de commissie of bij de griffier de heer O.J.R.J. Huitema. U kunt de vergadering ook volgen op onze webcam via https://gemeenteraad.dinkelland.nl.

 

Agenda

1. Opening

2. Vaststelling agenda

3. Informatie vanuit het college

Het college en de leden van het college krijgen de gelegenheid kort het woord te voeren om te kunnen voldoen aan hun actieve informatieplicht.

Portefeuille: burgemeester Joosten, wethouder Duursma, wethouder Blokhuis

4. Rondvraag

Tijdens de rondvraag mag iedere fractie over maximaal twee onderwerpen vragen stellen. Per onderwerp mogen maximaal drie vragen worden gesteld. Het onderwerp en de daarbij te stellen vragen dienen uiterlijk 10 uur voor aanvang van de vergadering bij de griffier te worden gemeld.

Portefeuille: burgemeester Joosten, wethouder Duursma

5. Voorstel vaststellen Verordening stimuleringsfonds sociaal domein 2018

De verordening stimuleringsfonds sociaal domein die in 2016 is vastgesteld, is uitgewerkt. Om deze subsidie in stand te houden, moet een nieuwe verordening worden vastgesteld.

Portefeuille: wethouder Duursma

6. Voorstel vaststellen Verordening gegevensverstrekking basisregistratie personen gemeente Dinkelland 2018

De wetgever heeft met ingang van 25 mei 2018 het wettelijk kader van de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp) vervangen door de Algemene verordening gegevensbescherming (Avg). Dit heeft tot gevolg dat het bestaande privacykader aangepast moet worden aan de nieuwe wet.

Portefeuille: burgemeester Joosten

7. Jaarverslag 2017 commissie Bezwaarschriften

Op grond van de Verordening behandeling bezwaarschriften brengt de commissie Bezwaarschriften jaarlijks verslag uit van haar werkzaamheden in het voorafgaande kalenderjaar. Het jaarverslag bevat een aantal feitelijkheden en analyses. Daarnaast geeft de commissie een aantal conclusies en aanbevelingen waarvoor reeds een verbeterplan is opgesteld.

Portefeuille: burgemeester Joosten

8. Raadsbrief 2018-24 beleidsregels evenementenveiligheid

De fracties CDA en Lokaal Dinkelland hebben aangegeven deze raadsbrief te willen bespreken tijdens een raadscommissie.

Portefeuille: burgemeester Joosten

9. Voorstel deelname experiment centraal tellen verkiezingen 2019

De minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties heeft alle burgemeesters uitgenodigd deel te nemen aan het "experiment centraal tellen verkiezingen 2019". Doel van het centraal tellen van de stemmen is het telproces betrouwbaarder, transparanter en daardoor dus beter controleerbaar te maken.

Portefeuille: burgemeester Joosten

10. Vaststellen tweede Programmajournaal 2018 gemeente Dinkelland

Dit tweede programmajournaal over 2018 is de laatste financiële tussenrapportage voordat we het jaar 2018 afsluiten en over gaan tot het opstellen van de jaarverantwoording 2018.

Portefeuille: wethouder Blokhuis

11. Sluiting

 

 

-

-

Contactgegevens van de gemeente:

Adres: Nicolaasplein 5, 7591 MA Denekamp / Postbus 11, 7590 AA Denekamp

Telefoon: 0541- 854100 Fax: 0541- 854320 E- mail: info@Dinkelland.nl

Naar boven