Voorgenomen wijziging Uitvoeringsbesluit Afvalstoffenverordening Stadsdeel Oost in verband met pilot inzameling grofvuil op afspraak in de Watergraafsmeer, gemeente Amsterdam

Het dagelijks bestuur van de bestuurscommissie van stadsdeel Oost besluit:

 

  • 1.

    in te stemmen met de Nota van Beantwoording namens het AB Oost, in reactie op de door bewoners in de Watergraafsmeer ingediende zienswijzen t.a.v. Wijziging Uitvoeringsbesluit Afvalstoffenverordening

  • 2.

    kennis te nemen van de antwoordbrief van college van B en W, in reactie op het advies gegeven door AB Oost t.a.v. de uitvoering van de pilot inzameling grofvuil op afspraak in de Watergraafsmeer

  • 3.

    in te stemmen met de voorgenomen wijziging van het Uitvoeringsbesluit Afvalstoffenverordening stadsdeel Oost

  • 4.

    medewerking te geven aan  de uitvoering van de pilot inzameling grofvuil op afspraak in de Watergraafsmeer

 

Ad 3 Wijziging Uitvoeringsbesluit Afvalstoffenverordening

Het bepalen van regels rondom het ophalen van grofvuil is geregeld in een uitvoeringsbesluit en is een aangelegenheid van de bestuurscommissie. Het huidige uitvoeringsbesluit van stadsdeel Oost gaat alleen uit van het aanbieden van grofvuil op een aangegeven dag. Dit zal ten behoeve van de pilot moeten worden uitgebreid met de werkwijze “ophalen op afspraak”. Deze noodzakelijke wijziging moet ter vaststelling worden voorgelegd aan het AB van Oost.

 

Voorstel wijziging Uitvoeringsbesluit afvalstoffenverordening stadsdeel Oost:

 

Artikel 11 Grof huishoudelijk afval wordt aangevuld met een nieuw lid 3:

 

3. Grof huishoudelijk afval en grote elektr(on)ische apparatuur wordt in het bijlage 1G aangegeven gebied ter inzameling op afroep ingezameld. Het aanbieden en inzamelen vindt plaats op een tussen de inzameldienst en aanbieder afgesproken dag, wijze en tijdstip.

 

Het Dagelijks Bestuur van de bestuurscommissie van stadsdeel Oost,

 

Sjoukje Alta

secretaris

 

Ivar Manuel,

voorzitter

Naar boven