1. ondermandaat te verlenen aan de functionarissen, zoals vermeld in de kolom “Ondermandaat” in de bij dit besluit behorende “BEVOEGDHEDENLIJST ONDERMANDAAT GEMEENTE VOERENDAAL OKTOBER 2018” tot het nemen van de besluiten of het verrichten van de handelingen, zoals vermeld in genoemde bevoegdhedenlijst;
2. te bepalen dat:
a. de in lid 1 genoemde functionarissen, mits en voor zover noodzakelijk ter uitvoering van de krachtens het betreffend ondermandaat genomen besluiten:
- gevolmachtigd zijn privaatrechtelijke rechtshandelingen te verrichten (vgl 3:60 BW, 160 sub e Gemeentewet); indien deze handelingen tevens betrekking hebben op de budgetbevoegdheid (zie punt 0.0.1. van de bevoegdhedenlijst) dan dient daarbij tevens het bepaalde in de budgethoudersregeling in acht te worden genomen;
- gemachtigd zijn tot het verrichten van handelingen die noch een besluit noch een privaatrechtelijke rechtshandeling zijn en de gemeente daarbij buiten rechte te vertegenwoordigen;
b. bij de uitoefening van een gemandateerde bevoegdheid alle ter zake door het bevoegde bestuursorgaan vastgestelde nadere regels en beleidsregels in acht dienen te worden genomen;
c. bij twijfel of het mandaatbesluit van toepassing is, overleg wordt gepleegd met de leidinggevende en/of de verantwoordelijke portefeuillehouder;
d. de mandaatverlening niet geldt indien:
- de besluitvorming een aangelegenheid betreft die de gemandateerde functionaris rechtstreeks of middellijk persoonlijk aangaat,
- afgeweken wordt van een advies waarvan de inwinning is voorgeschreven, in welke gevallen het voorstel wordt voorgelegd aan het bevoegde bestuursorgaan;
e. de ondertekening van een krachtens onderrmandaat genomen besluit als volgt geschiedt:
BURGEMEESTER EN WETHOUDERS VAN VOERENDAAL,
Voor dezen,
(Functie gemandateerde)
(Handtekening)
(Naam gemandateerde)
OF
DE BURGEMEESTER VAN VOERENDAAL,
Voor dezen,
(Functie gemandateerde)
(Handtekening)
(Naam gemandateerde)
f. bij afwezigheid van een gemandateerde functionaris, de functionaris die het onder(-onder)mandaat heeft verleend in zijn/haar plaats treedt;
g. bij afwezigheid van de Directeur diens plaatsvervanger in zijn/haar plaats treedt;
h. de Directeur in alle gevallen als plaatsvervanger van de gemandateerde functionaris kan optreden;
3. het ondermandaatbesluit van 16 maart 2017 in te trekken.
Dit besluit treedt in werking op de dag na bekendmaking van dit besluit.
Het besluit ligt vanaf 1 november 2018 gedurende 6 weken ter inzage bij het Klantcontactcentrum.
Ingevolge de Algemene wet bestuursrecht kan een belanghebbende gedurende 6 weken na de datum van bekendmaking tegen dit besluit bezwaar maken bij de Directeur van de gemeente Voerendaal, Postbus 23000, 6367 ZG Voerendaal. De indiener van een bezwaarschrift kan tevens de voorzieningenrechter van de rechtbank Limburg verzoeken een voorlopige voorziening te treffen als onverwijlde spoed, gelet op de betrokken belangen, dat vereist. Er kan ook digitaal een verzoek om voorlopige voorziening worden ingediend bij genoemde rechtbank via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Daarvoor moet verzoeker wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Op de genoemde site zijn de precieze voorwaarden opgenomen.