Verordening tot wijziging van de Verordening op de rekenkamercommissie Alkmaar 2016

 

De raad van de gemeente Alkmaar;

 

Gelet op het voorstel van het presidium, d.d. 17-09-2018;

 

Gelet op het advies van de commissie : Bestuur en middelen;

 

 

B e s l u i t

 

 

De volgende verordening tot wijziging van de Verordening op de rekenkamercommissie Alkmaar 2016 vast te stellen

 

 

Artikel I

In artikel 2.5, eerste lid, de derde zin te vervangen door “De onkostenvergoedingen worden per 1 januari van elk jaar herzien op basis van het door het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijkrelaties vastgestelde indexcijfer voor de onkostenvergoeding van raadsleden”.

 

Artikel II

Toe te voegen artikel 3.5

De auditcommissie is belast met de begeleiding van de rekenkamercommissie en zorgt voor jaarlijkse afstemming en een evaluatiegesprek met de rekenkamercommissie. De auditcommissie kan de raad en de rekenkamercommissie adviseren bij de aanbieding en behandeling van een rekenkamerrapportage in de gemeenteraad.

 

Artikel III

Deze verordening treedt in werking één dag na bekendmaking ervan in het Gemeenteblad

 

 

Alkmaar, 18-10-2018;

De raad voornoemd,

P.M. Bruinooge,

voorzitter

F.A.J.M. van Beek,

griffier

Naar boven