Gemeenteblad van Schouwen-Duiveland
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Schouwen-Duiveland | Gemeenteblad 2018, 221012 | Overige besluiten van algemene strekking |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Schouwen-Duiveland | Gemeenteblad 2018, 221012 | Overige besluiten van algemene strekking |
Regeling Thuiswerken gemeente Schouwen-Duiveland
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Schouwen-Duiveland,
gezien het voorstel van afdeling Bedrijfsvoering 1, cluster P&O d.d. 03 november 2017, zaaknummer 22787, en gezien de verkregen instemming van de OR d.d. 3 augustus 2016;
gelet op artikel 160 van de Gemeentewet en artikel 125 van de Ambtenarenwet;
de constatering dat de Regeling Thuiswerken gemeente Schouwen – Duiveland op onderdelen niet langer actueel is;
Artikel 2 Verzoek en instemming thuiswerken
Een medewerker kan bij zijn leidinggevende een aanvraag indienen om thuis te werken, ongeacht of dit incidenteel of structureel thuiswerken betreft.
De leidinggevende beoordeelt of de functie en taken van de medewerker geschikt zijn voor het thuiswerken. Indien de functie en taken geschikt blijken kan de leidinggevende alleen weigeren als het thuiswerken de bedrijfsvoering van de afdeling benadeelt.
Indien de medewerker toestemming voor het structureel thuiswerken krijgt, dient hij te verklaren dat hij beschikt over een thuiswerkplek die voldoet aan de eisen die daaraan worden gesteld door de Arbeidsomstandighedenwet en het Arbeidsomstandighedenbesluit.
Artikel 3 Thuiswerkovereenkomst
Met een medewerker die structureel thuis werkt worden in een thuiswerk-overeenkomst afspraken over de volgende onderwerpen gemaakt:
De leidinggevende kan, als het belang van de afdeling of organisatie dit vereist, de medewerker opdragen in afwijking van bovenstaande afspraken de werkzaamheden elders te verrichten. De leidinggevende stelt de medewerker hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte, maar uiterlijk 24 uur van tevoren.
Artikel 4 Verklaring medewerker
Met het ondertekenen van de thuiswerkovereenkomst verklaart de medewerker dat hij:
Artikel 5 Vergoeding en verantwoording uren en werkzaamheden
De medewerker verantwoordt de thuis verrichte werkzaamheden en gewerkte uren in de daarvoor bestemde registratiesystemen.
De medewerker komt alleen voor de overwerkvergoeding, toelage onregelmatige dienst of buitendagvenstervergoeding in aanmerking wanneer hij zijn werkzaamheden in opdracht van de leidinggevende verricht.
De uren die een medewerker op eigen initiatief ’s avonds of tijdens het weekend thuis werkt, worden niet aangemerkt als onregelmatige uren of uren buiten het dagvenster.
Artikel 6 Beëindiging toekenning thuiswerkmogelijkheid
Een leidinggevende kan de mogelijkheid tot het thuiswerken voor een medewerker intrekken, als:
Artikel 7 Reiskostenvergoeding woon-werkverkeer
Over de dagen waarop structureel volledig thuis wordt gewerkt, ontvangt de medewerker geen vergoeding voor de reiskosten woon-werkverkeer.
Artikel 8 Aanschaf en vergoeding van benodigde voorzieningen
Een medewerker die wekelijks structureel minimaal 4 uur thuis werkt, kan middels het cafetariamodel van de gemeente Schouwen-Duiveland, eens per 5 jaar belaste looncomponenten inzetten voor de onbelaste beloningselementen voor de inrichting van een werkruimte.
Voor advies over de juiste inrichting van de thuiswerkplek kan de medewerker terecht bij de arbo-coördinator.
Overige kosten, zoals de kosten voor een telefoon- of internet abonnement, worden niet vergoed.
Artikel 9 Afwijking van de regeling en onvoorziene gevallen
In die gevallen waarin de regeling niet danwel niet naar redelijkheid voorziet, kan de gemeentesecretaris op voorstel van de leidinggevende een zelfstandig besluit nemen.
Tevens kan de gemeentesecretaris, als bijzondere omstandigheden daartoe aanleiding geven, in overleg met de leidinggevende van het gestelde in deze regeling afwijken.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2018-221012.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.