Gemeenteblad van Bronckhorst
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Bronckhorst | Gemeenteblad 2018, 213942 | Verordeningen |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Bronckhorst | Gemeenteblad 2018, 213942 | Verordeningen |
Verordening rekenkamercommissie gemeente Bronckhorst 2018
De raad van de gemeente Bronckhorst;
gelet op de bespreking in de commissievergadering van 12 september 2018;
Afwijkend van het bepaalde in art. 81oa lid 3 van de Gemeentewet kan een lid van de commissie niet tevens lid zijn van de raad of van een door de raad ingestelde commissie, dan wel medewerker of bestuurslid van een instelling welke met de gemeente een functionele of financiële band heeft. Daarnaast is het lidmaatschap uitgesloten voor personen die in de vijf jaar voorafgaande aan de benoeming een functie hebben bekleed bij de gemeente Bronckhorst.
Artikel 3 TIJDELIJKE ONTHEFFING
De voorzitter of een lid kan een gemotiveerd verzoek doen tot een tijdelijke ontheffing van zijn taak ten tijde van een onderzoek vanwege een direct of indirect belang.
Artikel 5 AMBTELIJK SECRETARIS
Een ambtelijk secretaris ondersteunt de rekenkamercommissie bij de uitvoering van haar taken. De kosten voor de ambtelijk secretaris komen ten laste van het budget van de griffie.
De rekenkamercommissie stelt een reglement van orde op voor haar vergaderingen en andere werkzaamheden. Zij zendt het reglement na de vaststelling ter kennisneming naar de gemeenteraad.
Artikel 10 UITVOERING VAN HET ONDERZOEK EN RAPPORTAGE
De rekenkamercommissie is bevoegd van alle leden van het gemeentebestuur en van alle ambtenaren de mondelinge en schriftelijke inlichtingen in te winnen die zij nodig heeft voor de uitvoering van het onderzoek. De leden van het gemeentebestuur en de ambtenaren van de gemeente zijn verplicht de gevraagde inlichtingen binnen de door de rekenkamercommissie gestelde termijn te verstrekken.
De rekenkamercommissie vergadert in beslotenheid, haar rapporten zijn openbaar. Op grond van de belangen genoemd in artikel 10 van de Wet openbaarheid van Bestuur kan de rekenkamercommissie rapporten die aan de raad worden voorgelegd of gedeelten daarvan als geheim aanmerken. De leden van de rekenkamercommissie en degenen die ten behoeve van de rekenkamercommissie werkzaam zijn, zijn verplicht tot geheimhouding van al wat hen in hun hoedanigheid als lid ter kennis is gekomen.
De rekenkamercommissie stelt betrokkenen in de gelegenheid om binnen een door haar te stellen termijn die ten minste twee weken bedraagt, hun zienswijze op het feitenonderzoek aan de rekenkamercommissie kenbaar te maken. Betrokkenen zijn degenen wier taakuitvoering (mede) voorwerp van onderzoek is of is geweest. De rekenkamercommissie bepaalt wie verder als betrokkenen worden aangemerkt.
De auditcommissie evalueert regelmatig het functioneren van de rekenkamercommissie en haar leden, evenals de hoogte van het beschikbaar gestelde budget.
Onderzoekers kunnen, indien de rekenkamercommissie hen daartoe de bevoegdheid toekent, alle informatie verzamelen die de rekenkamercommissie in het belang van het onderzoek nodig acht; zij hebben een geheimhoudingsplicht met betrekking tot die informatie en zijn verantwoording verschuldigd aan de rekenkamercommissie.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2018-213942.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.