Gemeenteblad van Velsen
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Velsen | Gemeenteblad 2018, 206688 | Verordeningen |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Velsen | Gemeenteblad 2018, 206688 | Verordeningen |
Subsidieregeling Citymarketing Velsen 2018
Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd
De Subsidieregeling Citymarketing Velsen 2018 is een nadere uitwerking van de Algemene Subsidieverordening Velsen 2017 (ASV). Voor zover in deze subsidieregeling niet anders is bepaald, zijn de bepalingen van de ASV van toepassing. Deze subsidieregeling sluit aan bij het gemeentelijk beleid voor citymarketing.
Subsidieregeling Citymarketing Velsen 2018
Burgemeester en wethouders gemeente Velsen
Overwegende dat het gewenst is activiteiten te stimuleren die bijdragen aan het versterken van het sociaaleconomische klimaat van de gemeente Velsen en het verbeteren van het imago van IJmuiden;
Gelet op artikel 12 lid 2 van de Algemene Subsidieverordening gemeente Velsen 2017.
Citymarketing staat voor de activiteiten die een organisatie met zijn partners ontplooit om de gemeente als woonplaats, als vestigingsplaats voor bedrijven en als ontmoetingsplaats voor bezoekers en toeristen te promoten. Citymarketing omvat alle activiteiten die een organisatie en haar partners inzetten om specifieke doelgroepen aan zich te binden.
Deze subsidieregeling is uitsluitend van toepassing op het verstrekken van subsidies voor het uitvoeren van citymarketingactiviteiten die bijdragen aan het versterken van het sociaaleconomische klimaat van de gemeente Velsen en het verbeteren van het imago van IJmuiden.
Een organisatie zonder winstoogmerk, bestaande uit lokale ondernemers en vertegenwoordigers van lokale organisaties, die met betrokkenheid van lokale ondernemingen en organisaties (vanuit wonen, werken en bezoeken) de citymarketingactiviteiten vormgeeft en uitvoert.
Artikel 4 Doelen Citymarketing
De activiteiten dienen bij te dragen aan het realiseren van de volgende doelen:
Artikel 6 Beoogde resultaten en indicatoren
Om het effect van de gesubsidieerde activiteiten vast te stellen is in 2016 een 0- meting gehouden. Hierbij zijn de onderstaande beoogde resultaten (m.u.v. punt 1) geformuleerd en meetindicatoren bepaald. Eind 2019 vindt de 1-meting plaats.
Naast de verplichtingen die volgen uit de ASV en de Algemene wet bestuursrecht dient de subsidieontvanger (hierna: citymarketingorganisatie) bij het verrichten van de activiteiten aan de volgende vereisten te voldoen:
De citymarketingactiviteiten worden volgens een jaarlijks vastgesteld activiteitenplan uitgevoerd, op zo’n wijze dat het een bijdrage levert aan de doelstellingen. Hierbij betrekt de citymarketingorganisatie de gemeente, lokale ondernemingen en organisaties (uit de doelgroepen wonen, werken, bezoeken) om te komen tot uitwisseling en afstemming van de taken, activiteiten en evenementen die bijdragen aan de marketing van de gemeente.
De citymarketingorganisatie zet zich in om partijen met elkaar te verbinden en bijdragen van derden te werven voor de uitvoering van citymarketing. Dit kan zowel in natura, bijvoorbeeld door de inzet van kennis, capaciteit of het beschikbaar stellen van vergaderruimte en/of apparatuur, als financieel.
Indien meerdere organisaties een subsidieaanvraag voor de in artikel 5 omschreven activiteiten indienen en voldoen aan de overige hiervoor geldende eisen vindt de verlening van de subsidie plaats aan de aanvrager die naar het oordeel van het college het meest in staat wordt geacht om de in artikel 4 genoemde doelstellingen te realiseren en de in artikel 6 omschreven resultaten te behalen.
Deze beoordeling vindt plaats op basis van de volgende criteria;
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2018-206688.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.