Zeventiende wijziging van de Nadere regels subsidieverstrekking gemeente Breda 2017

Bekendmaking

Burgemeester en wethouders van Breda maken bekend dat zij op 28 augustus 2018 de Zeventiende wijziging van de Nadere regels subsidieverstrekking gemeente Breda 2017 hebben vastgesteld.

 

Inwerkingtreding

De nadere regels worden van kracht met ingang van de dag na die van deze bekendmaking.

 

Rechtsmiddelen

Tegen het besluit tot vaststelling van de nadere regels is geen bezwaar of beroep mogelijk.

 

Tekst nadere regels

Burgemeester en wethouders van Breda,

Gelet op het bepaalde in de Algemene subsidieverordening Breda 2017;

besluiten vast te stellen de

 

Zeventiende wijziging van de Nadere regels subsidieverstrekking gemeente Breda 2017

 

Artikel I  

A

  • Hoofdstuk 3 “Specifieke nadere regels wijk- en dorpsraden” komt te vervallen.

B

  • Na hoofdstuk 2 wordt hoofdstuk 3 ingevoegd: “hoofdstuk 3 Specifieke nadere regels wijk- en dorpsraden” en deze komt te luiden:

Hoofdstuk 3 Specifieke nadere regels wijk- en dorpsraden

 

Artikel 3.1 Vigerend beleidskader

Het beleidskader voor de subsidies uit dit hoofdstuk is het “Uitvoeringsakkoord 2019-2022” van de samenwerkende wijk- en dorpsraden Breda.

 

Artikel 3.2 Wie

Voor deze subsidie komen in aanmerking wijk- en dorpsraden die het ‘Uitvoeringsakkoord 2019-2022’ tussen de Gemeente en de samenwerkende wijk- en dorpsraden hebben ondertekend.

 

Artikel 3.3 Criteria

  • 1.

    Aan een wijk-of dorpsraad, als bedoeld in artikel 3.2, kan – met inachtneming van het Uitvoeringsakkoord 2019-2022 – jaarlijks een subsidie worden verstrekt van maximaal € 5.000,--. Deze subsidie bestaat uit:

    • a.

      een bedrag van maximaal € 2.500,-- voor algemene organisatiekosten om als wijkraad te kunnen functioneren;

    • b.

      een bedrag van maximaal € 2.500,- voor de uitvoering van activiteiten gericht op het bevorderen van de fysieke en sociale leefbaarheid in wijk of dorp.

  • 2.

    Onder algemene organisatiekosten, als bedoeld in het eerste lid, wordt verstaan bureaukosten en kosten voor PR, communicatie, vergaderingen.

  • 3.

    Een subsidieaanvraag wordt ingediend door middel van een door het college vastgesteld aanvraagformulier en dient te zijn vergezeld van een activiteitenplan met begroting.

    In het activiteitenplan worden onderwerpen in het fysieke en sociale domein opgenomen die aandacht verdienen. Per onderwerp wordt inzichtelijk gemaakt wat de relatie is met (gemeentelijke) plannen en projecten en/of (bewoners)initiatieven op wijk- of dorpsniveau.

    Ook wordt inzichtelijk gemaakt op welke manier er wordt samengewerkt binnen het netwerk van relevante professionals en vrijwilligers.

  • 4.

    Het activiteitenplan, zoals bedoeld in het derde lid, wordt in samenspraak met de afdeling Wijkzaken c.q. de betrokken sociaal en fysiek wijkbeheerders vastgelegd en geëvalueerd.

 

Artikel II  

Dit besluit treedt in werking met ingang van de dag na bekendmaking.

 

Aldus besloten door burgemeester en wethouders van Breda in haar vergadering van 28 augustus 2018.

 

, burgemeester

, secretaris

Naar boven