Gemeenteblad van Almere
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Almere | Gemeenteblad 2018, 204 | Verordeningen |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Almere | Gemeenteblad 2018, 204 | Verordeningen |
Nadere regels 2018 uitvoering Treasurystatuut
De afdelingsmanager Financiën en Control draagt zorg voor een beschrijving van de administratieve organisatie van de treasuryfunctie in welke beschrijving in het bijzonder zal worden vastgelegd een adequate functiescheiding van taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden van degenen die werkzaam zijn bij de treasuryfunctie en mogelijk andere medewerkers binnen de gemeente Almere die bij de werkzaamheden van de treasuryfunctie zijn betrokken.
Tevens draagt de afdelingsmanager Financiën en Control zorg voor de interne controle op de werkzaamheden van de treasuryfunctie. De concerncontroller vervult bij zowel de beschrijving van de treasuryfunctie als de interne controle hierop een adviserende en toetsende rol.
Binnen de treasuryfunctie zijn de volgende functionarissen werkzaam:
Coördinator debiteuren, crediteuren en treasury: is verantwoordelijk voor de financiering, het liquiditeitenbeheer, het betalingsverkeer, het rekeningenbeheer, de rentebeheersing, de informatievoorziening en het risicomanagement binnen de gemeente Almere. Hiertoe geeft de coördinator direct leiding aan de treasurer en de medewerkers treasury.
Medewerker Treasury: de medewerker treasury vervult de kassiersfunctie van de gemeente en fungeert uit dien hoofde als mede-procuratiehouder voor het betalingsverkeer. Daarnaast draagt deze onder meer zorg voor het rekeningenbeheer, de informatievoorziening met betrekking tot vaste geldleningen, de liquiditeitsprognoses, de saldoregulatie en het liquiditeitenbeheer, het operationele cashmanagement, debiteurenbewaking en het verzekeringenbeheer.
Het treasuryberaad heeft als doel te dienen als een klankbordgroep voor de treasuryfunctie. In het treasuryberaad komen in ieder geval aan de orde het over de afgelopen periode gevoerde treasurybeleid, het te voeren treasurybeleid, een toets van door treasury opgestelde stukken en voorstellen en voorts informatie-uitwisseling en advisering inzake de treasuryfunctie.
Aldus vastgesteld in de vergadering van 19 december 2017
burgemeester en wethouders van Almere,
de secretaris, de voorzitter,
R. Wielinga F.M. Weerwind
Bijlage 1: INFORMATIEVOORZIENING
De operationele informatie kan worden gesplitst in twee tabellen, namelijk de informatie die treasury verstrekt en de informatie die treasury ontvangt. In onderstaande tabel is weergegeven de operationele informatie van belang ter ondersteuning van de uitvoering van de treasury-taken door treasury.
De verantwoordingsinformatie is met name de informatie die aangeeft of de gestelde doelen gerealiseerd zijn en/of de uitvoering van de treasuryfunctie heeft plaatsgevonden binnen de kaders van het treasurystatuut.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2018-204.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.