Gemeenteblad van Middelburg
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Middelburg | Gemeenteblad 2018, 198814 | Verordeningen |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Middelburg | Gemeenteblad 2018, 198814 | Verordeningen |
WIJZIGING MANDATERINGSBESLUIT 2004
Het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester van de gemeente Middelburg, ieder voor zover zijn bevoegdheden betreft;
gelet op de artikelen 75, tweede lid, 166 en 171, tweede lid van de Gemeentewet;
gelet op afdeling 10.1.1. van de Algemene wet bestuursrecht;
gehoord de Ondernemingsraad op 23 augustus 2018;
Het bij het Mandateringsbesluit 2004 behorende “Overzicht Mandaat, Vertegenwoordiging en Ondertekening 2004” als volgt te wijzigen (3de wijziging):
De mandaten van de Directie als volgt te wijzigen en vast te stellen:
1. De aanhef “Directie” wordt gewijzigd in “Gemeentesecretaris/Algemeen directeur”.
2. De specifiek bepaling bij onderstaand mandaat te wijzigen van “In overleg met de personeelsadviseur” in “In overleg met P&O”:
* Het vaststellen van de functiebeschrijving en –waardering.
3. De bevoegde functionaris G-1 bij onderstaand mandaat te schrappen en de specifiek bepaling te wijzigen van “Op basis van toetsing aan het opleidingsplan en in overleg met de personeelsadviseur. Ook negatief besluit.” in “Op basis van toetsing aan het opleidingsplan en in overleg met P&O. Ook negatief besluit.”:
* Beslissen over het volgen van cursussen en deelnemen aan themadagen door afdelingshoofden.
4. De onderstaande mandaten te schrappen:
* Verlenen van toestemming tot het maken van dienstreizen aan directeuren.
* Verlenen van verlof aan de directeuren.
a. vergoeding ten behoeve van dienstreizen;
* Beslissen over toekenning van vergoeding voor niet opgenomen verlof bij ontslag directeuren (art. 6.2.3 lid 5 Arbeidsvoorwaardenregeling gemeente Middelburg)
* Beslissen over het volgen van cursussen en deelnemen aan themadagen door directeuren.
5. De bevoegde functionaris G-1 bij onderstaande mandaten te schrappen:
* Verlenen van toestemming tot het maken van dienstreizen aan afdelingshoofden
* Beslissen over toekenning van vergoeding voor niet opgenomen verlof bij ontslag afdelingshoofden (art. 6.2.3 lid 5 Arbeidsvoorwaardenregeling gemeente Middelburg)
6. De bevoegde functionaris G-1 bij onderstaande mandaten te schrappenen despecifiek bepaling te wijzigen van “In overleg met de personeelsadviseur” in “In overleg met P&O”:
* Het vaststellen van de inconveniëntenwaardering.
a. vergoeding ten behoeve van dienstreizen;
b. waarnemingstoelage aan afdelingshoofden
* Besluit tot bevordering van personeel.
7. De bevoegde functionaris G-1 bij onderstaand mandaat te schrappen en de omschrijving bevoegdheid te wijzigen:
Beslissen over verlofaanvragen, koop/verkoop van uren, doorschuiven verlofuren naar volgend jaar van afdelingshoofden en individuele medewerkers. |
De mandaten van de Afdelingshoofden (algemeen ) als volgt te wijzigen en vast te stellen:
8. De specifiek bepaling bij onderstaand mandaat te wijzigen van “In overleg met de personeelsadviseur” in “In overleg met P&O”:
a. vergoeding ten behoeve van dienstreizen;
aan de medewerkers van de afdeling.
9. De specifiek bepaling bij onderstaand mandaat te wijzigen van “Op basis van toetsing aan het opleidingsplan en in overleg met de personeelsadviseur. Ook negatief besluit.” in “Op basis van toetsing aan het opleidingsplan en in overleg met P&O. Ook negatief besluit.”:
* Beslissen over het volgen van cursussen en deelnemen aan themadagen door medewerkers van de afdeling.
10. De omschrijving bevoegdheid van het onderstaande mandaten te wijzigen:
De mandaten van de Afdeling Wijk & Bestuur als volgt te wijzigen en vast te stellen:
11. De naam van de Afdeling Bestuursondersteuning te wijzigen in: Afdeling Wijk & Bestuur.
12. Het onderstaande mandaat te schrappen:
* Het doen van meldingen o.g.v. de Wet bescherming persoonsgegevens bij het College Bescherming Persoonsgegevens
De mandaten van de Afdeling Bedrijfsvoering als volgt te wijzigen en vast te stellen:
Voor wat betreft Personeel en Organisatie.
13. De onderstaande mandaten te schrappen:
* Het kopen en verkopen van verlof (betreft het gehele concern)
* Het overschrijven van verlofdagen naar een volgend jaar indien het saldo meer bedraagt dan 72 uur bij fulltime dienstverband en anders naar rato (betreft het gehele concern).
Voor wat betreft Informatiemanagement.
14. Aan de afdeling Bedrijfsvoering de cluster Informatiemanagement toevoegen.
15. Het onderstaande mandaat toe te voegen:
De mandaten van de Afdeling Facilitaire Zaken als volgt te wijzigen en vast te stellen:
16. Het onderstaande mandaat te schrappen:
AFDELING SAMENWERKING BELASTINGEN WSD.
17. De naam van de Afdeling Belastingen te wijzigen in: Afdeling Samenwerking Belastingen WSD.
18. De naam van de Afdeling Stedelijk Sociaal Beleid te wijzigen in: Afdeling Samenleving.
19. De afdelingen Ruimtelijk Beleid en Ingenieursbureau worden samengevoegd onder de naam: Afdeling Leefomgeving.
20. De mandaten van de afdelingen Ruimtelijk Beleid en Ingenieursbureau samen te voegen.
21. De onderstaande mandaten bij de voormalige afdeling Ingenieursbureau (wegens dubbele vermelding door de samenvoeging) te schrappen:
* Het vertegenwoordigen van het college van burgemeester en wethouders of de burgemeester voor de (voorzitter van de) Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, de (voorzieningenrechter van de) Centrale Raad van Beroep, de belastingkamer van het Gerechtshof, de (voorzieningenrechter van de) rechtbank, provinciale instanties c.q. commissies en gemeentelijke bezwaarcommissie bij de behandeling van verzoeken om voorlopige voorziening/schorsing en bezwaar of (hoger) beroep.
* Verdagen van beslissingen op bezwaarschriften als bedoeld in artikel 7:10 van de Algemene wet Bestuursrecht.
22. Het onderstaande mandaat te schrappen:
* Goedkeuren van programma’s van eisen, plannen van aanpak en onderzoeksrapporten m.b.t. archeologie.
23. De specifiek bepaling bij onderstaand mandaat te wijzigen van “In overleg met de personeelsadviseur” in “In overleg met P&O”:
* Inhuur van extern personeel.
AFDELING VERGUNNINGVERLENING EN HANDHAVING.
De mandaten van de Afdeling Vergunningverlening en Handhaving als volgt te wijzigen en vast te stellen:
24. Na het onderdeel Bouwregelgeving een onderdeel Archeologie toe te voegen met het mandaat:
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2018-198814.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.