Gemeenteblad van Zevenaar
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Zevenaar | Gemeenteblad 2018, 196097 | Overige besluiten van algemene strekking |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Zevenaar | Gemeenteblad 2018, 196097 | Overige besluiten van algemene strekking |
Directiestatuut gemeente Zevenaar 2018
Artikel 2 Inrichting van de ambtelijke organisatie
De directie wordt gevoerd door de algemeen directeur/secretaris. Deze draagt zorg voor de bedrijfsvoering van de totale organisatie en stemt het strategisch beleid, de complexe projecten en programma’s af op organisatieniveau. De algemeen directeur/secretaris signaleert externe ontwikkelingen en vertaalt deze naar de organisatie.
De ambtelijke organisatie kent de volgende afdelingen en stafeenheden: afdeling Publiekszaken, afdeling Maatschappelijke ontwikkeling, afdeling Maatschappelijke dienstverlening, afdeling Ruimtelijke ontwikkeling, afdeling Vergunning, toezicht en handhaving, afdeling Beheer openbare ruimte, afdeling Openbare werken, afdeling Bedrijfsvoering, afdeling Informatiebeheer en afdeling Financiën, stafeenheid Strategie en bestuursondersteuning en stafeenheid Programma`s en projecten.
Artikel 3 Taken en verantwoordelijkheden algemeen directeur/ secretaris
De algemeen directeur/secretaris is verantwoordelijk voor:
De algemeen directeur/secretaris is:
Artikel 4 Benoeming loco-secretaris
Het college van burgemeester en wethouders kan een loco-secretaris benoemen. De loco-secretaris vervangt de algemeen directeur/secretaris bij zijn afwezigheid in volle omvang.
Artikel 5 Taken en verantwoordelijkheden Afdelingshoofden
Een afdelingshoofd is verantwoordelijk voor:
Een afdelingshoofd geeft coachend en inspirerend leiding aan de medewerkers van de afdeling.
Artikel 6 Taken en verantwoordelijkheden Concerncontroller
De concerncontroller is onafhankelijk en eigenstandig adviseur van het bestuur en de algemeen directeur. De concerncontroller draagt zorg en is verantwoordelijk voor:
Indien de concerncontroller bij de uitoefening van de hierboven genoemde werkzaamheden een ten opzichte van de algemeen directeur/secretaris afwijkend standpunt inneemt, doet hij hiervan, na de algemeen directeur/secretaris hierover te hebben ingelicht, mededeling aan het college.
Artikel 7 Managementoverleg (MO)
De algemeen directeur kan het MO benutten om integraal beleid meningsvormend te bespreken met de afdelingshoofden. Aan het MO kunnen desgevraagd medewerkers worden toegevoegd. De concerncontroller en strategisch adviseur kunnen gevraagd en ongevraagd het MO adviseren. Zij zijn daartoe agenda-lid van het MO. Het MO is geen besluitvormend orgaan.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2018-196097.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.