Gemeenteblad van Mook en Middelaar
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Mook en Middelaar | Gemeenteblad 2018, 18865 | Overige besluiten van algemene strekking |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Mook en Middelaar | Gemeenteblad 2018, 18865 | Overige besluiten van algemene strekking |
Regeling functiebeschrijving en functiewaardering 2017
Voor de toepassing van deze regeling wordt verstaan onder:
Generieke functie beschrijving
De beschrijving die door het College van burgemeester en wethouders is vastgesteld voor een functie binnen een functiegroep, logisch voortvloeiend uit de organisatiestructuur en verdeling van taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden binnen de gemeente Mook en Middelaar. De generieke functiebeschrijving is een weergave van aard, overwegend karakter, niveau en complexiteit van taken.
Artikel 3 Wijziging generieke functiebeschrijvingen
Nieuwe generieke functiebeschrijvingen worden opgemaakt bij wijziging of aanpassing van de organisatiestructuur, taken of doelstellingen van de organisatie, waardoor de bestaande functiebeschrijvingen ontoereikend of onvolledig zijn. Onder verantwoordelijkheid van de gemeentesecretaris zal door het managementteam periodiek bezien worden in hoeverre de noodzaak tot herbeschrijven aanwezig is.
Artikel 4 De functiewaardering
In opdracht van het College van burgemeester en wethouders zal door een functiedeskundige aan de hand van de in artikel 1 genoemde functiewaarderingsmethode worden voorzien in een analyse en waardering van alle door het College van burgemeester en wethouders vastgestelde generieke functiebeschrijvingen. De analyse en waardering zullen, resulterend in een waarderingsadvies, aan de toetsingscommissie als bedoeld in artikel 5, beschikbaar worden gesteld.
Artikel 6 Vaststelling functiewaardering en conversietabel
Het college van burgemeester en wethouders stelt het waarderingsadvies vast met inachtneming van de adviezen van de toetsingscommissie. Afwijking van het advies van de toetsingscommissie kan slechts plaatsvinden op basis van zwaarwegende argumenten. Het College van burgemeester en wethouders stelt de waarderingen van de generieke functiebeschrijvingen bij algemeen verbindend voorschrift vast.
Artikel 7 Voorbereiding, inpassing, bezwaar en beroep
Het College van burgemeester en wethouders maakt schriftelijk aan de functiehouder bekend welke generieke functiebeschrijving zij voornemens is op zijn/haar functie van toepassing te verklaren, alsmede de eventuele gevolgen hiervan voor de inschaling, salaris en/of bezoldiging. De betrokken functiehouder of functiehouders, alsmede eventuele derde belanghebbende(n), wordt/worden in de gelegenheid gesteld hun zienswijze over de inpassing in de generieke functiebeschrijving kenbaar te maken, zoals bedoeld in artikel 4:8 Algemene Wet Bestuursrecht (AWB). De termijn voor het kenbaar maken van de zienswijze bedraagt drie weken. De zienswijze wordt schriftelijk kenbaar gemaakt bij het College van burgemeester en wethouders.
Het College van burgemeester en wethouders legt de zienswijze(n) van de belanghebbende(n) ter advisering voor aan de gemeentesecretaris. Binnen drie weken na het verstrijken van de zienswijzentermijn doet het College van burgemeester en wethouders schriftelijk en gemotiveerd mededeling in welke generieke beschrijving de functie van de functiehouder is ingepast. Deze mededeling is een besluit als bedoeld in artikel 1:3 van de AWB.
Het College van burgemeester en wethouders legt het bezwaarschrift ter advisering voor aan de bezwarencommissie als bedoeld in artikel 7:13 van de AWB. Het College van burgemeester en wethouders neemt in principe binnen 10 weken na de datum van indiening van het bezwaarschrift een beslissing op het bezwaar en doet hiervan schriftelijk en gemotiveerd mededeling aan de functiehouder.
Artikel 8 Mogelijkheid tot het maken van bezwaar
Er is een onafhankelijke bezwarencommissie, gebaseerd op artikel 7:13 van de Algemene Wet Bestuursrecht, waarvan de leden door burgemeester en wethouders worden benoemd.
De bezwarencommissie is samengesteld uit:
een onafhankelijk voorzitter aan te wijzen door de leden genoemd onder a. en b.
De commissie kan zich laten bijstaan door een functiedeskundige, niet zijnde de functiedeskundige bedoeld in artikel 4, lid 1.
Het lidmaatschap van de bezwarencommissie is onverenigbaar met het lidmaatschap van de toetsingscommissie. Het secretariaat van de bezwarencommissie wordt vervuld door de Beleidsmedewerker P&O.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2018-18865.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.