Besluit van het hoofd Sociale Zaken van de gemeente Sittard-Geleen houdende regels omtrent het verlenen van ondermandaat aan de administratief medewerker planning, administratief medewerker (A) en administratief medewerker (B) van het team Zorg van het cluster Sociale Zaken Ondermandaatbesluit administratief medewerker planning, administratief medewerker (A) en administratief medewerker (B) van het team Zorg

Het Hoofd Sociale Zaken, J.A.M. Heesen

 

Gelet op het Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Sittard-Geleen 2013-II;

 

Gezien:

  • -

    het Besturings- en Managementconcept, waarin de besturings- en managementfilosofie van de gemeente Sittard-Geleen is beschreven;

  • -

    het Organisatiebesluit gemeente Sittard-Geleen 2013, waarin de structuur van de organisatie, alsmede taken van de organisatiedelen zijn uitgewerkt en vastgelegd;

  • -

    de Budgetregeling gemeente Sittard-Geleen, waarin budgetten aan taken en functies worden toegekend;

  • -

    het P&C-besluit gemeente Sittard-Geleen, waarin sturing, beheersing, verantwoording en controle is vastgelegd;

Overwegende dat het doelmatig en doeltreffend is dat het Hoofd Sociale Zaken, conform het bepaalde in artikel 3 van het Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Sittard-Geleen 2013-II, gebruik maakt van ondermandaat bij de uitoefening van de aan hem gemandateerde bevoegdheden;

 

BESLUIT:

Artikel 1 Ondermandaat

  • 1.

    De administratief medewerker planning, administratief medewerker (A) en de administratief medewerker (B) hebben mandaat ten aanzien van het nemen van besluiten als bedoeld in artikel 1 van het Mandaatbesluit en het afdoen van daarmee verband houdende stukken betreffende de volgende aangelegenheden

    • voeren van correspondentie in het kader van de voorbereiding en uitvoering van te nemen respectievelijk genomen besluiten van eenvoudige en uitvoerende aard;

    • toekenningsbesluiten GPK (Besluit Gehandicaptenparkeerkaart), beëindigingbesluiten (beëindiging voorziening Wmo 2015), alsmede op alle daarop gebaseerde lagere regelgeving (AMvB’s) als -nadere- vigerende uitvoeringsregelgeving en beleidsregels;

    • terugvorderingbesluiten PGB, Wmo 2015, alsmede op alle daarop gebaseerde lagere regelgeving (AMvB’s) als -nadere- vigerende uitvoeringsregelgeving en beleidsregels;

    • maandelijkse betalingsrun opstarten van de facturen PGB (Wmo 2015) na inhoudelijk akkoord van de teammanager Zorg en/of het hoofd Sociale zaken;

    • uitvoering geven aan de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) en het vigerend Privacybeleid voor het Sociaal Domein Sittard-Geleen (o.a. het verwerken van persoonsgegevens)

    tenzij bij wet anders is bepaald.

  • 2.

    Het hoofd kan ten aanzien van de uitoefening van het mandaat nadere richtlijnen geven.

Artikel 2. Ondertekening

De ondertekening van uitgaande stukken zal luiden als volgt:

“Burgemeester en wethouders van Sittard-Geleen” “namens dezen”, respectievelijk

“De Burgemeester van Sittard-Geleen”, “namens deze,”

gevolgd door de functienaam van de ondergemandateerde,

de handtekening van deze ondergemandateerde,

en onder vermelding van naam van deze ondergemandateerde.

Artikel 3. Verantwoording

De in artikel 1 genoemde ondergemandateerden of diens vervanger legt (vooraf en/of achteraf) verantwoording af over de uitvoering van de aan hem opgelegde taken en het gebruik van verleende bevoegdheden op de navolgende wijze:

  • Regulier overleg tussen hoofd en genoemde ondergemandateerden;

  • Ad hoc overleg tussen hoofd en genoemde ondergemandateerden (bij spoedeisende zaken);

Artikel 4. Bekendmaking, inwerkingtreding en intrekking

  • 1.

    Bekendmaking vindt plaats door publicatie in het elektronisch gemeenteblad en op www.sittard-geleen.nl.

  • 2.

    Dit besluit treedt in werking met ingang van de dag na de dag van bekendmaking in het elektronisch gemeenteblad.

  • 3.

    Op het tijdstip van inwerkingtreding van dit besluit wordt het ondermandaat van de administratief medewerker planning, gepubliceerd op 11-12-2013, ingetrokken.

  • 4.

    Op het tijdstip van inwerkingtreding van dit besluit wordt het ondermandaat van de administratief medewerker (A) en het ondermandaat van de administratief medewerker (B), gepubliceerd op 26-11-2014, ingetrokken.

     

Sittard-Geleen, 10-08-2018

Burgemeester en wethouders van Sittard-Geleen / de Burgemeester van Sittard-Geleen,

namens dezen / namens deze,

Hoofd Sociale Zaken,

J.A.M. Heesen

Goedkeuring door de Gemeentesecretaris / Algemeen Directeur ex artikel 3 lid 2 van het

Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Sittard-Geleen 2013-II.

Goedkeuring:

Voor akkoord

Gemeentesecretaris,

G.J.C. Kusters

Naar boven