Gemeenteblad van Oldambt
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Oldambt | Gemeenteblad 2018, 170914 | Overige besluiten van algemene strekking |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Oldambt | Gemeenteblad 2018, 170914 | Overige besluiten van algemene strekking |
Procedure klachtenbehandeling aanbestedingen
In deze Procedure klachtenbehandeling aanbestedingen is gekozen voor twee paden, namelijk de klachten welke zien op de inhoud van de aanbesteding en overige klachten. Vragen die niet zien op de inhoud van de opdracht, maar onder meer op de gekozen procedure vallen binnen de categorie overige klachten.
De Belanghebbende is verplicht zijn Klacht tijdig kenbaar te maken aan de Aanbestedende dienst en de Klachtenregeling niet te misbruiken. De Belanghebbende dient zich hierbij te realiseren dat de gemeente als Aanbestedende dienst niet alleen met de Klager te maken heeft, maar ook met alle andere Belanghebbenden die bij de aanbesteding betrokken zijn of potentieel bij soortgelijke aanbestedingen betrokken kunnen worden.
Artikel 4 Nota van inlichtingen
Indien Belanghebbende het niet eens is met de reactie in de nota van inlichtingen dan dient hij binnen vijf kalenderdagen na ontvangst van de nota van inlichtingen Schriftelijk en gemotiveerd zijn Klacht kenbaar te maken bij de Contactpersoon. De Contactpersoon draagt zorg voor de correcte behandeling van deze Klacht waarbij artikelen 6 lid 2 en artikel 8 lid 2 t/m 4 van deze Procedure in acht wordt genomen.
Indien Belanghebbende het niet eens is met de beantwoording van de Klacht dient hij uiterlijk 24 uur voor de sluitingstermijn van de Aanbesteding een kort geding procedure aanhangig te maken bij bevoegde voorzieningenrechter te Groningen en de Aanbestedende dienst hiervan onverwijld in kennis te stellen middels betekening van de dagvaarding op het adres van Aanbestedende dienst aan Garst 6 te Winschoten, bij gebreke waarvan ieder recht om tegen de inhoud van de aanbestedingsdocumenten te ageren vervalt.
Het indienen van een Klacht bij de Aanbestedende dienst of de Commissie van Aanbestedingsexperts heeft geen schorsende werking, tenzij de Klager door of namens de Aanbestedende dienst schriftelijk wordt bericht van het tegendeel. In een dergelijke situatie worden alle bij de Aanbesteding betrokkenen schriftelijk op de hoogte gebracht van de opschorting van de aanbestedingsprocedure.
De Klager kan zijn Klacht aan de Commissie van Aanbestedingsexperts voorleggen wanneer de Aanbestedende dienst op de Klacht heeft beslist of als de Aanbestedende dienst verzuimt om binnen een redelijke termijn van vier weken op de Klacht te beslissen, behoudens situaties waarin de Aanbestedende dienst de Klager heeft bericht wanneer op de Klacht beslist wordt.
Indien de maatregelen het aanpassen dan wel bijstellen tot gevolg hebben worden deze gelijktijdig gepubliceerd in de nota van inlichtingen van de betreffende aanbestedingsprocedure. De Aanbestedende dienst kan de sluitingstermijn voor het indienen van de aanmeldingen/inschrijvingen, van de betreffende Aanbesteding, verlengen indien dit gewenst/noodzakelijk is.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2018-170914.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.