Mandaat- en volmachtbesluit gemeente Simpelveld 2010, vijfde wijziging

Het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester, ieder voorzover het zijn eigen bevoegdheden betreft,

 

Gelet op de Gemeentewet, artikel 160 en de Algemene wet bestuursrecht, artikelen 10:1 t/m 10:12;

 

Besluiten:

 

Vast te stellen het navolgende besluit tot:

 

Wijziging van het Mandaat- en volmachtbesluit gemeente Simpelveld 2010 (5e wijziging)

Artikel 1  

Het Mandaat- en volmachtbesluit gemeente Simpelveld 2010 wordt als volgt gewijzigd:

 

  • A.

    In de bijlage (lijst mandaten en volmachten gemeente Simpelveld) worden de volgende wijzigingen aangebracht:

    • a.

      Voor de bevoegdheden 1.1 en 1.2, 1.4 t/m 1.10, 1.12, 1.16, 1.17.1, 1.17.3 t/m 1.18 wordt toegevoegd de functie ‘coördinator concernstaf/ concernadviseur’;

    • b.

      Voor bevoegdheid 1.1 blijft staan de functie van ‘beleidsadviseur bedrijfsvoering’, worden weggehaald de functies ‘klantadviseur’ en ‘medewerker handhaving’, en worden toegevoegd de functies ‘coördinator vth’ en ’procescoördinator sociaal domein’;

    • c.

      Voor bevoegdheid 1.6 blijft staan de functie ‘beleidsadviseur bedrijfsvoering’, en worden weggehaald de functies ‘medewerker juridische kwaliteitszorg’, ‘beleidsadviseur leefomgeving’ en ‘coördinator beheer openbare ruimte’;

    • d.

      Voor bevoegdheid 1.7 blijft staan de functie ‘beleidsadviseur’, wordt weggehaald de functie ‘kwaliteitsmedewerker dienstverlening’, en worden toegevoegd de functies ‘coördinator vth’, ’procescoördinator sociaal domein’ en ‘coördinator beheer openbare ruimte’;

    • e.

      Voor bevoegdheid 1.8 blijven staan de functies ‘beleidsadviseur’ en ‘coördinator beheer openbare ruimte’, worden weggehaald de functies ‘klantadviseur’, ‘medewerker kcc A’ en ‘medewerker juridische kwaliteitszorg’, en worden toegevoegd de functies ‘coördinator vth’ en ’procescoördinator sociaal domein’;

    • f.

      Voor bevoegdheid 1.9 blijven staan de functies ‘beleidsadviseur’ en ‘coördinator beheer openbare ruimte’, worden weggehaald de functies ‘klantadviseur’, ‘medewerker kcc A’, ‘medewerker handhaving’ en ‘medewerker juridische kwaliteitszorg’, en worden toegevoegd de functies ‘coördinator vth’ en ’procescoördinator sociaal domein’;

    • g.

      Bij 1.11 wordt ingevoegd de machtiging voor de coördinator concernstaf/ concernadviseur en de medewerker personeel & organisatie om namens het college/ de burgemeester correspondentie te voeren in verband met de uitvoering van de Interne Klachtenregeling Simpelveld;

    • h.

      Voor bevoegdheid 1.14 wordt toegevoegd de functie ‘beleidsadviseur bedrijfsvoering’ voor bedragen tot en met € 2.500,-;

    • i.

      Voor bevoegdheid 4.6 wordt de functie ‘medewerker juridische kwaliteitszorg’ vervangen door de functie ‘coördinator vth’;

    • j.

      Voor bevoegdheden 5.2, 5.16, 5.18, 5.20, 5.23, 5.24, 5.26, 5.28, 5.31, 5.32, 5.34, 5.35, 5.36, 5.38, 5.40, 5.41 en 5.42 wordt de functie ‘klantadviseur’ vervangen door ‘coördinator vth’;

    • k.

      Voor bevoegdheden 5.17, 5.21, 5.22, 5.25, 5.33 en 5.37 worden de functies ‘klantadviseur’ en ‘medewerker kcc’ vervangen door ‘coördinator vth’;

    • l.

      Voor bevoegdheden 5.19, 5.27 en 5.29 wordt de functie ‘medewerker handhaving’ vervangen door ‘coördinator vth’;

    • m.

      Voor bevoegdheden 8.5a, 8.5b en 8.5c worden de functies klantadviseur en medewerker kcc vervangen door ‘procescoördinator sociaal domein’;

    • n.

       

    • o.

      In hoofdstuk 5 ‘Milieu, Ruimte en Bouw’ wordt aan de mandaathouders voor de bevoegdheden 5.2, 5.16-5.26, 5.28 en 5.33 de functie ‘klantadviseur B’ toegevoegd;

    • p.

      Aan de mandaathouders voor bevoegdheid 5.41 wordt de functie ‘klantadviseur A’ toegevoegd;

    • q.

      De volgende bevoegdheden worden nieuw toegevoegd: 5.42 en 5.43;

    • r.

      Aan hoofdstuk 7 ‘Taakgebied verkeerszaken’ wordt de volgende bevoegdheid nieuw toegevoegd: 7.4;

    • s.

      In hoofdstuk 8 ‘Taakgebied welzijn’ worden de volgende bevoegdheden anders geclausuleerd: 8.3a, 8.5a en 8.5b;

    • t.

      Bij bevoegdheid 8.5a wordt bij de mandaathouders de functie ‘medewerker klantcontactcentrum A’ weggehaald;

    • u.

      De volgende bevoegdheid wordt nieuw toegevoegd: 8.9;

    • v.

      Aan hoofdstuk 16 ‘Externe mandaten’ worden de volgende bevoegdheden nieuw toegevoegd: 16.6, 16.7.1-16.7.7 en 16.8. 

  • B.

    Aan het te wijzigen besluit wordt de volgende toelichting meegegeven: Met de derde wijziging van dit besluit worden in de bijlage (de mandaatlijst) een aantal nieuwe bevoegdheden opgenomen en wordt het aantal mandaathouders van de afdeling dienstverlening uitgebreid. Ook is de tekst van de bijlage op een aantal plaatsen geactualiseerd en redactioneel verbeterd.

Artikel II Citeertitel

Dit besluit kan worden aangehaald als: Besluit 5e wijziging van het Mandaat- en volmachtbesluit gemeente Simpelveld 2010.

Artikel III Inwerkingtreding

Dit besluit treedt in werking op 1 augustus 2018.

 

Simpelveld, 31 juli 2018

Burgemeester en wethouders van Simpelveld,

de secretaris,

mw. mr. M. Liu

de burgemeester,

mr. R. de Boer

De burgemeester van Simpelveld,

mr. R. de Boer

Naar boven