Besluit ondermandaat, ondervolmacht en ondermachtiging directeur Toezicht en Handhaving Stadsbeheer 2016 versie mei 2018

De directeur Toezicht en Handhaving Stadsbeheer,

 

Gelet op artikel 2 van het Besluit ondermandaat, ondervolmacht en ondermachtiging concerndirecteur Stadsbeheer 2016;

 

overwegende, dat het om redenen van doelmatigheid wenselijk is de aan hem in het Besluit ondermandaat, ondervolmacht en ondermachtiging concerndirecteur Stadsbeheer 2016 opgedragen en daarvoor in aanmerking komende bevoegdheden onder te mandateren aan ambtenaren en medewerkers binnen zijn organisatieonderdeel, dan wel aan hen ondervolmacht te verlenen tot het verrichten van privaatrechtelijke rechtshandelingen of aan hen ondermachtiging te verlenen tot het verrichten van handelingen die noch een besluit, noch een privaatrechtelijke rechtshandeling zijn;

besluit vast te stellen:

Artikel 1 Overdracht, algemeen

Aan de manager Toezicht, manager Handhaving, de manager Parkeervoorzieningen, en de onder hen ressorterende afdelingsmanagers en gebiedsmanagers van cluster Stadsbeheer worden ondergemandateerd, ondergevolmacht en ondergemachtigd de in artikel 1.4 sub 1 en 3, de in artikel 3.3 sub 2, 3 en 9, de in artikel 3.4 sub 2 tot en met 4, de in artikel 3.5 en de in artikel 3.8 van het MVMR 2016 genoemde bevoegdheden. Het aangaan van overeenkomsten is hierbij beperkt tot een bedrag per overeenkomst en tot de functionarissen zoals genoemd in het Financieel ondermandaat cluster Stadsbeheer 2012 en slechts voor zover hiervoor een specifiek aangewezen budget beschikbaar is.

Artikel 2 Ondermandaat afdelingsmanager Stedelijke taken en markten

Aan de afdelingsmanager Stedelijke Inzet van Stadsbeheer wordt ondergemandateerd de in artikel 8.1 sub 35 van het MVMR 2016 genoemde bevoegdheid.

Artikel 2a Ondermandaat afdelingsmanager Stedelijke taken en markten

Aan de uitvoerend manager Markten van Stadsbeheer wordt de in artikel 2 genoemde bevoegdheid doorgemandateerd.

Artikel 3 Ondermandaat manager Parkeren

Aan de afdelingsmanager Parkeervoorzieningen van Stadsbeheer worden ondergemandateerd de in artikel 8.1 sub 17, 18, 20, 21, 22 en 23 van het MVMR 2016 genoemde bevoegdheden.

Artikel 4 Ondermandaat hoofd van de handhaving

Aan de manager Handhaving van Stadsbeheer, Afdelingsmanager Handhaving en teammanager Handhaving wordt ondergemandateerd de in artikel 8.1 sub 4 van het MVMR 2016 genoemde bevoegdheid.

Artikel 5 Ondermandaat handhavers en fiscaal controleurs

Aan de handhavers en de fiscaal controleurs van Stadsbeheer wordt ondergemandateerd de in artikel 8.1 sub 24 van het MVMR 2016 genoemde bevoegdheid.

Artikel 6 Informatie aan de clusterdirectie

De gemandateerden brengen belangrijke besluiten, zoals bijvoorbeeld politiek gevoelige kwesties of besluiten die de individuele terreinen van andere sectoren binnen het cluster beïnvloeden, vooraf ter kennis van de clusterdirectie.

Artikel 7 Procedures en overige voorschriften

Bij het gebruik van hun bevoegdheden nemen de gemandateerden de binnen het cluster Stadsbeheer vastgestelde procedures en overige voorschriften in acht.

Artikel 8 Inwerkingtreding

Dit besluit treedt in werking op 1 mei 2018.

Artikel 9 Citeertitel

Dit besluit wordt aangehaald als: Besluit ondermandaat, ondervolmacht en ondermachtiging directeur Toezicht en Handhaving Stadsbeheer 2016.

Aldus vastgesteld op 12 juni 2018.

De directeur Toezicht en Handhaving Stadsbeheer,

Hans Nijman

Bezwaar

Belanghebbenden kunnen tegen dit besluit binnen zes weken na de datum van de bekendmaking ervan een bezwaarschrift indienen bij het college van burgemeester en wethouders.

 

Dit bezwaarschrift moet ondertekend zijn en ten minste bevatten:

  • -

    naam en adres van de indiener

  • -

    telefoonnummer van de indiener, zodat contact opgenomen kan worden om samen te bespreken wat de beste aanpak van het bezwaarschrift is

  • -

    datum bezwaarschrift

  • -

    de gronden van het bezwaar

  • -

    een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar zich richt.

U wordt verzocht tevens een kopie van dit besluit mee te zenden.

 

Het bezwaarschrift moet worden gezonden naar:

Het college van burgemeester en wethouders van Rotterdam, t.a.v. de Algemene Bezwaarschriftencommissie, postbus 1011, 3000 BA te ROTTERDAM.

Faxnummer Algemene Bezwaarschriftencommissie: (010) 267 6300.

 

U kunt uw bezwaarschrift ook via internet indienen via het webformulier. Dit is te vinden onder het kopje 'Formulier' op de website www.rotterdam.nl/product:bezwaar_indienen. U heeft daarvoor wel een DigiD-code, of als bedrijf een E-herkenning, nodig. Deze kunt u aanvragen via www.digid.nl, respectievelijk www.eherkenning.nl.

 

U kunt, indien u een bezwaarschrift bij de burgemeester heeft ingediend, een verzoek om voorlopige voorziening (o.a. schorsing) indienen bij:

Rechtbank Rotterdam, sector Bestuursrecht, Postbus 50951,3007 BM te ROTTERDAM.

Voor een dergelijk verzoek is griffierecht verschuldigd.

 

Dit gemeenteblad 2018, nummer 93, is uitgegeven op 17 juli 2018 en ligt op dins-, woens- en donderdagen van 09.00 tot 13.00 uur ter inzage bij het Bestuurlijk Informatiecentrum Rotterdam (BIR), locatie Wachtruimte Timmerhuis, Halvemaanpassage 1 (trap op, melden bij Informatiebalie)

(Zie ook: www.bis.rotterdam.nl – Regelgeving of Gemeentebladen chronologisch)

Naar boven