Gemeenteblad van Oss
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Oss | Gemeenteblad 2018, 150273 | Verordeningen |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Oss | Gemeenteblad 2018, 150273 | Verordeningen |
Algemene subsidieverordening Oss 2018
Artikel 1 Reikwijdte verordening
Deze verordening is van toepassing op de verstrekking van subsidies door burgemeester en wethouders, met uitzondering van subsidies waarvoor bij afzonderlijke verordening een uitputtende regeling is getroffen.
Burgemeester en wethouders kunnen bij nadere regeling (hierna te noemen: subsidieregeling) vaststellen welke activiteiten in aanmerking kunnen komen voor subsidie. Voor zover van toepassing, wordt hierin tevens bepaald welke doelgroep voor subsidie in aanmerking komt, hoe het subsidiebedrag wordt berekend en hoe het subsidiebedrag wordt uitbetaald.
Een rechtspersoon die voor de eerste maal subsidie aanvraagt, voegt aan de aanvraag toe een exemplaar van de oprichtingsakte of de statuten, het jaarverslag, de jaarrekening of de balans van het voorgaande jaar, een opgaaf van de zittende bestuursleden alsmede een uittreksel uit het handelsregister waaruit blijkt welke personen de rechtspersoon kunnen vertegenwoordigen.
Artikel 7 Weigerings-, intrekkings- en terugvorderingsgronden
Het accrespercentage voor budgetsubsidies die burgemeester en wethouders bepalen op grond van een subsidieregeling, bestaat voor 80% uit een loonvolgend deel en 20% uit een prijsvolgend deel, tenzij burgemeester en wethouders anders beslissen.
Het accrespercentage op de loonontwikkeling is het percentage dat de VNG jaarlijks in haar ledenbrief publiceert voor de betreffende sector als zijnde het percentage van de loonkostenontwikkeling over het jaar voorafgaande aan het jaar van publicatie voor de gemeenten.
Het percentage van de prijsontwikkeling is het percentage dat de gemeente hanteert voor de aanpassing van haar eigen budgetten aan de prijsontwikkeling.
Voor zover dit niet is bepaald bij subsidieregeling, wordt bij de verleningsbeschikking vermeld op welke wijze de subsidieontvanger de besteding van de subsidie dient te verantwoorden.
Artikel 11 Algemene verplichtingen van subsidieontvangers
Als aannemelijk is dat een of meer van de activiteiten waarvoor de subsidie is verleend niet, niet tijdig, of niet geheel zullen worden verricht of dat niet, niet tijdig, of niet geheel aan de aan de subsidie verbonden verplichtingen zal worden voldaan, meldt de subsidieontvanger dat direct schriftelijk aan burgemeester en wethouders.
Artikel 12 Aan een subsidie te verbinden bijzondere verplichtingen
Bij subsidies hoger dan € 50.000,- verleend voor activiteiten die meer dan een jaar in beslag nemen, kan de verplichting worden opgelegd tot het tussentijds afleggen van rekening en verantwoording over de tot dan verrichte activiteiten en de daaraan verbonden uitgaven en inkomsten. De verantwoording wordt niet vaker dan één keer per jaar verlangd.
Bij subsidieregeling of verleningsbeschikking kan worden bepaald dat de subsidieontvanger, voor zover het verstrekken van de subsidie heeft geleid tot vermogensvorming, daarvoor aan burgemeester en wethouders een vergoeding verschuldigd is als zich een gebeurtenis voordoet als bedoeld in artikel 4:41, tweede lid, van de Algemene wet bestuursrecht. Daarbij wordt tevens aangegeven hoe de hoogte van de vergoeding wordt bepaald.
Artikel 15 Aanvraag tot vaststelling subsidie na eerdere verlening
Indien een beschikking tot subsidieverlening is gegeven dient de subsidieaanvrager binnen zes maanden na afloop van de activiteiten dan wel binnen zes maanden na afloop van de periode waarvoor de subsidie is verstrekt een aanvraag tot subsidievaststelling in. Bij subsidieregeling of bij beschikking tot subsidieverlening kan een andere termijn worden gesteld.
Als een aanvraag tot subsidievaststelling niet voor het tijdstip als bedoeld in het eerste lid is ingediend, kunnen burgemeester en wethouders de subsidieontvanger schriftelijk een nieuwe termijn stellen. Wordt de aanvraag niet binnen deze termijn ingediend dan kunnen zij overgaan tot ambtshalve vaststelling.
Artikel 17 Eindverantwoording subsidies van meer dan € 100.000,-
Bij subsidies van meer dan € 100.000,- bevat de aanvraag tot vaststelling:
Burgemeester en wethouders kunnen van een of meer bepalingen van de verordening afwijken als daaraan vasthouden voor een subsidieaanvrager of –ontvanger gevolgen zou hebben die wegens bijzondere omstandigheden onevenredig zouden zijn tot de daarmee te dienen belangen.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2018-150273.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.