Wet Bodembescherming, Beschikking ernst en spoed locatie Scheasbergerweg en delen van Schaesbergerweg 47 en 51 en Kloosterkoolhof 36, tevens instemming met deelsaneringsplan van locatie Schaesbergerweg 49

BEKENDMAKING

 

 

SANERINGSREGELING WET BODEMBESCHERMING

 

Burgemeester en Wethouders van Heerlen maken op grond van artikel 3:44 lid 1, onderdeel a van de Algemene wet bestuursrecht bekend dat op 9 januari 2018 een besluit (met kenmerk BWB-18002538/Z-14061557) is genomen met betrekking tot het vaststellen van een geval van ernstige bodemverontreiniging en de spoedeisendheid waarmee deze verontreiniging dient te worden gesaneerd. Het besluit heeft tevens betrekking op het saneren van de bodem.

Het betreft de locatie plaatselijk aangeduid Schaesbergerweg 49 en delen van Schaesbergerweg 47 en 51 en Kloosterkoolhof 36 te Heerlen, kadastraal bekend gemeente Heerlen, sectie M, nummers 418, 423, 424, 1220 en 1768 (gedeeltelijk).

 

Bij de terinzagelegging van het ontwerpbesluit is door 1 belanghebbende zienswijzen ingediend. Het besluit is daarom op onderdelen gewijzigd.

 

Terinzagelegging

De stukken liggen van 24 januari 2018 tot en met 8 maart 2018 ter inzage bij de infobalie in de publiekshal van het Stadhuis, Geleenstraat 27 te Heerlen van maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 14.00 uur en op donderdag van 14.00 tot 20.00 uur.

 

Conform artikel 6:7 van de Algemene wet bestuursrecht, is het mogelijk om tot 9 maart 2018 beroep in te dienen.

 

Tegen vergoeding van de kosten wordt een afschrift van de ter inzage gelegde stukken verstrekt.

 

 

Indienen beroep

Belanghebbenden die tijdig hun zienswijze hebben kenbaar gemaakt gedurende de termijn van ter inzage legging van de ontwerpbeschikking, alsmede belanghebbenden aan wie redelijkerwijs niet kan worden verweten dat zij dit niet hebben gedaan, dan wel belanghebbenden die getroffen worden door de wijziging in de beschikking, kunnen gedurende bovengenoemde termijn van zes weken, beroep instellen.

 

Het gemotiveerde beroepschrift dient - bij afzonderlijke brief - te worden gezonden naar de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA, Den Haag. Degene die beroep instelt kan tevens binnen de genoemde termijn een verzoek om voorlopige voorziening indienen bij de Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State. Het besluit wordt niet van kracht voordat op dat verzoek is beslist.

 

Bij de indiening van het beroepsschrift en/of de indiening van voorlopige voorziening moeten de volgende gegevens worden vermeld:

- de naam en het adres van de indiener;

- de dagtekening van het beroep;

- een omschrijving van het besluit waartegen het beroep is gericht

(inclusief datum en kenmerk van het besluit);

- de gronden van het beroep.

 

Bij het beroepschrift wordt zo mogelijk een kopie van het bestreden besluit toegevoegd.

 

Tevens bestaat de mogelijkheid om digitaal beroep in te stellen en een verzoek om voorlopige voorziening in de dienen via https://digitaalloket.raadvanstate.nl. Hiervoor is een elektronische handtekening (DigiD) nodig. Op de genoemde site van de Raad van State staan de exacte voorwaarden vermeld.

 

 

 

Naar boven