Verordening op de raadscommissies

De raad der gemeente Putten;

gelezen het voorstel van de griffier van 7 mei 2018, nr. 700173;

besluit:

de Verordening op de raadscommissies gemeente Putten als volgt te wijzigen (12e wijziging):

Artikel 2 wordt gewijzigd in:

 

Artikel 2 Instelling raadscommissies

    • 1.

      De raad stelt de volgende raadscommissies in:

    a. De commissie Ruimte.

    b. De commissie Samenleving.

    c. De commissie Economie, Bestuur en Openbare Ruimte.

    • 2.

      De raadscommissie Ruimte overlegt over ruimtelijke ordening, wonen/ volkshuisvesting, vergunningverlening/bouwen, milieu (ODNV), grondzaken, Rimpeler, project Omgevingswet en monumenten.

    • 3.

      De raadscommissie Samenleving overlegt over welzijn, Wmo-zorg, jeugdbeleid en jeugdzorg, participatie en sociale zaken, sport, onderwijs, volksgezondheid, cultuur en erfgoed.

    • 4.

      De commissie Economie, Bestuur en Openbare Ruimte overlegt over financiën, economie, recreatie en toerisme, openbare ruimte (inclusief mobiliteit), openbare orde en veiligheid, organisatieontwikkeling en bedrijfsvoering, burgerzaken, internationale betrekkingen, handhavingsbeleid, regionale samenwerking, burgerparticipatie en communicatie, projecten dorpscentrum, dienstverlening (incl. gebouwen) en nieuwe woningbouwlocaties, en duurzaamheid.

 

Artikel 6 lid 1, 4 en 5 worden gewijzigd in:

Artikel 6 Zittingsduur en vacatures

    • 1.

      De zittingsperiode van een lid en van een voorzitter eindigt in ieder geval aan het einde van de zittingsperiode van de raad.

    • 4.

      De raad kan een voorzitter ontslaan.

    • 5.

      Een lid en een voorzitter kunnen te allen tijde ontslag nemen. Zij doen daarvan schriftelijk mededeling aan de raad. Het ontslag gaat een maand na de schriftelijke mededeling in of zoveel eerder als hun opvolger is benoemd.

 

Artikel 11 lid 1 wordt gewijzigd in:

    • 1.

      De commissiesecretaris zendt namens het presidium ten minste zeven dagen voor een vergadering de leden een oproep onder vermelding van de dag, het tijdstip en de plaats van de vergadering.

Artikel 12 lid 1 en 3 worden gewijzigd in:

  • 1.

    In spoedeisende gevallen kan het presidium na het ter beschikking stellen van de oproep tot uiterlijk 48 uur voor aanvang van de vergadering een aanvullende agenda opstellen.

  • 3.

    Wanneer een raadscommissie een onderwerp of voorstel onvoldoende voor de beraadslaging voorbereid acht, kan zij aan het college of de burgemeester nadere inlichtingen of advies vagen. Het presidium bepaalt in welke vergadering het onderwerp of voorstel opnieuw geagendeerd wordt.

 

Artikel 13 lid 1 wordt gewijzigd in:

    • 1.

      Stukken, die ter toelichting van de onderwerpen of voorstellen op de agenda dienen, worden gelijktijdig met de oproep voor een ieder ter beschikking gesteld. Het presidium maakt van de ter beschikking stelling melding in de openbare kennisgeving, bedoeld in artikel 14.

 

 

Aldus vastgesteld in de openbare vergadering van de raad der gemeente Putten van 17 mei 2018,

 

de griffier, de voorzitter,

M.J. Florijn-Bonhof H.A. Lambooij,

Naar boven