Wijzigingsbesluit reglement van orde voor de vergadering en andere werkzaamheden van de raadscommissies van Renswoude 2016

De raad van de gemeente Renswoude;

 

Gelezen het voorstel van de griffier d.d. 28 mei 2018;

 

Overwegende:

 

Dat artikel 1, lid 1 van het Reglement van orde voor de vergadering en andere werkzaamheden van de raadscommissies van Renswoude 2016 aanpassing behoeft door de wijziging van de commissie-indeling en de portefeuilleverdeling;

 

Dat na elke verkiezing van de gemeenteraad een besluit genomen wordt over de portefeuilleverdeling en de indeling van de raadscommissies;

 

Dat het daarom logischer is om in het Reglement van orde daarnaar te verwijzen, zodat niet telkens het Reglement zelf aangepast hoeft te worden;

 

Dat na de raadsverkiezingen ook de voorzitters, ondervoorzitters, leden en plaatsvervangende leden benoemd moeten worden;

 

BESLUIT:

 

1. Artikel 1, lid 1 van het Reglement van orde voor de vergadering en andere werkzaamheden van de raadscommissies van Renswoude 2016 als volgt te wijzigen:

De indeling van de raadscommissies, die de besluitvorming van de raad voorbereiden, en de portefeuilleverdeling van het college worden door de raad na elke raadsverkiezing vastgesteld. Veelal gebeurt dit door of tegelijkertijd met de vaststelling van een coalitie-akkoord of raadsprogramma.

2. De voorzitters, ondervoorzitters, leden en plaatsvervangende leden van de drie raadscommissies te benoemen, conform bijgaand overzicht.

 

 

Aldus besloten in de openbare vergadering van de

raad van 29 mei 2018

 

 

de griffier, de voorzitter,

 

Naar boven