Gemeenteblad van Dalfsen
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Dalfsen | Gemeenteblad 2018, 122125 | Verordeningen |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Dalfsen | Gemeenteblad 2018, 122125 | Verordeningen |
Organisatieverordening gemeente Dalfsen 2017
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Dalfsen;
gelezen het voorstel van. 30 april 2018, nummer 3090 nummer in Join;
overwegende dat op 01-07-2017 er een wijziging van de nieuwe organisatiestructuur plaats heeft gevonden ;
gelet op artikel 160 Gemeentewet;
vast te stellen ‘Organisatieverordening 2017 gemeente Dalfsen”
Artikel 2 Inrichting van de ambtelijke organisatie
De hoofdstructuur van de ambtelijke organisatie is gebaseerd op de organisatievisie “het huis van Dalfsen” en het organisatieontwikkeltraject “De verbouwing” en is vastgelegd in het rapport: Nieuwe organisatiestructuur gemeente Dalfsen per 1 januari 2015 en het bijbehorende organisatieschema. Per 1 juli 2017 zijn wijzigingen in deze hoofdstructuur aangebracht door verschuiving van taken over de eenheden en wijziging van benaming van een stafeenheid.
De organisatie is opgebouwd uit een tweehoofdige directie, een vijftal werkeenheden en twee stafeenheden.
De directie bestaat uit een gemeentesecretaris/algemeen directeur en een adjunct gemeentesecretaris/directeur.
Eenheid Maatschappelijke Ondersteuning met als Kerntaken:
Jeugd, participatie, WMO, onderwijs en educatie, leerplicht, logopedie, cultuur, sport, vrijwilligersbeleid, Welzijnsbeleid, accommodatiebeleid, subsidiebeleid en – uitvoering, dienstverlening arbeid en inkomen, sociale kernteams, leerlingenvervoer, uitkeringsadministratie, toetsing en bezwaar.
Eenheid Ruimtelijke ontwikkeling met als kerntaken:
Ruimtelijke ontwikkeling en ordening, recreatie en toerisme, gebiedsontwikkeling/ plaatselijke belangen, economische zaken, duurzaamheidsbeleid, verkeer en vervoer, watermanagement, volkshuisvesting, monumentenzorg en archeologie, grondzaken en –exploitaties, externe veiligheid
Eenheid Publieksdienstverlening met als kerntaken:
Klantencontactcentrum, contactregistratie (digitaal, fysiek en telefoon), burgerzaken, burgerlijke stand, milieubeleid, coördinatie Omgevingsdienst, vergunningen, evenementen, beleid evenementen, horeca, APV en bibob, handhaving en toezicht (incl. juridisch).
Eenheid Openbare ruimte met als kerntaken:
Civiele werken, riolering, wegen, groen en landschap, speelvoorzieningen, beheer sportvoorzieningen (incl. zwembad), Onderhoud gemeentelijke gebouwen, openbare verlichting, wijkteamuitvoerder, havenbeleid.
Eenheid Bedrijfsvoering met als kerntaken:
Financieel beheer en beleid, verzekeringen, belastingen, inkoop coördinatie, HRM- advies, personeels- en salarisadministratie, communicatie (inclusief webmaster), bestuurlijke zaken, kabinetsaangelegenheden, veiligheid en crisisbeheersing, automatisering, informatie- en documentatiebeheer, post, geo- en vastgoedinformatie, bestuur- en managementondersteuning, facilitaire dienst (incl. havenbeheer), organisatieontwikkeling, informatievoorziening en tweede lijns juridische ondersteuning incl. secretariaat Bezwarencommissie en klachtencommissie.
Stafeenheid Visie en Strategie met als kerntaken:
Strategisch advies, opdracht formulering, integraliteitsbewaking, programmamanagement en projectadvisering, directieondersteuning.
De stafeenheid is een zelfsturend team. Team valt hiërarchisch gezien onder de directie.
Stafeenheid Concerncontrol met als kerntaken:
Ambtelijke coördinatie van contacten met accountant, raadswerkgroep planning- en control , interbestuurlijk toezicht, onderzoeken betreffende de rechtmatigheid, doelmatigheid, doeltreffendheid en de k waliteit van de bedrijfsvoering, ontwerpen, monitoren en onderhouden van de planning & controlcyclus, risicomanagement, regie op verbonden partijen, administratieve organisatie en interne controle. Team valt hiërarchisch gezien onder de directie.
Artikel 3 Taken van de directie algemeen
De taak van de directie omvat de volgende hoofdbestanddelen:
Artikel 4 Taken gemeentesecretaris/algemeen directeur
De taken van de algemeen directeur/gemeentesecretaris omvatten:
Artikel 5 Taken adjunct gemeentesecretaris/directeur
De taken van de adjunct gemeentesecretaris/directeur omvatten:
Artikel 7 Taken Concerncontroller
De taken van de Concerncontroller worden vastgelegd in een door het college vast te stellen controlstatuut .
Artikel 8 Taken eenheidsmanagers
De taken van de eenheidmanagers omvatten:
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2018-122125.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.