Wijziging Organisatiebesluit

Burgemeester en wethouders van de gemeente Roosendaal;

 

gelet op artikel 160 van de Gemeentewet;

 

BESLUITEN

 

vast te stellen de wijziging van het Organisatiebesluit.

 

Artikel I Wijziging regeling

Het Organisatiebesluit wordt gewijzigd als volgt:

 

A

Toegevoegd wordt een nieuw artikel dat luidt:

Nieuwe tekst

Artikel 1 lid i

Groep: de organisatorische eenheid zonder teamleider, die gezamenlijk verantwoordelijk is voor de toebedeelde taken.

 

B

Artikel 2 wordt gewijzigd als volgt:

Bestaande tekst

Nieuwe tekst

Artikel 2 Structuur van de ambtelijke organisatie

  • 1.

    De ambtelijke organisatie van de gemeente Roosendaal wordt ingedeeld in organisatorische eenheden. Deze organisatorische eenheden worden aangeduid met de benaming “’team’’.

    Dit zijn de volgende teams: Concernstaf, Maatschappij, Wegwijs, Veiligheid Toezicht & Handhaving, Beheer, Openbare Werken, Ruimtelijke Ontwikkeling, Vergunningen, Administratie & Faciliteiten, Interne Dienstverlening & Communicatie, Informatie en Publiekszaken.

  • 2.

    De plaats van de in het vorige lid bedoelde eenheden in de ambtelijke organisatie wordt aangegeven in een organogram, dat als bijlage 1 bij deze regeling is gevoegd.

  • 3.

    De taaktoedeling aan de in het eerste lid bedoelde eenheden geschiedt door de gemeentesecretaris/algemeen directeur.

  • 4.

    Wijziging van de structuur als bedoeld in dit artikel geschiedt niet dan nadat het personeel bij de voorbereiding daarvan inspraak heeft gehad volgens de vastgestelde regels van medezeggenschap.

  

Artikel 2 Structuur van de ambtelijke organisatie

 

  • 1.

    De ambtelijke organisatie van de gemeente Roosendaal wordt ingedeeld in organisatorische eenheden. Deze organisatorische eenheden worden aangeduid met de benamingen “team” en “groep”.

    De organisatie is de komende periode in ontwikkeling, waardoor beide organisatorische eenheden voorkomen.

  • 2.

    De taaktoedeling aan de in het eerste lid bedoelde eenheden geschiedt door de gemeentesecretaris/algemeen directeur. 

  • 3.

    Bij de voorbereiding van belangrijke wijzigingen in de organisatie van de onderneming, dan wel in de verdeling van bevoegdheden binnen de onderneming, zal het personeel inspraak hebben volgens de regels van de medezeggenschap.

 

C

Bijlage 1 ‘Organogram’ komt te vervallen.

 

Artikel II Inwerkingtreding

Dit besluit treedt in werking op de derde dag na bekendmaking in het Gemeenteblad en werkt terug tot en met 1 april 2018.

Aldus besloten door burgemeester en wethouders van Roosendaal op 5 juni 2018,

de secretaris, de burgemeester,

Naar boven