2e wijzigingsverordening Reglement van orde voor de vergaderingen en andere werkzaamheden van de raad van de gemeente Dalfsen 2014

 

De raad van de gemeente Dalfsen;

gelezen het voorstel van het presidium d.d. 23 mei 2018, nummer 796;

overwegende dat het wenselijk is om een vaste commissie voor de geloofsbrieven te hebben;

gelet op artikel 84 van de Gemeentewet;

 

b e s l u i t:

 

vast te stellen de “2e wijzigingsverordening Reglement van orde voor de vergaderingen en andere werkzaamheden van de raad van de gemeente Dalfsen 2014

 

Artikel 1  

Artikel 7, eerste lid, komt als volgt te luiden:

De raad stelt uit zijn midden een commissie in bestaande uit drie leden en drie plaatsvervangend leden. De commissie kiest uit zijn midden een voorzitter en een plaatsvervangend voorzitter. De commissie wordt bijgestaan door de griffier. De commissie onderzoekt de geloofsbrieven, de daarop betrekking hebbende stukken van nieuw benoemde raadsleden en te benoemen commissieleden en de processen-verbaal van de stembureaus.

 

Artikel 2  

Artikel 7a, eerste lid, komt als volgt te luiden:

Bij elke nieuwe benoeming van wethouders worden de geloofsbrieven van de kandidaten onderzocht door de commissie als bedoeld in artikel 7, eerste lid.

 

Artikel 3  

Artikel 35, onder a, komt als volgt te luiden:

Wanneer een stemming over personen voor het doen van een voordracht of het opstellen van een voordracht of aanbeveling moet plaatshebben, fungeert de commissie voor de geloofsbrieven als stembureau tenzij de raad anders besluit.

 

Artikel 4 Slotbepaling

  • 1.

    Deze regeling wordt aangehaald als ‘2e wijzigingsverordening Reglement van orde voor de vergaderingen en andere werkzaamheden van de raad van de gemeente Dalfsen 2014’

  • 2.

    Deze regeling treedt in werking op de dag na bekendmaking.

 

Aldus besloten door de raad van de gemeente Dalfsen in zijn openbare vergadering van

28 mei 2018.

De raad voornoemd,

de voorzitter, de griffier,

drs. H.C.P. Noten drs. J. Leegwater

Naar boven