Gemeenteblad van Boxtel
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Boxtel | Gemeenteblad 2017, 83355 | Verordeningen |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Boxtel | Gemeenteblad 2017, 83355 | Verordeningen |
Verordening Adviesraad Sociaal Domein
gelet op artikel 149 van de Gemeentewet, artikel 47 van de Participatiewet, artikel 2.1.3 lid 3. van de Wet maatschappelijke ondersteuning 2015 en artikel 2.10 van de Jeugdwet;
Artikel 2: Doelstelling van deAdviesraad Sociaal Domein
De adviesraad heeft als centrale doelstelling te bewerkstelligen dat inwoners en ervaringsdeskundigen vanuit een onafhankelijke positie betrokken zijn bij de voorbereiding, vaststelling, uitvoering en evaluatie van het sociaal domein. De adviesraad stelt zich in dit kader de volgende doelstellingen:
Artikel 3: Bevoegdheden Adviesraad Sociaal Domein
De adviesraad krijgt van het college spontaan en op verzoek tijdig informatie die hij voor de uitoefening van zijn taken, zoals in deze verordening omschreven, nodig heeft, tenzij enig wettelijk voorschrift de verstrekking daarvan in de weg staat. Zo nodig zullen vakambtenaren mondelinge toelichting geven over nieuw beleid, de invloed van (nieuw) rijks- en regionaal beleid of over ideeën en plannen van college en/of gemeenteraad op het beleidsterrein binnen het sociaal domein.
1.De adviesraad heeft de mogelijkheid om per beleidsveld werkgroepen in te stellen die thema’s uitwerken of voorbereiden. De bemensing van de werkgroep kan variëren, afhankelijk van het onderwerp. Vergaderingen van een werkgroep zijn niet openbaar. Vergaderingen kunnen worden bijgewoond door alle leden van de adviesraad en – op uitnodiging – ter zake deskundigen. De leden van de werkgroep worden aangewezen door de adviesraad en wijzen uit hun midden een gespreksleider aan. De gesprekspartner voor het college blijft de adviesraad.
De adviesraad bestaat uit minimaal twee en maximaal vier leden voor het beleidsveld Wet maatschappelijke ondersteuning, minimaal twee en maximaal vier leden uit het beleidsveld Jeugdwet en minimaal twee en maximaal vier leden uit het beleidsveld Participatiewet, een onafhankelijke voorzitter en eventueel een externe ondersteuner.
Artikel 6: Voordracht en benoeming
De voorzitter wordt door het college benoemd voor een periode van maximaal vier jaar. Benoeming volgt na het volgen van een open sollicitatieprocedure waarbij een delegatie van de adviesraad deel uitmaakt van de sollicitatiecommissie. De adviesraad adviseert het college in de benoeming van de voorzitter. Herbenoeming is mogelijk.
Het college draagt er zorg voor dat de adviesraad beschikt over middelen die noodzakelijk zijn om de taken als vastgelegd in deze verordening te kunnen uitvoeren. Het college verstrekt hiervoor een subsidie aan de adviesraad, deze mag zij besteden aan:
Er kan kosteloos gebruik worden gemaakt van de vergader ruimten van het gemeentehuis.
De adviesraad regelt binnen de kaders van deze verordening zijn eigen werkwijze. Zo nodig stelt zij daarvoor een reglement vast.
Jaarlijks koppelt de voorzitter namens de adviesraad aan het college de activiteiten en de bevindingen over het voorgaande jaar terug en geeft de planning en verwachtingen voor het komende jaar aan.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2017-83355.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.