Gemeenteblad van Kaag en Braassem
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Kaag en Braassem | Gemeenteblad 2017, 5894 | Overige besluiten van algemene strekking |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Kaag en Braassem | Gemeenteblad 2017, 5894 | Overige besluiten van algemene strekking |
Procedureregeling functiebeschrijving en -waardering gemeente Kaag en Braassem 2016
Burgemeester en wethouders van Kaag en Braassem;
overwegende dat de gemeente Kaag en Braassem voor het beschrijven en waarderen van functies gebruik maakt van het sectorale functiewaarderingssysteem HR21 en ter zake een licentieovereenkomst is aangegaan;
overwegende dat in lijn met de uitgangspunten van het sectoraal functiewaarderingssysteem Nederlandse gemeenten (functiewaarderingssysteem HR21) een procedureregeling, afgestemd op een generieke wijze van beschrijven en waarderen, wordt vastgesteld;
gelet op artikel 160 van de Gemeentewet;
gelet op artikel 3:1 van de Collectieve Arbeidsvoorwaardenregeling van de gemeente Kaag en Braassem;
gelet op de instemming van de ondernemingsraad, d.d. 14 juni 2011, met betrekking tot de aansluiting bij het functiewaarderingssysteem HR21
na verkregen instemming van het plaatselijk georganiseerd overleg (GO) zoals is verwoord in de brief van 8 december 2016.
In deze procedureregeling wordt verstaan onder:
de generieke beschrijving die krachtens een algemeen verbindend voorschrift door het college van burgemeester en wethouders als zodanig is vastgesteld voor één of meerdere gelijkwaardige functies. De generieke beschrijving vloeit logisch voort uit de organisatiestructuur en verdeling van taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden binnen de gemeente Kaag en Braassem. De generieke functiebeschrijving is een resultaatgerichte weergave van aard, overwegend karakter, niveau en complexiteit van taken.
Artikel 2 Organisatie- en/of functiewijziging met gevolgen voor de HR21-normfuncties
Ten minste één keer per kalenderjaar wordt door het managementteam bezien of wijzigingen in de inhoud van functies, zoals deze zijn aangebracht en/of zich hebben ontwikkeld in de daaraan voorafgaande 12 maanden, moeten worden beschouwd als structurele wijzigingen die van invloed zijn op de indeling van de functie in een HR21-normfunctie.
Artikel 3 Verzoek en/of advies over de wijziging van functiebeschrijvingen door Ondernemingsraad
Artikel 4 Verzoek functiehouder inzake de voor de functie vastgestelde HR21-normfunctie
De functiehouder, die van mening is dat zijn/haar functie dusdanig structureel is gewijzigd en deze wijzigingen gevolgen kan hebben voor de HR21-normfunctie, kan het college van burgemeester en wethouders verzoeken om een herziening van de indeling van zijn/haar functie als deze functiewijziging niet in de jaarlijkse revisie zal worden meegenomen.
Artikel 6 Voornemen tot vaststellen HR21-normfunctie(s) door college van burgemeester en wethouders
Artikel 8 Definitief vaststellen van de HR21-normfunctie door het college van burgemeester en wethouders
Artikel 9 Waardering van HR21-normfunctie(s) en conversietabel
De waardering van de HR21-normfunctie, die is uitgedrukt in de HR21-functiescores, wordt omgezet naar de functionele schaal, zoals deze is gegeven in de salaristabel gemeenteambtenaren. Hierbij wordt gebruik gemaakt van ‘de conversietabel gemeente Kaag en Braassem 2012’.
Artikel 10 Overgangs- en slotbepalingen
Deze procedureregeling, welke kan worden aangehaald als ‘Procedureregeling functiebeschrijving en -waardering gemeente Kaag en Braassem 2016’, vervangt de Procedureregeling functiebeschrijving en -waardering gemeente Kaag en Braassem 2012 en treedt terstond in werking na bekendmaking en heeft terugwerkende kracht tot en met 1 januari 2017.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2017-5894.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.